Gästen har åkt
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Gästen har åkt

    TT är på väg hem. Efter 35 otroligt trevliga timmar har TT 'by the skin of her teeth' hoppat på tåget hem till sina barn. För mycket prat och diverse andra saker gjorde att Tt höll på att missa sitt tåg men jag har just hört från henne och hon sitter tryggt på tåget. Min frisör som sist tog alldeles för mycket betalt för lite frisyr har just fått bonus poäng genom att ge sin taxi till TT, tack snälla frissan! Eftersom det är tradition att rapportera om klädsel kan jag berätta att TT lämnade den franska huvudstaden i en väldigt snygg trench coat (good choice mr tt), jeans, nya skor från Bon Marche och en rosa resväska från Amsterdam ufo träffen a la 06.

    Tack Svea, Cupen och Jfr för en trevlig kväll igår. Vi åt alla god mat, svea fisk, jfr något konstigt franskt som hon och cupen oade och ade om, tt pasta, kött och massor med sås, cupen som satt brevid mig har jag faktiskt glömt, sorry. Jag åt hederlig fransk steak tartare med pommes, mums. Efter middagen gick Svea hem, helt förståeligt då hon otroligt nog redan är gravid i åttonde månaden, och ser fantastisk ut! Vi andra åkte en snabb hiss som gav mig lock för öronen upp till toppen av Concorde Lafayette, njöt av otrolig utsikt över Paris och drack drinkar. Trevligt!
  2. 1
    Gästen har åkt TT är på väg hem. Efter 35 otroligt trevliga timmar har TT 'by the skin of her teeth' hoppat på tåget hem till sina barn. För mycket prat och diverse andra saker gjorde att Tt höll på att missa sitt tåg men jag har just hört från henne och hon sitter tryggt på tåget. Min frisör som sist tog alldeles för mycket betalt för lite frisyr har just fått bonus poäng genom att ge sin taxi till TT, tack snälla frissan! Eftersom det är tradition att rapportera om klädsel kan jag berätta att TT lämnade den franska huvudstaden i en väldigt snygg trench coat (good choice mr tt), jeans, nya skor från Bon Marche och en rosa resväska från Amsterdam ufo träffen a la 06.

    Tack Svea, Cupen och Jfr för en trevlig kväll igår. Vi åt alla god mat, svea fisk, jfr något konstigt franskt som hon och cupen oade och ade om, tt pasta, kött och massor med sås, cupen som satt brevid mig har jag faktiskt glömt, sorry. Jag åt hederlig fransk steak tartare med pommes, mums. Efter middagen gick Svea hem, helt förståeligt då hon otroligt nog redan är gravid i åttonde månaden, och ser fantastisk ut! Vi andra åkte en snabb hiss som gav mig lock för öronen upp till toppen av Concorde Lafayette, njöt av otrolig utsikt över Paris och drack drinkar. Trevligt!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Det låter som ni hade det riktigt trevligt!!!
  4. 2
    Det låter som ni hade det riktigt trevligt!!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Åh..*avis*

    Kan ni inte hojta till nästa gång så jag kan få va med???? Har ju bara några timmar till Paris härifrån ju.........

    Låter hur somhelst som att ni hade det väldigt trevligt. Kul.
  6. 3
    Åh..*avis*

    Kan ni inte hojta till nästa gång så jag kan få va med???? Har ju bara några timmar till Paris härifrån ju.........

    Låter hur somhelst som att ni hade det väldigt trevligt. Kul.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Jag vill ocksåååååååååååååååååååååååååå ååååååååååååååååååååå!!!!
  8. 4
    Jag vill ocksåååååååååååååååååååååååååå ååååååååååååååååååååå!!!!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Ja verkligen.
  10. 5
    Ja verkligen.
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Skönt att hon inte missade tâget!

    Tack själv för en jättetrevlig kväll. Jfr:s konstiga mat var choucroute, dvs surkâl (jättegott, ju!) och CuP ât brandade de morue - kan tyvärr inte översätta!

    Det lät trevligt med drinks with a view, men jag var som sagt ganska trött. Skönt att kunna ta JOx-svea-expressen hem! Snällt men inte helt sanningsenligt att säga att jag sâg fantastisk ut, när jag kom hem upptäckte jag att jag hade mascaran lângt ner pâ kinderna och mer liknade en ledsen panda...

    Shoppade ni idag?
  12. 6
    Skönt att hon inte missade tâget!

    Tack själv för en jättetrevlig kväll. Jfr:s konstiga mat var choucroute, dvs surkâl (jättegott, ju!) och CuP ât brandade de morue - kan tyvärr inte översätta!

    Det lät trevligt med drinks with a view, men jag var som sagt ganska trött. Skönt att kunna ta JOx-svea-expressen hem! Snällt men inte helt sanningsenligt att säga att jag sâg fantastisk ut, när jag kom hem upptäckte jag att jag hade mascaran lângt ner pâ kinderna och mer liknade en ledsen panda...

    Shoppade ni idag?
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Absolut. Tt fick en hel Hemnes bäddsoffa själv, det finns plats för fler
  14. 7
    Absolut. Tt fick en hel Hemnes bäddsoffa själv, det finns plats för fler
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    Det lät ju toppen. Paris, god mat, drinkar och ufo-vänner. Vad mer kan man begära?
  16. 8
    Det lät ju toppen. Paris, god mat, drinkar och ufo-vänner. Vad mer kan man begära?
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Som sagt, TT fick en HEL Hemnes bäddsoffa själv. Det finns plats för fler.
  18. 9
    Som sagt, TT fick en HEL Hemnes bäddsoffa själv. Det finns plats för fler.
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    Morue = saltad torsk. Sen betyder det något helt annat på slangiska . Om man säger, motsatsen till den svenska betydelsen...
  20. 10
    Morue = saltad torsk. Sen betyder det något helt annat på slangiska . Om man säger, motsatsen till den svenska betydelsen...
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Singularis inte pluralis Hittade världens snyggaste och _bekvämaste_ skor på Gelati i Marais men de var lite dyra för min plånbok Tack för dina tips. Vi var in på flera av ställena, snyggt! Vi åt lunch på en trevlig tapas resto med gott rött vin och en gäst som skrämmde mig.

    Har inte hört talas om någon ledsen Panda i 17eme... Du var verkligen fin. Lita på mig, jag gick upp 20 kg och det _syntes_.
  22. 11
    Singularis inte pluralis Hittade världens snyggaste och _bekvämaste_ skor på Gelati i Marais men de var lite dyra för min plånbok Tack för dina tips. Vi var in på flera av ställena, snyggt! Vi åt lunch på en trevlig tapas resto med gott rött vin och en gäst som skrämmde mig.

    Har inte hört talas om någon ledsen Panda i 17eme... Du var verkligen fin. Lita på mig, jag gick upp 20 kg och det _syntes_.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Inte mycket
  24. 12
    Inte mycket
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Oh ja, de brukar ha jättefina skor, men hâller med dig om priset... Du fâr vänta till rean eller nât... inte sâ uppmuntrande kanske eftersom det är flera mânader dit...

    Vad gjorde restaurantgästen för att skrämma dig? Jag ât pâ Svenska Klubben och fick _äntligen_ löjromstoast!!! Köttbullar efterât.
  26. 13
    Oh ja, de brukar ha jättefina skor, men hâller med dig om priset... Du fâr vänta till rean eller nât... inte sâ uppmuntrande kanske eftersom det är flera mânader dit...

    Vad gjorde restaurantgästen för att skrämma dig? Jag ât pâ Svenska Klubben och fick _äntligen_ löjromstoast!!! Köttbullar efterât.
  27. Medlem sedan
    May 2003
    #14
    Nämen, det har jag missat - att du haft besök och det varit träff i Paris. Låter mycket trevligt!!
  28. 14
    Nämen, det har jag missat - att du haft besök och det varit träff i Paris. Låter mycket trevligt!!
  29. Medlem sedan
    Sep 2002
    #15
    Det låter alldeles underbart!!
  30. 15
    Det låter alldeles underbart!!
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    cool!
  32. 16
    cool!
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Âââhhh, vad trevligt det lâter! UFO-träff i Paris .....*suck!*
  34. 17
    Âââhhh, vad trevligt det lâter! UFO-träff i Paris .....*suck!*

Liknande trådar

  1. Första gästen i lägenheten!
    By NiniLA in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 19:08
  2. Vad får ett bröllop kosta för gästen?
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 113
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 11:22
  3. Usch.... gästen är i sovrummet...
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 09:28
  4. Dålig energi till gästen
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 20:56
  5. Nu gick sista gästen...
    By - Lillan - in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 20:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar