Hur mycket alkohol?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Hur mycket alkohol?

    Jag ska fixa en fest för cirka 25 personer. Merparten kommer vilja dricka alkohol till maten. Själv dricker jag extremt sällan och inser därför nu att jag inte vet hur mycket jag ska införskaffa.

    Kan någon hjälpa mig med en uppskattning? Jag tänker att det ska räcka till en fördrink och sen till maten som kommer vara någon slags buffe. Vill inte ha en massa olika alternativ utan en sorts vin eller kanske ett rött och ett vitt. Bör man köpa öl också? I såna fall, hur mycket av vilket? (Obs, tänker mig baginbox för priset skull + OBS 2 Givetvis kommer jag även ha alkoholfritt, det är vad jag själv kommer dricka av)
  2. 1
    Hur mycket alkohol? Jag ska fixa en fest för cirka 25 personer. Merparten kommer vilja dricka alkohol till maten. Själv dricker jag extremt sällan och inser därför nu att jag inte vet hur mycket jag ska införskaffa.

    Kan någon hjälpa mig med en uppskattning? Jag tänker att det ska räcka till en fördrink och sen till maten som kommer vara någon slags buffe. Vill inte ha en massa olika alternativ utan en sorts vin eller kanske ett rött och ett vitt. Bör man köpa öl också? I såna fall, hur mycket av vilket? (Obs, tänker mig baginbox för priset skull + OBS 2 Givetvis kommer jag även ha alkoholfritt, det är vad jag själv kommer dricka av)
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2

    vi hade

    fest för ungefär 30 personer. köpte två vita baginbox 2 liters o två röda bagin box 2 liters. sen köpte vi 50 öl. Ölen tog slut men det blev vin över. Sen till bålen köpte vi två liter sprit nån likör o sen fruktsoda
  4. 2
    vi hade fest för ungefär 30 personer. köpte två vita baginbox 2 liters o två röda bagin box 2 liters. sen köpte vi 50 öl. Ölen tog slut men det blev vin över. Sen till bålen köpte vi två liter sprit nån likör o sen fruktsoda
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Tjohooo, det blir ju inte alls så dyrt och trevligt med en "riktig" fördrink, det vore kul att orka fixa det. Får man fråga lite plumpt om folk blev fulla på det där? Jag vill inte att det ska bli fylleslag men jag är alltså arrangör och vill inte heller bli anklagad för att snåla när folk vill ha "fest".. Hm förstår du hur jag menar?
  6. 3
    Tjohooo, det blir ju inte alls så dyrt och trevligt med en "riktig" fördrink, det vore kul att orka fixa det. Får man fråga lite plumpt om folk blev fulla på det där? Jag vill inte att det ska bli fylleslag men jag är alltså arrangör och vill inte heller bli anklagad för att snåla när folk vill ha "fest".. Hm förstår du hur jag menar?
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    Vi sa att

    vi bjuder på mat och att det finns lite alkohol vi bjuder på och ville de ha mer fick de tra med sig själva, de flesta had elite med sig oxå, men det räckte ju till de som bara ville bli lite småfulla
  8. 4
    Vi sa att vi bjuder på mat och att det finns lite alkohol vi bjuder på och ville de ha mer fick de tra med sig själva, de flesta had elite med sig oxå, men det räckte ju till de som bara ville bli lite småfulla
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Det låter ju rätt lagom. Men hur tänkte jag, i min budget finns de flera tusen till alkohol. Det var ju onödigt. Får väl ta ut det i lön istället då? ;D
  10. 5
    Det låter ju rätt lagom. Men hur tänkte jag, i min budget finns de flera tusen till alkohol. Det var ju onödigt. Får väl ta ut det i lön istället då? ;D
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Vi ska ha fest snart men vi blir 15 stycken, vi ska köpa en röd bag in box 3 liter och en vit och en platta öl, en 75 vodka till fördrinken.
  12. 6
    Vi ska ha fest snart men vi blir 15 stycken, vi ska köpa en röd bag in box 3 liter och en vit och en platta öl, en 75 vodka till fördrinken.
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7
    Det låter ju rimligt. Oj vad jag överuppskattat mängden alkohol. Tur att det är ett tag kvar tills jag ska köpa in, kanske har råd med mousserande till fördrink rentutav!
  14. 7
    Det låter ju rimligt. Oj vad jag överuppskattat mängden alkohol. Tur att det är ett tag kvar tills jag ska köpa in, kanske har råd med mousserande till fördrink rentutav!
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    Köper du på Systembolaget får man lämna tillbaka det som är oöppnat om du har kvitto. Inom 3 veckor har du öppet köp och det ska vara i "försäljningsbart skick"
  16. 8
    Köper du på Systembolaget får man lämna tillbaka det som är oöppnat om du har kvitto. Inom 3 veckor har du öppet köp och det ska vara i "försäljningsbart skick"
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9
    Ja just det. Bra att veta men helst köper jag rätt mängd från början förstås!
  18. 9
    Ja just det. Bra att veta men helst köper jag rätt mängd från början förstås!
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Japp, det är skitbra (så gjorde syrran efter sitt bröllop), de hade lådvis med halvliters Absolut i olika smaker som inte gått åt.
  20. 10
    Japp, det är skitbra (så gjorde syrran efter sitt bröllop), de hade lådvis med halvliters Absolut i olika smaker som inte gått åt.
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    På min 30-årsfest

    kan det hända att det togs i lite i överkant (jag och j hade en märklig vana att göra det). Vi var kanske 25 och hade typ 10 bag-in-box, 5 flaskor äppelsprit, 5 flaskor citronsprit och 5 flaskor vanlig sprit. Sen fanns det whisky och massvis av öl också. Och just det! Baileys!

    Haha, helt överdrivet, fast det var ju bra sen för vi hade en sjujävla spritförråd plötsligt.
  22. 11
    På min 30-årsfest kan det hända att det togs i lite i överkant (jag och j hade en märklig vana att göra det). Vi var kanske 25 och hade typ 10 bag-in-box, 5 flaskor äppelsprit, 5 flaskor citronsprit och 5 flaskor vanlig sprit. Sen fanns det whisky och massvis av öl också. Och just det! Baileys!

    Haha, helt överdrivet, fast det var ju bra sen för vi hade en sjujävla spritförråd plötsligt.
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    Det är förstås sant men privat har vi redan ett otroligt välsorterat barskåp men dricker alkohol typ tre gånger om året så då tar jag hellre och gör något annat med överskottspengarna! Typ hyr en magdansös! Eller nä, men nåt spexigt kanske!
  24. 12
    Det är förstås sant men privat har vi redan ett otroligt välsorterat barskåp men dricker alkohol typ tre gånger om året så då tar jag hellre och gör något annat med överskottspengarna! Typ hyr en magdansös! Eller nä, men nåt spexigt kanske!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Ja, det förstår

    jag. Hyr in mig!
    Jag kan sjunga och sånt.
  26. 13
    Ja, det förstår jag. Hyr in mig!
    Jag kan sjunga och sånt.

Liknande trådar

  1. Hur mycket alkohol?
    By Orolig? in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 09:14
  2. Vad är mycket alkohol?
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:12
  3. För mycket alkohol....
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 08:23
  4. Hur mycket alkohol
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 14:48
  5. Hur mycket alkohol.
    By undrar in forum Resesnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar