Konsult till konsult?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Konsult till konsult?

    Jag har fått ett erbjudande om att hoppa in och hjälpa en annan redovisningsbyrå som hade kris på folk. Ca 2 dagar i veckan t o m Maj. Funderar på vad man debiterar när man jobbar åt en annan konsult, som vilken kund som helst eller?? Nån som har ett tips? Jag ska ge ett förslag på måndag och vill helst inte vara helt ute och cykla....
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  2. 1
    Konsult till konsult? Jag har fått ett erbjudande om att hoppa in och hjälpa en annan redovisningsbyrå som hade kris på folk. Ca 2 dagar i veckan t o m Maj. Funderar på vad man debiterar när man jobbar åt en annan konsult, som vilken kund som helst eller?? Nån som har ett tips? Jag ska ge ett förslag på måndag och vill helst inte vara helt ute och cykla....
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Har de kris....

    och kom till Dig så be dem komma med ett förslag (jag älskar att vända på detta), sådant är jättekul....

    Själv har jag suttit med ett case i veckan, där ansåg killen att min ersättning var för HÖG (tror inte det) och jag bad denne komma med ett förslag, han kom med ett skambud, och jag kvitterade med att det var för lågt, och visst borde jag vara värd HÄLFTEN av vad HAN tog ut i lön.

    Sedan tackade jag, bad dem komma med sitt erbjudande per mail.

    Skämt å sido, det är ett fast knäck, det löper tydligen över ett tag, men inte så pass lång tidoch det bör ju göra att du sitter med en viss säkerhet. Hur skall jobbet göras? Hos dem dvs i deras lokaler, hos Dig? Vad tar dessa av sina kunder?

    Betänk dessutom de sitter illa till nu, dvs de behöver Dig i en och en halv månad bara...

    En fördel med detta är att Du kommer i kontakt med potentiella kunder. Nej jag säger inte att Du skall sno med Dig registret, men om de komer till Dig är det en helt annan sak eller hur?

    Vad tar Du per timme förresten? Dvs mot vanlig kund?
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  4. 2
    Har de kris.... och kom till Dig så be dem komma med ett förslag (jag älskar att vända på detta), sådant är jättekul....

    Själv har jag suttit med ett case i veckan, där ansåg killen att min ersättning var för HÖG (tror inte det) och jag bad denne komma med ett förslag, han kom med ett skambud, och jag kvitterade med att det var för lågt, och visst borde jag vara värd HÄLFTEN av vad HAN tog ut i lön.

    Sedan tackade jag, bad dem komma med sitt erbjudande per mail.

    Skämt å sido, det är ett fast knäck, det löper tydligen över ett tag, men inte så pass lång tidoch det bör ju göra att du sitter med en viss säkerhet. Hur skall jobbet göras? Hos dem dvs i deras lokaler, hos Dig? Vad tar dessa av sina kunder?

    Betänk dessutom de sitter illa till nu, dvs de behöver Dig i en och en halv månad bara...

    En fördel med detta är att Du kommer i kontakt med potentiella kunder. Nej jag säger inte att Du skall sno med Dig registret, men om de komer till Dig är det en helt annan sak eller hur?

    Vad tar Du per timme förresten? Dvs mot vanlig kund?
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Ja lite så tänker jag

    att de sitter nog ganska illa till eftersom han ringde upp mej. Just den här revisorn pratade jag med en gång när jag precis startade i okt, och han varnade mej för att dumpa priserna för då skulle jag bara få skräpkunder, så jag antar att han inte är den billigaste gentemot sina kunder heller.... Dessutom blir det ju lite tightare för mej eftersom jag har en hel del "deklarationskunder" som innebär jobb bara den här tiden på året.

    Eftersom jag är nystartad, håller till utanför stan (umeå), vänder mej till mindre företag så tar jag faktiskt bara 350:- / timmen nu. Ja, jag dumpade priserna för att få kunder, men jag har inte skräpkunder ändå..:-)

    Jag ska nog försöka vända på det och höra vad han erbjuder, men jag är SÅ himla dålig på att förhandla, slutar alltid med att jag tackar och tar glatt emot vad som bjuds. Åtminstone har det brukat sluta så i löneförhandlingar. Dags att jag skärper mej lite!!!
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  6. 3
    Ja lite så tänker jag att de sitter nog ganska illa till eftersom han ringde upp mej. Just den här revisorn pratade jag med en gång när jag precis startade i okt, och han varnade mej för att dumpa priserna för då skulle jag bara få skräpkunder, så jag antar att han inte är den billigaste gentemot sina kunder heller.... Dessutom blir det ju lite tightare för mej eftersom jag har en hel del "deklarationskunder" som innebär jobb bara den här tiden på året.

    Eftersom jag är nystartad, håller till utanför stan (umeå), vänder mej till mindre företag så tar jag faktiskt bara 350:- / timmen nu. Ja, jag dumpade priserna för att få kunder, men jag har inte skräpkunder ändå..:-)

    Jag ska nog försöka vända på det och höra vad han erbjuder, men jag är SÅ himla dålig på att förhandla, slutar alltid med att jag tackar och tar glatt emot vad som bjuds. Åtminstone har det brukat sluta så i löneförhandlingar. Dags att jag skärper mej lite!!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Då tar Du MINST samma pris,..,

    (det var billigt för övrigt, sälj Dig inte för billigt)
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  8. 4
    Då tar Du MINST samma pris,.., (det var billigt för övrigt, sälj Dig inte för billigt)
  9. Medlem sedan
    Jan 1998
    #5

    Men du.... det här är

    NORRLAND!!! Inlandet dessutom om jag ska vara exakt vilket inte direkt gynnar möjligheterna att ta betalt.

    Jag gjorde som du sa och bad honom ge ett bud (som började på 350) så jag fick upp det till 400/tim. Tack för tipset, annars hade jag suttit och mesat och lagt mej lågt och hoppats på att han av ren och skär medmänsklighet skulle ha gett mej mer.....
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  10. 5
    Men du.... det här är NORRLAND!!! Inlandet dessutom om jag ska vara exakt vilket inte direkt gynnar möjligheterna att ta betalt.

    Jag gjorde som du sa och bad honom ge ett bud (som började på 350) så jag fick upp det till 400/tim. Tack för tipset, annars hade jag suttit och mesat och lagt mej lågt och hoppats på att han av ren och skär medmänsklighet skulle ha gett mej mer.....
  11. Medlem sedan
    Jan 1998
    #6

    Dessutom är jag ju kvinna...

    ..
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  12. 6
    Dessutom är jag ju kvinna... ..
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    Bra!!

    Du måste våga ta betalat :-)

    Men ja jag vet vad Du menar, kan vara svårt att ta betalt då det är svårt att jaga in arbete och då konkurrenterna har lägre priser de med...

    Se nu till att denne förser Dig med en del arbete framöver också, det gynnar Dig, och då har Du en viss trygghet i och med detta
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  14. 7
    Bra!! Du måste våga ta betalat :-)

    Men ja jag vet vad Du menar, kan vara svårt att ta betalt då det är svårt att jaga in arbete och då konkurrenterna har lägre priser de med...

    Se nu till att denne förser Dig med en del arbete framöver också, det gynnar Dig, och då har Du en viss trygghet i och med detta

Liknande trådar

  1. Lön som konsult
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 20:59
  2. Gullig VV-konsult!
    By Kristin med 8 barn in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-17, 09:59
  3. Arbeta som konsult
    By Lollo2 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 18:59
  4. Konsult på Manpower?
    By Intresserad in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 21:29
  5. konsult
    By egen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar