Annons:

Allt för Föräldrar förvärvar Clear Channels digitala verksamhet

Måndag 12 april 2010

Mediehuset Allt för Föräldrar förvärvar medieförsäljningsbolaget Clear Channels digitala verksamhet. Förvärvet ingår i Allt för Föräldrars satsning att bli den ledande aktören inom familjesegmentet på Internet i Sverige.

Med köpet stärker Allt för Föräldrar sin sälj- och marknadsorganisation med syfte att bredda affärsverksamheten och vidareutveckla nätverket ”familjepaketet.se”.

”Vi förstärker vår säljorganisation med fyra medarbetare för att bättre möta marknadens ökade efterfrågan på våra annonsörslösningar som blir allt mer kreativa och integrerade med vår unika plattform. Vi ser stora möjligheter att växa ytterligare, bland annat genom att vara en drivande part för nätverk inom vårt segment. Intresset för sociala medier är stort och extra starkt inom familjesegmentet. Vi förväntar oss därför kraftig tillväxt både på användarsidan och på annonsörssidan”, säger Peter Scheffer, VD på Allt för Föräldrar.

Clear Channel har varit verksamt inom annonsförsäljning och nätverk på Internet sedan 2005 men har nu förnyade planer.
”Det har varit en lyckad satsning som visat god lönsamhet sedan starten. Internetannonsering passar dock inte in i Clear Channels nya strategi, och vi har funnit en lösning där kompetens, nätverk och kontakter kommer till det perfekta hemmet och kan fortsätta att växa” säger Patrik Hofbauer, VD på Clear Channel i Sverige.

För mer information kontakta:
Allt för föräldrar AB: Peter Scheffer VD, 0708 663 994
Clear Channel: Patrik Hofbauer,VD , 0704 440 007
Ted Johansson, Marknads- och affärsutvecklingschef, 0739 441 160

Allt för Föräldrar AB är ett mediehus som vänder sig till gravida och föräldrar. Idag är Allt för Föräldrar en av Sveriges största communities på Internet för målgruppen, och tillsammans med Magasinet FöräldraGuiden och sina unika DM aktiviteter når Allt för Föräldrar över 80 procent av alla gravida och småbarnsfamiljer i Sverige varje år. Nu lanseras en utbyggnad av familjepaketet med ambitionen att bli störst även på Internet mot målgruppen. I styrelsen återfinns Peter Lindell, Styrelseordförande och Carl Palmstierna.

Clear Channel är ett av Sveriges ledande medieförsäljningsbolag och även känt som Sveriges största företag inom utomhusmedia med cirka 90 anställda. Företaget ägs sedan 1998 av den amerikanska koncernen Clear Channel Communications Inc. Koncernen finns representerad i 66 länder och är ett av världens största mediebolag.

Annons