Höga grindar till sängen?
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Höga grindar till sängen?

    Min dotter på snart 10 år har hemma och på korttids en specialsäng med höga sidor (80 cm), typ som en stor spjälsäng. Detta för att hon inte ska ramla ur förstås. Hon är autistisk och har en utvecklingsstörning. Hon snurrar runt, ställer sig upp och vänder sig mycket under natten, så utan grindar skulle hon ju ramla i golvet.
    Men hur gör man om man vill sova borta nån gång? Är det någon som har nån smart lösning eller vet av nån portabel grind? Hon kan ju sova på en madrass på golvet, men då kryper hon bara iväg. Hon är vaken mycket på natten också och ligger då mest och leker med nallen och så.
    Nån mer med detta broblem? På Habben har dom ingen lösning på problemet.. Är jag den enda med barn som trillar ur sängen?!
  2. 1
    Höga grindar till sängen? Min dotter på snart 10 år har hemma och på korttids en specialsäng med höga sidor (80 cm), typ som en stor spjälsäng. Detta för att hon inte ska ramla ur förstås. Hon är autistisk och har en utvecklingsstörning. Hon snurrar runt, ställer sig upp och vänder sig mycket under natten, så utan grindar skulle hon ju ramla i golvet.
    Men hur gör man om man vill sova borta nån gång? Är det någon som har nån smart lösning eller vet av nån portabel grind? Hon kan ju sova på en madrass på golvet, men då kryper hon bara iväg. Hon är vaken mycket på natten också och ligger då mest och leker med nallen och så.
    Nån mer med detta broblem? På Habben har dom ingen lösning på problemet.. Är jag den enda med barn som trillar ur sängen?!
  3. Mamma E
    #2

    Sängram

    Hej,

    Har precis samma problem. Vi har specialbyggt sängen hemma, för vår tjej är exakt som din. Jag vill väldigt gärna ha tips, vi sover aldrig borta som det är just nu men vore ju kul att kunna. En gång gjorde vi det och då byggde vi in madrassen mha vägg, soffa och stolar men vi fick passa tills hon somnat. Mycket extra jobb.
    Var har du fått eran säng ifrån?? Hab har inte hjälpt oss heller.
  4. 2
    Sängram Hej,

    Har precis samma problem. Vi har specialbyggt sängen hemma, för vår tjej är exakt som din. Jag vill väldigt gärna ha tips, vi sover aldrig borta som det är just nu men vore ju kul att kunna. En gång gjorde vi det och då byggde vi in madrassen mha vägg, soffa och stolar men vi fick passa tills hon somnat. Mycket extra jobb.
    Var har du fått eran säng ifrån?? Hab har inte hjälpt oss heller.

Liknande trådar

  1. Höga förväntningar=räcker inte till
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 07:30
  2. Höga grindar till sängen?
    By emmyh2 in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 16:30
  3. Vill ha inspiration till höga
    By Notte m tjejer in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 20:06
  4. Grindar till trappor
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 16:20
  5. Vintersko till breda höga fötter?
    By Lo in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 08:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar