Nervös inför UL
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Nervös inför UL

    De flesta verkar bara se framemot att gå på ul och ser det som ett tillfälle att se bebisen. Men jag är bara så rädd och nervös! Tänk om de hittar något fel? Kan man verkligen lyckas få tre friska barn? De barn vi har är ju friska och då undrar jag hela tiden om det går att få ett till fullt friskt barn...

    Fler som är nervösa och oroliga inför ul?
    **Pojke 0411** **Pojke 0512** och **Flicka 0808**

    Blogg: http://livat-med-tre.blogspot.com/
  2. 1
    Nervös inför UL De flesta verkar bara se framemot att gå på ul och ser det som ett tillfälle att se bebisen. Men jag är bara så rädd och nervös! Tänk om de hittar något fel? Kan man verkligen lyckas få tre friska barn? De barn vi har är ju friska och då undrar jag hela tiden om det går att få ett till fullt friskt barn...

    Fler som är nervösa och oroliga inför ul?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Samma här! Jag är jättenervös inför UL, det är ju faktiskt inte för att "titta på bebisen" som man är där. Tanken om tre friska barn har slagit mig också, kan man verkligen ha sån tur? Jag hoppas verkligen att barnen inte är sjuka när det är dags så att maken kan följa med och hålla mig i handen, när jag gjorde NUPP var dottern magsjuk så då fick jag gå själv
  4. 2
    Samma här! Jag är jättenervös inför UL, det är ju faktiskt inte för att "titta på bebisen" som man är där. Tanken om tre friska barn har slagit mig också, kan man verkligen ha sån tur? Jag hoppas verkligen att barnen inte är sjuka när det är dags så att maken kan följa med och hålla mig i handen, när jag gjorde NUPP var dottern magsjuk så då fick jag gå själv
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    Jag med

    är nervös inför UL. Tycker det är alldeles för lång tid kvar innan vi ska gå. Och jag har inte gjort något Nupp eller VUL heller. Hoppas på att få lyssna på hjärtat på tisdag när jag ska till min BM.
  6. 3
    Jag med är nervös inför UL. Tycker det är alldeles för lång tid kvar innan vi ska gå. Och jag har inte gjort något Nupp eller VUL heller. Hoppas på att få lyssna på hjärtat på tisdag när jag ska till min BM.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Jag är också rätt nervös men inför NUPP imorgon, förra gången var jag inte alls såhär nervig. Imorgon går jag dessutom tillbaka till skolan efter mammaledigheten med sonen. En stooor dag ju *eeik*.
  8. 4
    Jag är också rätt nervös men inför NUPP imorgon, förra gången var jag inte alls såhär nervig. Imorgon går jag dessutom tillbaka till skolan efter mammaledigheten med sonen. En stooor dag ju *eeik*.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    jättenervös

    Det känns som att vi kom så nära att förlora sonen så många gånger under den graviditeten. Och tanken på alla blödningar från moderkakan så kunde det ha blivit proppar och han hade fått syrebrist osv och så klarade han sig helt undan allt sådant och blev en helt frisk och perfekt liten pojke. Det känns som att vår tur tog slut där, vi har fyllt upp vår kvot av tur med bebisar i magen med honom. Känner mig jättenervös för vad vi ska få se när det är dags om lite mer än två veckor bara.
  10. 5
    jättenervös Det känns som att vi kom så nära att förlora sonen så många gånger under den graviditeten. Och tanken på alla blödningar från moderkakan så kunde det ha blivit proppar och han hade fått syrebrist osv och så klarade han sig helt undan allt sådant och blev en helt frisk och perfekt liten pojke. Det känns som att vår tur tog slut där, vi har fyllt upp vår kvot av tur med bebisar i magen med honom. Känner mig jättenervös för vad vi ska få se när det är dags om lite mer än två veckor bara.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Jo, jag var ocksa jattenervos. Verkligen. Kandes som om jag skulle spy nar jag skulle ga in. Kande som du, tva friska barn - det maste bli nagot fel nu med den tredje. Men innerst inne tror man anda inte att nagot verkligen skall vara fel, sa hur man an forbereder sig, sa blir det anda en chock om nagot ar fel (eller indikerar pa fel, som i mitt fall). Darfor, kara med-mammor hjalper det foga att binda om tummen innan den bloder. Se fram emot det. Forsok att inte oroa er.
    Det som sker det sker. Det hjalper inte att oroa sig.
    Kram
  12. 6
    Jo, jag var ocksa jattenervos. Verkligen. Kandes som om jag skulle spy nar jag skulle ga in. Kande som du, tva friska barn - det maste bli nagot fel nu med den tredje. Men innerst inne tror man anda inte att nagot verkligen skall vara fel, sa hur man an forbereder sig, sa blir det anda en chock om nagot ar fel (eller indikerar pa fel, som i mitt fall). Darfor, kara med-mammor hjalper det foga att binda om tummen innan den bloder. Se fram emot det. Forsok att inte oroa er.
    Det som sker det sker. Det hjalper inte att oroa sig.
    Kram
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Det är både och!

    Jag är både nervös och förväntansfull! Har ju sett pyret en snabbis en gång redan, så jag vet ju att DÅ fanns det i alla fall nånting därinne.

    På tal om UL så måste jag ringa förlossningen, har tappat bort lappen med tiden och dessutom undrar jag om man inte behöver en remiss nuförtiden. Sist så fick jag en av bm på inskrivningen, men den här gången fick jag ingen så jag funderar på om hon glömt bort det... Skulle va rätt typiskt, hon verkar lite virrig...
    Johanna 06
    Ludvig 08
  14. 7
    Det är både och! Jag är både nervös och förväntansfull! Har ju sett pyret en snabbis en gång redan, så jag vet ju att DÅ fanns det i alla fall nånting därinne.

    På tal om UL så måste jag ringa förlossningen, har tappat bort lappen med tiden och dessutom undrar jag om man inte behöver en remiss nuförtiden. Sist så fick jag en av bm på inskrivningen, men den här gången fick jag ingen så jag funderar på om hon glömt bort det... Skulle va rätt typiskt, hon verkar lite virrig...
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Detta är mitt första barn och min storasyster som jag är väldigt lik har två friska barn men har sedan haft tre "missed abortians" sista året så jag är inte rädd för att det ska vara något fel på barnet, bara barnet lever. Jag är rädd att de kommer titta och säga att de inte ser några hjärtljud. Känns som det är ett liv kvar till UL men nu är det bara tre veckor kvar, önskar att det vore idag istället, Nu börjar vi berätta för alla eftersom jag är i vecka 13-14 men jag vill inte behöva ringa runt sen och säga att bebisen var död. Usch jag är jättenervös.
  16. 8
    Detta är mitt första barn och min storasyster som jag är väldigt lik har två friska barn men har sedan haft tre "missed abortians" sista året så jag är inte rädd för att det ska vara något fel på barnet, bara barnet lever. Jag är rädd att de kommer titta och säga att de inte ser några hjärtljud. Känns som det är ett liv kvar till UL men nu är det bara tre veckor kvar, önskar att det vore idag istället, Nu börjar vi berätta för alla eftersom jag är i vecka 13-14 men jag vill inte behöva ringa runt sen och säga att bebisen var död. Usch jag är jättenervös.

Liknande trådar

  1. Nervös inför rul
    By otålig_tjej in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 07:32
  2. nervös inför ul
    By mammamuu1 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 13:04
  3. Nervös inför UL...
    By Jeanne1 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 21:17
  4. nervös inför BM
    By Stina____. in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 11:00
  5. Är så nervös inför..
    By Netti - SSK T4 KI Norrtälje in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar