Vår "lilla oktobergrupp"?!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Vår "lilla oktobergrupp"?!

    Jag har ju fått känslan av att vi är en ganska trogen liten skara som hänger kvar här nu, snart 1,5 år efter att våra små föddes.I början var vi väldigt många,men en hel del har "försvunnit" och det är väl naturligt.Vissa är här ibland, mer eller mindre,men de flesta känner man ju igen tycker jag

    Jag har aldrig räknat namn,men uppskattningsvis så tycker jag vi är kanske 15-25 som skriver mer eller mindre regelbundet och ytterligare 10 (kanske fler?) som skriver då och då?*Rätta mej om jag är helt fel ute*

    Men då jag tittar på platt forum och ser antalet visningar så blir jag förvånad minst sagt! Vissa inlägg har tusentals visningar och då förstår man ju att vi inte enbart är en liten gemytlig grupp där "alla känner alla", även om det känns lite så

    Vilka är de tusen som läser men inte skriver? Nu är jag supernyfiken!!!
    Givetvis får man läsa, utan att skriva,men jag blir ju blå av nyfikenhet
  2. 1
    Vår "lilla oktobergrupp"?! Jag har ju fått känslan av att vi är en ganska trogen liten skara som hänger kvar här nu, snart 1,5 år efter att våra små föddes.I början var vi väldigt många,men en hel del har "försvunnit" och det är väl naturligt.Vissa är här ibland, mer eller mindre,men de flesta känner man ju igen tycker jag

    Jag har aldrig räknat namn,men uppskattningsvis så tycker jag vi är kanske 15-25 som skriver mer eller mindre regelbundet och ytterligare 10 (kanske fler?) som skriver då och då?*Rätta mej om jag är helt fel ute*

    Men då jag tittar på platt forum och ser antalet visningar så blir jag förvånad minst sagt! Vissa inlägg har tusentals visningar och då förstår man ju att vi inte enbart är en liten gemytlig grupp där "alla känner alla", även om det känns lite så

    Vilka är de tusen som läser men inte skriver? Nu är jag supernyfiken!!!
    Givetvis får man läsa, utan att skriva,men jag blir ju blå av nyfikenhet
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Jag läser varje dag, men skriver ju inte så ofta Men mig hoppas jag ändå att du "känner igen", fast jag skriver så sällan
  4. 2
    Jag läser varje dag, men skriver ju inte så ofta Men mig hoppas jag ändå att du "känner igen", fast jag skriver så sällan
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    Jag läser

    oftast minst en gång om dagen,ibland flera gånger,men tillhör skaran som är sämre på att skriva.
    Gillar den här gruppen mycket och Albin är ju ett septemberbarn men vi hänger ju här ändå eftersom han var beräknad i oktober.
  6. 3
    Jag läser oftast minst en gång om dagen,ibland flera gånger,men tillhör skaran som är sämre på att skriva.
    Gillar den här gruppen mycket och Albin är ju ett septemberbarn men vi hänger ju här ändå eftersom han var beräknad i oktober.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Jamen, lilla persikan såklart! Du är ju så gott som stammis här

    Jag förstår nu att det finns MÅNGA som nog aldrig skriver eller någonsin har skrivit här, men som ändå läser eftersom det är så många som ett par tusen visningar på vissa inlägg.Jag tyckte det var väldigt höga siffror i "vår lilla grupp".Men så är det ju i nätvärlden, you never know Det är rätt kul tycker jag
  8. 4
    Jamen, lilla persikan såklart! Du är ju så gott som stammis här

    Jag förstår nu att det finns MÅNGA som nog aldrig skriver eller någonsin har skrivit här, men som ändå läser eftersom det är så många som ett par tusen visningar på vissa inlägg.Jag tyckte det var väldigt höga siffror i "vår lilla grupp".Men så är det ju i nätvärlden, you never know Det är rätt kul tycker jag
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Jag hänger här varje dag i stort sett och svarar såfort det är ngot som "berör" mig.

    jag tycker oxå man blir nyfiken på alla dessa männsikor som är inne och kollar utan att skriva, klart att dom får det, men jag undrar om dom oxå har barn i okt 06 eller om dom "kommer utifrån"? Dvs hur många 'hör hit'?

    Svårt att formulera sig här.
  10. 5
    Jag hänger här varje dag i stort sett och svarar såfort det är ngot som "berör" mig.

    jag tycker oxå man blir nyfiken på alla dessa männsikor som är inne och kollar utan att skriva, klart att dom får det, men jag undrar om dom oxå har barn i okt 06 eller om dom "kommer utifrån"? Dvs hur många 'hör hit'?

    Svårt att formulera sig här.
  11. Medlem sedan
    Dec 2000
    #6
    Såklart att jag känner igen dej också mandie

    Min lille prins är också septemberbarn,men skulle ha kommit i börjn av oktober.Jag blev också kvar här, det kändes mest "hemma" här
  12. 6
    Såklart att jag känner igen dej också mandie

    Min lille prins är också septemberbarn,men skulle ha kommit i börjn av oktober.Jag blev också kvar här, det kändes mest "hemma" här
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    Precis, jag undrar också Själv skulle jag nog inte läsa så mycket i en barngrupp om jag inte hade barn i den åldern, men det kanske finns dom som läser här för att vi är så trevliga och underhållande ,hahha
  14. 7
    Precis, jag undrar också Själv skulle jag nog inte läsa så mycket i en barngrupp om jag inte hade barn i den åldern, men det kanske finns dom som läser här för att vi är så trevliga och underhållande ,hahha
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jadå, det tror jag säkert är en bidragande faktor. Vi är idoler, några att se upp till vettu.... *mohahaha*
  16. 8
    Jadå, det tror jag säkert är en bidragande faktor. Vi är idoler, några att se upp till vettu.... *mohahaha*
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag har läst i stort sett varje dag sen jag började jobba, men inte skrivit speciellt mycket. Nu har jag dock första lediga dagen med havandeskapspenning så kanske blir jag mer aktiv framöver när jag bara ska gå hemma och ta det lugnt

    Tror dock att de flesta känner igen mig eller? Kanske har jag varit för tyst ett tag?!
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  18. 9
    Jag har läst i stort sett varje dag sen jag började jobba, men inte skrivit speciellt mycket. Nu har jag dock första lediga dagen med havandeskapspenning så kanske blir jag mer aktiv framöver när jag bara ska gå hemma och ta det lugnt

    Tror dock att de flesta känner igen mig eller? Kanske har jag varit för tyst ett tag?!
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10
    Hihi, tror inte någon har glömt dej Välkommen tillbaka!Så skönt med HP, när är det bebisdags?
  20. 10
    Hihi, tror inte någon har glömt dej Välkommen tillbaka!Så skönt med HP, när är det bebisdags?
  21. Medlem sedan
    Sep 2006
    #11
    Jag kan inte hålla mig borta *garvar* är inne och kikar flera gånger om dagen, helst minst tre om jag kommer åt, annars chokerande låga två gånger, om killen tvärvägrar, eller fler, om jag kommer åt.
  22. 11
    Jag kan inte hålla mig borta *garvar* är inne och kikar flera gånger om dagen, helst minst tre om jag kommer åt, annars chokerande låga två gånger, om killen tvärvägrar, eller fler, om jag kommer åt.
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    *kastar in passus* du är så snygg i håret!!! *wow*

    =)
    R
  24. 12
    *kastar in passus* du är så snygg i håret!!! *wow*

    =)
    R
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    hihi, tack. *ler blygt*

    Kan tillägga att det är sällan jag blir så snygg i håret, just nu är det bara ett rufs som inte går att sätta upp i totte... hrm. hästsvans.
  26. 13
    hihi, tack. *ler blygt*

    Kan tillägga att det är sällan jag blir så snygg i håret, just nu är det bara ett rufs som inte går att sätta upp i totte... hrm. hästsvans.
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14
    Haha, jo jag känner igen dej också,du verkar bekant på nåt vis
  28. 14
    Haha, jo jag känner igen dej också,du verkar bekant på nåt vis
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Intressant

    det där med att man tror att man berättar för några få, och så kanske 1000 personer läser... Jag blir också mycket nyfiken.
    Själv skriver jag i perioder, men läser det mesta.
  30. 15
    Intressant det där med att man tror att man berättar för några få, och så kanske 1000 personer läser... Jag blir också mycket nyfiken.
    Själv skriver jag i perioder, men läser det mesta.
  31. Medlem sedan
    Dec 2000
    #16
    Ja, visst är det För även om jag lägger ihop alla nick jag sett här så kan jag inte få det till flera tusen Kollade tillbaka på Junipinglans inlägg för nån vecka sedan då hon "kom ut" med sin graviditet och det var flera tusen visningar på det, så det verkar finnas ganska många som kollar upp extra spännande inlägg

    Jag känner för övrigt igen dej också btw
  32. 16
    Ja, visst är det För även om jag lägger ihop alla nick jag sett här så kan jag inte få det till flera tusen Kollade tillbaka på Junipinglans inlägg för nån vecka sedan då hon "kom ut" med sin graviditet och det var flera tusen visningar på det, så det verkar finnas ganska många som kollar upp extra spännande inlägg

    Jag känner för övrigt igen dej också btw
  33. Medlem sedan
    Dec 2000
    #17
    Det var så många som 3690 visningar på Junipinglans inlägg *kikade igen* Visst är det mycket
  34. 17
    Det var så många som 3690 visningar på Junipinglans inlägg *kikade igen* Visst är det mycket
  35. en i mängden
    #18

    Jag!

    Jag är en anonym läsare. Jag har aldrig skrivit någonting, men läser här inne varje dag sedan gruppen startades.

    Jag har inga riktiga kompisar, men jag låtsas att jag känner er som skriver här inne, och pratar högt för mig själv hemma och svarar med era röster.
  36. 18
    Jag! Jag är en anonym läsare. Jag har aldrig skrivit någonting, men läser här inne varje dag sedan gruppen startades.

    Jag har inga riktiga kompisar, men jag låtsas att jag känner er som skriver här inne, och pratar högt för mig själv hemma och svarar med era röster.
  37. Medlem sedan
    Mar 2007
    #19
    Det här är ju beroendeframkallandeNu när jag inte varit inne mer än en snabbis under helgen så känns det att jag bara MÅSTE in och kika vad som hänt under de senaste dagarna.Jag brukar också fundera vilka som egentligen läser inläggen eftersom det ibland är väldigt många som läst vissa inlägg.

    För övrigt så brukar jag någon gång kika in i mina äldre barns grupper och där är det väldigt dålig aktivitet.Kanske det blir så här medmed tiden när alla börjar jobba mm.Hoppas inte.
  38. 19
    Det här är ju beroendeframkallandeNu när jag inte varit inne mer än en snabbis under helgen så känns det att jag bara MÅSTE in och kika vad som hänt under de senaste dagarna.Jag brukar också fundera vilka som egentligen läser inläggen eftersom det ibland är väldigt många som läst vissa inlägg.

    För övrigt så brukar jag någon gång kika in i mina äldre barns grupper och där är det väldigt dålig aktivitet.Kanske det blir så här medmed tiden när alla börjar jobba mm.Hoppas inte.
  39. Cissi med G och A
    #20

    Jag läser lite snabbt

    varje dag när jag kommer hem från jobbet men jag hinner inte skriva så mycket eftersom det är så ont om tid när man kommer hem. Mat, bad, läggning, zzzzz....
    Men jag håller mig i alla fall uppdaterad!
  40. 20
    Jag läser lite snabbt varje dag när jag kommer hem från jobbet men jag hinner inte skriva så mycket eftersom det är så ont om tid när man kommer hem. Mat, bad, läggning, zzzzz....
    Men jag håller mig i alla fall uppdaterad!
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 10:05
  2. Har ni tänkt "mitt lilla foster"?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 17:21
  3. "Den lilla svarta" - vill ha tips!
    By -icka- in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 09:07
  4. Grattis "Lilla Gubben" (Britz)
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 09:08
  5. "Lilla liten" byter namn
    By Athena Promacho in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar