Isa (om hall)
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Isa (om hall)

    Vill bara säga att här i Malaysia finns det ju ingen hall eller farstu i husen/lägenheterna, man kommer ju rakt in i vardagsrummet oftast. Men det området vid ingången där man sätter skorna kallas för entrance. (Det är ju samma här att man alltid ställer av sig skorna!) Har aldrig hört eller läst "hallway" eller liknande i lägenhetsbeskrivningar.
  2. 1
    Isa (om hall) Vill bara säga att här i Malaysia finns det ju ingen hall eller farstu i husen/lägenheterna, man kommer ju rakt in i vardagsrummet oftast. Men det området vid ingången där man sätter skorna kallas för entrance. (Det är ju samma här att man alltid ställer av sig skorna!) Har aldrig hört eller läst "hallway" eller liknande i lägenhetsbeskrivningar.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    ...och förresten, jag förstår vad du säger när du skriver att ni blev sämre på engelska när ni vari japan, jag pratar tillräckligt mkt med amerikaner, britter, aussies osv för att jag inte tycker att jag pratar sämre, men när jag pratar med malaysier tar jag efter dem och vips pratar jag malenglish och det är verkligen hemskt De har ju sitt speciella sätt att uttrycka sig på, och de förstår mycket bättre om man pratar som dem...
  4. 2
    ...och förresten, jag förstår vad du säger när du skriver att ni blev sämre på engelska när ni vari japan, jag pratar tillräckligt mkt med amerikaner, britter, aussies osv för att jag inte tycker att jag pratar sämre, men när jag pratar med malaysier tar jag efter dem och vips pratar jag malenglish och det är verkligen hemskt De har ju sitt speciella sätt att uttrycka sig på, och de förstår mycket bättre om man pratar som dem...

Liknande trådar

  1. Hur ser er hall ut?
    By alle in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 09:43
  2. hall
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 20:33
  3. I min hall
    By Åsa m L&L in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 08:15
  4. hall
    By fordelare in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 17:35
  5. Ni med grå hall
    By Anette in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar