vattkoppsvaccin
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2006
    #1

    vattkoppsvaccin

    Vi hoppade över den vanliga vaccinationen när vi väl var på BVC, eftersom Maja blev erbjuden att vara med i en undersökning för vattkoppsvaccin. Det är samma vaccin som annars, förutom att det även ingår vattkopsvaccin. Nackdelen är att Maja får en spruta två gånger och så är det lite anteckningar som ska föras om hur hon reagerat på sprutorna etc.

    Det som är skönt är att det här vaccinet redan använts ett bra tag i USA, så Maja blir ingen testkanin i den bemärkelsen att vad som helst kan hända.

    Är det någon mer som är med i den här undersökningen?
  2. 1
    vattkoppsvaccin Vi hoppade över den vanliga vaccinationen när vi väl var på BVC, eftersom Maja blev erbjuden att vara med i en undersökning för vattkoppsvaccin. Det är samma vaccin som annars, förutom att det även ingår vattkopsvaccin. Nackdelen är att Maja får en spruta två gånger och så är det lite anteckningar som ska föras om hur hon reagerat på sprutorna etc.

    Det som är skönt är att det här vaccinet redan använts ett bra tag i USA, så Maja blir ingen testkanin i den bemärkelsen att vad som helst kan hända.

    Är det någon mer som är med i den här undersökningen?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Nej, har bara hört talas om att vattkoppsvaccin håller i ett halvår och ges bara till de som är i stort behov, typ cancersjuka eller så. Men vad bra om det kommer ett vaccin som "alla" kan ta, det är inte kul att få vattkoppor som vuxen.. mannen fick det för ca 3 år sen och han var inte så glad....
  4. 2
    Nej, har bara hört talas om att vattkoppsvaccin håller i ett halvår och ges bara till de som är i stort behov, typ cancersjuka eller så. Men vad bra om det kommer ett vaccin som "alla" kan ta, det är inte kul att få vattkoppor som vuxen.. mannen fick det för ca 3 år sen och han var inte så glad....
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Nej, men Anton fick vattkoppor för en vecka sedan.
    Han har haft sååå många koppor och varit så dålig.
    Nu börjar han piggna till mer och mer.
    Ja, det är skönt att det är över. Nu är det gjort.
    Båda mina pojkar fick det samtidigt.
    Bebis kommer om en månad så det känns bra
    att inte behöva oroa sig över det.

    Lycka till med undersökningen, har inte hört talas om det här.
    Kram
    Linda med Axel (jan. -03), *Isak (jan. -05),
    *Saga (sep. -05), Anton (aug. -06) och Tobias (april -08).
  6. 3
    Nej, men Anton fick vattkoppor för en vecka sedan.
    Han har haft sååå många koppor och varit så dålig.
    Nu börjar han piggna till mer och mer.
    Ja, det är skönt att det är över. Nu är det gjort.
    Båda mina pojkar fick det samtidigt.
    Bebis kommer om en månad så det känns bra
    att inte behöva oroa sig över det.

    Lycka till med undersökningen, har inte hört talas om det här.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Nej, har inte

    hört talas om det. alla mina barn har haft vattkoppor, Skönt tycker jag.
  8. 4
    Nej, har inte hört talas om det. alla mina barn har haft vattkoppor, Skönt tycker jag.
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Vad spännande med bebis! & som du skrev, skönt att kilarna haft vattkoppor redan, även fast det lät jobbigt med många koppor och så.
  10. 5
    Vad spännande med bebis! & som du skrev, skönt att kilarna haft vattkoppor redan, även fast det lät jobbigt med många koppor och så.
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Hm... det här vaccinet ska funka livet ut och Maja får sprutan 2 g i ganska tät följd. & om undersökningen fungerar bra så kommer det bli standardiserat med vattkoppsvaccin för de små i Sverige, vad jag förstått.
  12. 6
    Hm... det här vaccinet ska funka livet ut och Maja får sprutan 2 g i ganska tät följd. & om undersökningen fungerar bra så kommer det bli standardiserat med vattkoppsvaccin för de små i Sverige, vad jag förstått.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7
    Visste inte ens att det fanns. Så nej vi är inte med.
  14. 7
    Visste inte ens att det fanns. Så nej vi är inte med.
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Inte för att regna på din parad, min dotter har fått en av de två sprutorna man ska ha, men ni, och vi också, är nog tyvärr försökskaniner. Man trodde tidigare att vaccinet var livslångt, men man har upptäckt nu att imuniteten klingar av och det kan göra att man i stället får vattenkoppor i högre ålder, vilket knmedföra allvarligare komplikationer. Jag har läst mycket på nätet, och klipper in en länk till en tidningsartikel, men du kan ju googla lite själv också. Man kan ha i åtanke att läkemedelsföretagen tar fram vaccin för att tjäna pengar, sen behöver man ju inte tro på en konspirationsteori, men tyvärr vet man nog inte tillräckligt om vaccinets långtidvarkan.

    http://www.lakemedelsvarlden.se/zino...articleID=5059
  16. 8
    Inte för att regna på din parad, min dotter har fått en av de två sprutorna man ska ha, men ni, och vi också, är nog tyvärr försökskaniner. Man trodde tidigare att vaccinet var livslångt, men man har upptäckt nu att imuniteten klingar av och det kan göra att man i stället får vattenkoppor i högre ålder, vilket knmedföra allvarligare komplikationer. Jag har läst mycket på nätet, och klipper in en länk till en tidningsartikel, men du kan ju googla lite själv också. Man kan ha i åtanke att läkemedelsföretagen tar fram vaccin för att tjäna pengar, sen behöver man ju inte tro på en konspirationsteori, men tyvärr vet man nog inte tillräckligt om vaccinets långtidvarkan.

    http://www.lakemedelsvarlden.se/zino...articleID=5059

Liknande trådar

  1. Vattkoppsvaccin
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-08, 09:36
  2. Vattkoppsvaccin?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 22:21
  3. Vattkoppsvaccin?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 15:10
  4. Vattkoppsvaccin?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 20:40
  5. Nu har de fått vattkoppsvaccin
    By Pemetre in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 09:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar