plugga långt bort...
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    plugga långt bort...

    Hej!
    Jag har hittat en kul utbildning men långt hemifrån. Den leder säkert inte till jobb heller.
    Men jag vill! Får väl flyga mellan Stockholm och Växjö och vara värsta miljöskurken tre dagar i veckan för jag kan inte flytta familjen till Växjö, även om det säkert skulle kunna ha sina poänger.
    Suck.
  2. 1
    plugga långt bort... Hej!
    Jag har hittat en kul utbildning men långt hemifrån. Den leder säkert inte till jobb heller.
    Men jag vill! Får väl flyga mellan Stockholm och Växjö och vara värsta miljöskurken tre dagar i veckan för jag kan inte flytta familjen till Växjö, även om det säkert skulle kunna ha sina poänger.
    Suck.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Är det en lång utbildning? Själv har jag en restid på 4timmar, 3 dagar i veckan och det tar på krafterna något otroligt, men visst går det om man verkligen vill.
  4. 2
    Är det en lång utbildning? Själv har jag en restid på 4timmar, 3 dagar i veckan och det tar på krafterna något otroligt, men visst går det om man verkligen vill.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    kolla upp om det finns möjligheter till övernattning. Det är mycket bättre än att hålla på att pendla. Jag läste ju 15 mil hemifrån och var borta, ibland stora delar av veckan, ibland enstaka dagar. Kvällarna kan du utnyttja till plugg utan att ha några tider att passa. Kan du göra så rent praktiskt är det mitt bästa tips!
  6. 3
    kolla upp om det finns möjligheter till övernattning. Det är mycket bättre än att hålla på att pendla. Jag läste ju 15 mil hemifrån och var borta, ibland stora delar av veckan, ibland enstaka dagar. Kvällarna kan du utnyttja till plugg utan att ha några tider att passa. Kan du göra så rent praktiskt är det mitt bästa tips!

Liknande trådar

  1. Så långt bort..
    By Hunnisarna82 in forum _1007 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 19:31
  2. Jag och min katt, långt bort
    By Atlantis in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 09:50
  3. Crap att bo så långt bort
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 17:09
  4. To plugga eller inte plugga
    By abbie in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 08:32
  5. Hur långt bort är Venus?
    By -ME- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 07:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar