Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min äldsta kille..

Skrivet av Pilla
.. blir inte nådig när man väcker honom. (Inte 2½ åringen heller iofs!) Han svär inte iofs, men det gör han inte annars heller. Däremot surar han och man får _inte_ komma till honom och trösta honom. Jättejobbigt tycker jag, som alltid vill ha koll på varför mina barn är ledsna om de är det. Jag har fått lära mig att ta det lite lugnt, så blir han sig själv igen efter ett tag. Han måste bara få ta det på sitt sätt verkar det som. Pratar man med honom sedan, gör han inte så stor historia av det hela. Om han ens minns hur sur han var! I bland har han kanske drömt något, någon gång har han varit arg för att han saknat sin pappa och åter någon gång har jag bara varit löjlig som inte låtit honom vara. *S* Jag tror att man är som mest sårbar när man är nyvaken, och då blir hela situationen förstärkt och lite missvisande. Iofs vet jag en till som har ett _hiskeligt_ morgonhumör! Om jag tar en tupplur på em och blir väckt, kan jag bli _helt_ rosenrasande. Så jag skall nog inte oroa mig för mycket över barnen. *asg* Prova att prata med dottern i morgon och se om hon minns hur arg hon var och varför. Ta det därifrån sedan.

Artiklar från Familjeliv