Blä , blä, blä för att söka jobb.
_0410 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Blä , blä, blä för att söka jobb.

    Hur sugigt är inte det? Särskilt när man får nej. Gahhh! Jag vet inte ens vad jag vill syssla med? Karriär-coach någon?
    Om man vill jobba med människor men inte får jobb som lärare, vad gör man då? Någon?
    *waiting for the muse*
  2. 1
    Blä , blä, blä för att söka jobb. Hur sugigt är inte det? Särskilt när man får nej. Gahhh! Jag vet inte ens vad jag vill syssla med? Karriär-coach någon?
    Om man vill jobba med människor men inte får jobb som lärare, vad gör man då? Någon?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Hej hej!

    Vill du ha ett helt nytt jobb??
  4. 2
    Hej hej!

    Vill du ha ett helt nytt jobb??
  5. Medlem sedan
    May 1999
    #3

    Har du testat...

    Personlig assistent? Kommunerna och assistansbolagen fullkomligen skriker efter folk och det är lätt att få jobb. Jag har jobbat som det men det passar inte mig men jag får fortfarande förfrågningar om jag jag inte vill komma tillbaka och jobba. Men det är skitjobbigt att söka nytt jobb! Jag har ju hållt på i flera år och sökt jobb och hittade äntligen ett jobb jag älskar i oktober. I januari drogs dock min tjänst ner till 50 % så nu letar jag extrajobb och sliter som en idiot för att få mer timmar på det jobb jag har. Det är som att slåss mot väderkvarnar, man kan fan inte vinna ibland!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  6. 3
    Har du testat... Personlig assistent? Kommunerna och assistansbolagen fullkomligen skriker efter folk och det är lätt att få jobb. Jag har jobbat som det men det passar inte mig men jag får fortfarande förfrågningar om jag jag inte vill komma tillbaka och jobba. Men det är skitjobbigt att söka nytt jobb! Jag har ju hållt på i flera år och sökt jobb och hittade äntligen ett jobb jag älskar i oktober. I januari drogs dock min tjänst ner till 50 % så nu letar jag extrajobb och sliter som en idiot för att få mer timmar på det jobb jag har. Det är som att slåss mot väderkvarnar, man kan fan inte vinna ibland!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Hejsan!
    Ja jag vill ha ett nytt jobb. Anledningen är att jag har 14 mil enkel väl till jobbet. Det suger att pendla och nu har jag gjort det i snart 2,5 år.
    Jag är lärare men det kryllar av lärare här och inga jobb så det är helt kört. Alltså måste jag fixa nåt annat. Jag vet bara inte riktigt vad. *vilsen*
  8. 4
    Hejsan!
    Ja jag vill ha ett nytt jobb. Anledningen är att jag har 14 mil enkel väl till jobbet. Det suger att pendla och nu har jag gjort det i snart 2,5 år.
    Jag är lärare men det kryllar av lärare här och inga jobb så det är helt kört. Alltså måste jag fixa nåt annat. Jag vet bara inte riktigt vad. *vilsen*
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Nej det har jag inte. Jag har dock mycket erfarenhet från handikappomsorgen så det skulle nog gå. Kruxet är väl bara lönen. Jag är ju lärare om även om man inte blir förmögen som det så är det ju bättre än inom vården. Men såklart, får jag inget annat så självklart kan jag tänka mig ett assistentjobb. Apselut!
    Ja du 50 procent går ju inte leva på... jag jobbar 60 procent nu och det är så tight ekonomiskt. Vad jobbar du nu med? Visst är du socionom? *vagt minne*
  10. 5
    Nej det har jag inte. Jag har dock mycket erfarenhet från handikappomsorgen så det skulle nog gå. Kruxet är väl bara lönen. Jag är ju lärare om även om man inte blir förmögen som det så är det ju bättre än inom vården. Men såklart, får jag inget annat så självklart kan jag tänka mig ett assistentjobb. Apselut!
    Ja du 50 procent går ju inte leva på... jag jobbar 60 procent nu och det är så tight ekonomiskt. Vad jobbar du nu med? Visst är du socionom? *vagt minne*
  11. Medlem sedan
    May 1999
    #6

    Jo...

    det stämmer. Jag har gått socionomutbildningen men skrev aldrig färdigt C-uppsatsen så jag har ingen examen. Nu jobbar jag på Netonnet i Kalmar, på varumottagningen och i kassan och det är lätt det roligaste jobb jag någonsin haft, går till jobbet med ett stort smile varje gång och trivs som fisken i vattnet. Haken är ju dock att det bara är 50% och det kan man ju som sagt inte försörja två barn och betala hus och studielån med. Jag ligger i som en rem för att min tjänst ska uttökas för jag vill verkligen inte byta jobb, jag älskar det här!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  12. 6
    Jo... det stämmer. Jag har gått socionomutbildningen men skrev aldrig färdigt C-uppsatsen så jag har ingen examen. Nu jobbar jag på Netonnet i Kalmar, på varumottagningen och i kassan och det är lätt det roligaste jobb jag någonsin haft, går till jobbet med ett stort smile varje gång och trivs som fisken i vattnet. Haken är ju dock att det bara är 50% och det kan man ju som sagt inte försörja två barn och betala hus och studielån med. Jag ligger i som en rem för att min tjänst ska uttökas för jag vill verkligen inte byta jobb, jag älskar det här!

Liknande trådar

  1. Ni som kan det där med att söka jobb.
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 09:40
  2. söka jobb
    By *martina* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 18:30
  3. Söka jobb?
    By Zinita in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 12:49
  4. söka jobb
    By maskrospinglan in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 11:23
  5. Det här med att söka jobb
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 08:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar