Avslag
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Avslag

    vart vänder man sig om man man tycker att avslaget luktar illa och man blöder igenom byxor och det kommer ut koagel?

    BM på förlossningen sa ju att jag skulle vända mig till dem när jag åkte hem om blödningen ökade eller så, men det var ju under dem första dagarna, nu har det ju gått 14 dagar imorgon, räknas det fortfarande som nyss jag fick barn?

    Det har även börjar klia en del, kan ju vara stygnen som kliar. Men det värsta är lukten, fyyy!!!
  2. 1
    Avslag vart vänder man sig om man man tycker att avslaget luktar illa och man blöder igenom byxor och det kommer ut koagel?

    BM på förlossningen sa ju att jag skulle vända mig till dem när jag åkte hem om blödningen ökade eller så, men det var ju under dem första dagarna, nu har det ju gått 14 dagar imorgon, räknas det fortfarande som nyss jag fick barn?

    Det har även börjar klia en del, kan ju vara stygnen som kliar. Men det värsta är lukten, fyyy!!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Kvinnokliniken är det här, gynavdelningen. Har för mig att det stog så på lappen jag fick med mig hem. Men det kan säkert variera på sjukhus, så om du inte vet, så ring förlossningen eller BB så får de hänvisa dig vidare. Hoppas att du mår bättre!
  4. 2
    Kvinnokliniken är det här, gynavdelningen. Har för mig att det stog så på lappen jag fick med mig hem. Men det kan säkert variera på sjukhus, så om du inte vet, så ring förlossningen eller BB så får de hänvisa dig vidare. Hoppas att du mår bättre!
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Gynakuten, alltså akutmottagningen på närmaste sjukhus där det finns en kvinnoklinik.
  6. 3
    Gynakuten, alltså akutmottagningen på närmaste sjukhus där det finns en kvinnoklinik.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    När jag födde senast på Södertälje sjh så kontaktade jag BB efter ca en vecka då jag hade fått problem. Det visade sig vara livmoderinfektion pga att någon hinna blivit kvar och jag och Elias blev inlagda på BB igen i ca fem dagar. Så ring till dem, de hänvisar dig vidare om det är någon annanstans du ska vända dig!
  8. 4
    När jag födde senast på Södertälje sjh så kontaktade jag BB efter ca en vecka då jag hade fått problem. Det visade sig vara livmoderinfektion pga att någon hinna blivit kvar och jag och Elias blev inlagda på BB igen i ca fem dagar. Så ring till dem, de hänvisar dig vidare om det är någon annanstans du ska vända dig!
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5
    hade du feber el ont då eller var detr bara rikligare blödning
  10. 5
    hade du feber el ont då eller var detr bara rikligare blödning
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Jag ringde MVC idag, men dem hänvisade mig vidare till förlossningen.

    Jag ringde dit, fick en tid vid 14, men var tvungen att ringa tillbaka och ändra den då den tiden krockade med tidigare bokad tid till Aurora. Då hade dem ingen tid att erbjuda mig idag då dem flesta på förlossningen skulle på kurs och dem som vara kvar hade ju fullt upp med dem som vara inne och födde barn.

    Konstigt resonemang tycker jag, dessutom talade jag med den BM som tog över vid skiftbytet vid min förlossning.

    Jag skulle återkomma imorgon om det fortsätter att komma stora koagel. Har bara lite sådant nu och hon sa att det det lätt kan komma koagel efter man legat ner suttit och att det inte är nåt onormalt, men efter 2 veckor??!!
    Har ju till och från ont också. Ingen feber. Det luktar hemskt, men ingen annan känner stanken som jag känner, jag tycker det luktar avföring om det.

    Vad är symtomen på en livmoderinfektion? Mycket smärta och feber väl?
  12. 6
    Jag ringde MVC idag, men dem hänvisade mig vidare till förlossningen.

    Jag ringde dit, fick en tid vid 14, men var tvungen att ringa tillbaka och ändra den då den tiden krockade med tidigare bokad tid till Aurora. Då hade dem ingen tid att erbjuda mig idag då dem flesta på förlossningen skulle på kurs och dem som vara kvar hade ju fullt upp med dem som vara inne och födde barn.

    Konstigt resonemang tycker jag, dessutom talade jag med den BM som tog över vid skiftbytet vid min förlossning.

    Jag skulle återkomma imorgon om det fortsätter att komma stora koagel. Har bara lite sådant nu och hon sa att det det lätt kan komma koagel efter man legat ner suttit och att det inte är nåt onormalt, men efter 2 veckor??!!
    Har ju till och från ont också. Ingen feber. Det luktar hemskt, men ingen annan känner stanken som jag känner, jag tycker det luktar avföring om det.

    Vad är symtomen på en livmoderinfektion? Mycket smärta och feber väl?

Liknande trådar

  1. Avslag..
    By Virriga Vimsa in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 20:35
  2. Avslag
    By ::Birne:: in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 21:17
  3. Avslag och bad
    By Mamma.Harjula-Gad in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 23:46
  4. Avslag
    By Lisa_82 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 12:18
  5. Avslag
    By milu in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar