Nu är det mycke sexprat - Sidan 3
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #41
    Det hela handlar inte om VARFÖR man inte vill skriva om sitt sexliv öppet. Det handlar om VAR man ska göra det och HUR. Det är helt normalt att skapa sig ett nick som man bara använder inne på ett snack för att inte bli igenkänd.
  2. 41
    Det hela handlar inte om VARFÖR man inte vill skriva om sitt sexliv öppet. Det handlar om VAR man ska göra det och HUR. Det är helt normalt att skapa sig ett nick som man bara använder inne på ett snack för att inte bli igenkänd.
  3. Anonym
    #42
    Helt rätt har du. imt
  4. 42
    Helt rätt har du. imt
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #43

    Du har ju möjligheten

    att regga ett konto till. Lika anonym som du är nu. Jag kan till viss del hålla med om att det är tråkigt att det var tvunget att ta bort anonymiteten därifrån men det fanns ju anledningar.

    Är det någon som har bra ideer på hur man kommer förbi problemen på annat sätt så är jag idel öra och min messbox är alltid öppen

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  6. 43
    Du har ju möjligheten att regga ett konto till. Lika anonym som du är nu. Jag kan till viss del hålla med om att det är tråkigt att det var tvunget att ta bort anonymiteten därifrån men det fanns ju anledningar.

    Är det någon som har bra ideer på hur man kommer förbi problemen på annat sätt så är jag idel öra och min messbox är alltid öppen

    /marib *värd*
  7. englamandarin
    #44
    Jag håller med huskors helt och fullt. Och det här exemplet var ett väldigt bra exempel på hur en väldigt privat fråga kan vara. Vad beror det egentligen på att ni tog bort anonyma inlägg på SoE?? Jag menar, jag har varit inne på många trådar och det där jä**a bråket är ju precis överallt!!!
  8. 44
    Jag håller med huskors helt och fullt. Och det här exemplet var ett väldigt bra exempel på hur en väldigt privat fråga kan vara. Vad beror det egentligen på att ni tog bort anonyma inlägg på SoE?? Jag menar, jag har varit inne på många trådar och det där jä**a bråket är ju precis överallt!!!
  9. Anonym
    #45
    Och vad är problemet med att hålla sig till reglerna och skapa sig ett nick enkom för att använda som "anonymt"?
  10. 45
    Och vad är problemet med att hålla sig till reglerna och skapa sig ett nick enkom för att använda som "anonymt"?
  11. englamandarin
    #46
    Jag vet inte om du missade det men hon skrev faktist ett svar på den frågan. Jag svarade inte för att ställa till bråk men för mig är kärlek sex också...
  12. 46
    Jag vet inte om du missade det men hon skrev faktist ett svar på den frågan. Jag svarade inte för att ställa till bråk men för mig är kärlek sex också...
  13. englamandarin
    #47
    Men vad är anledningen? Jag har ju inte varit med så länge. Men vad jag har förstått så hänger det ihop med bråket som varit. Där hänger jag inte heller med eftersom det är bråk på dom flesta trådar...
  14. 47
    Men vad är anledningen? Jag har ju inte varit med så länge. Men vad jag har förstått så hänger det ihop med bråket som varit. Där hänger jag inte heller med eftersom det är bråk på dom flesta trådar...
  15. Anonym
    #48
    Det är det nog för de flesta men det betyder inte att man inte kan separera de samtalsämnena. Man kan tala om kärlek utan att prata sex. Eller hur?
  16. 48
    Det är det nog för de flesta men det betyder inte att man inte kan separera de samtalsämnena. Man kan tala om kärlek utan att prata sex. Eller hur?
  17. Anonym
    #49
    Alla vill inte prata om sex på internet även om man vill prata om kärlek och relationer. Och de bråk som handlar om sex är alltid övertramp och grovheter, se bara nedan om vaginadagen, jag undrar när det är dumskalledagen?
  18. 49
    Alla vill inte prata om sex på internet även om man vill prata om kärlek och relationer. Och de bråk som handlar om sex är alltid övertramp och grovheter, se bara nedan om vaginadagen, jag undrar när det är dumskalledagen?
  19. Anonym
    #50
    Ps jag syftar inte på dig om dumskalledagen.
  20. 50
    Ps jag syftar inte på dig om dumskalledagen.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #51

    Nu är det så

    det kan jag delvis hålla med om. Min uppfattning är att den här diskussionen om anonym/oanonym accellererat, och någon bra lösning där har jag inte.

    Anonymiteten på S&E togs bort på medlemmarnas önskan för att det blev sönderhackat av alla storleksdiskussioner och personangrepp.

    /maarib *värd*
    Bara måste...... allt....
  22. 51
    Nu är det så det kan jag delvis hålla med om. Min uppfattning är att den här diskussionen om anonym/oanonym accellererat, och någon bra lösning där har jag inte.

    Anonymiteten på S&E togs bort på medlemmarnas önskan för att det blev sönderhackat av alla storleksdiskussioner och personangrepp.

    /maarib *värd*
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #52

    Svarat längre upp men tillägge

    att K&R skapades för dem som ville slippa sexpratet och den biten tycker jag man ska kunna acceptera utan problem

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  24. 52
    Svarat längre upp men tillägge att K&R skapades för dem som ville slippa sexpratet och den biten tycker jag man ska kunna acceptera utan problem

    /marib *värd*
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #53

    Ok

    Men jag fattade det som att på Kärlek och relationer kan man faktiskt prata om även sex som gäller i den egna relationen men mer på ett kärleksplan. Finsex här och fulsex där om du förstår hur jag menar?
  26. 53
    Ok Men jag fattade det som att på Kärlek och relationer kan man faktiskt prata om även sex som gäller i den egna relationen men mer på ett kärleksplan. Finsex här och fulsex där om du förstår hur jag menar?
  27. Anonym
    #54
    Sex som sex, alla sorter du kan tänka dig bor inne på soe. Jag och många andra vill inte prata om sex med främlingar och vi vill inte höra om andras sex heller. Vill någon det så kan de gå till soe. Så vist är det ordnat.
  28. 54
    Sex som sex, alla sorter du kan tänka dig bor inne på soe. Jag och många andra vill inte prata om sex med främlingar och vi vill inte höra om andras sex heller. Vill någon det så kan de gå till soe. Så vist är det ordnat.
  29. englamandarin
    #55
    Som svar till dig anonym, självklart kan man prata om kärlek utan att prata om sex. Och grova drag av sex kanske man inta vill läsa här men jag tror inte det var såna hårda frågor som *** menade.
    Och till marib värd vet jag att det inte va du som tog beslutet. Men då är det väl bättre att lägga in ett förslag på att NI kan se vilka dom anonyma är. För personangrepp är det ju som jag sa på dom flesta trådar. Det är ju ändå det man vill lösa. Och det gör man inte genom att ta bort det på EN tråd. För om man har en väldigt personlig fråga så ställer man inte den på SoE längre.
  30. 55
    Som svar till dig anonym, självklart kan man prata om kärlek utan att prata om sex. Och grova drag av sex kanske man inta vill läsa här men jag tror inte det var såna hårda frågor som *** menade.
    Och till marib värd vet jag att det inte va du som tog beslutet. Men då är det väl bättre att lägga in ett förslag på att NI kan se vilka dom anonyma är. För personangrepp är det ju som jag sa på dom flesta trådar. Det är ju ändå det man vill lösa. Och det gör man inte genom att ta bort det på EN tråd. För om man har en väldigt personlig fråga så ställer man inte den på SoE längre.
  31. Anonym
    #56
    Det var väl det som man ville åtgärda genom att ta bort anonymiteten, att få till ett lugnare och mer normalt klimat inne på soe. Men att först förstöra sitt eget snack med grova grejer och sen försöka börja prata sex på andra snack visar ju bara ohållbarnheten i att överhuvudtaget ha ett sexsnack. Alltså, fint vore det om det kunde skötas i stil med sexualupplysning om du förstår hur jag menar, men alltid dyker det upp dumskallar som sen drar med sig helt normala i sin jargong om organ och gud vet vad. Lösningen på soe:s problem är INTE att börja prata sex på andra sidor.
  32. 56
    Det var väl det som man ville åtgärda genom att ta bort anonymiteten, att få till ett lugnare och mer normalt klimat inne på soe. Men att först förstöra sitt eget snack med grova grejer och sen försöka börja prata sex på andra snack visar ju bara ohållbarnheten i att överhuvudtaget ha ett sexsnack. Alltså, fint vore det om det kunde skötas i stil med sexualupplysning om du förstår hur jag menar, men alltid dyker det upp dumskallar som sen drar med sig helt normala i sin jargong om organ och gud vet vad. Lösningen på soe:s problem är INTE att börja prata sex på andra sidor.
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #57

    Förslaget fanns på tapeten

    men det protesterades så vilt på Synpunkter så det drogs tillbaka. Personligen så tror jag att det skulle kunna fungera så jag tar gärna upp frågan igen.

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  34. 57
    Förslaget fanns på tapeten men det protesterades så vilt på Synpunkter så det drogs tillbaka. Personligen så tror jag att det skulle kunna fungera så jag tar gärna upp frågan igen.

    /marib *värd*
  35. englamandarin
    #58
    Det tror jag också så jag kommer rösta ja iaf
  36. 58
    Det tror jag också så jag kommer rösta ja iaf
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #59

    Förstår hur du menar

    men efter att ha skummat tillbaka rätt långt så har det här snacket flutit på väldigt bra fram till helt nyligen.

    Det har varit minimalt med sexantydningar som jag ser det. Men på en kort tid nu har det ökat lavinartat och blivit allt grövre, och ja det hänger troligen ihop med anonymiteten på S&E

    Jag respektera samtligas åsikter och hade jag en universallösning så skulle jag presentera den

    Redax är på plats igen imorgon och jag tar upp K&R på dagordningen över diskussionsämnen

    /marib *värd*
    Bara måste...... allt....
  38. 59
    Förstår hur du menar men efter att ha skummat tillbaka rätt långt så har det här snacket flutit på väldigt bra fram till helt nyligen.

    Det har varit minimalt med sexantydningar som jag ser det. Men på en kort tid nu har det ökat lavinartat och blivit allt grövre, och ja det hänger troligen ihop med anonymiteten på S&E

    Jag respektera samtligas åsikter och hade jag en universallösning så skulle jag presentera den

    Redax är på plats igen imorgon och jag tar upp K&R på dagordningen över diskussionsämnen

    /marib *värd*
  39. Anonym
    #60
    De anonyma trollen måste vara många för att de ska kunna bestämma att värdarna inte ska kunna se vem de är? Jag skulle också tycka om att värdarna kunde se vem de anonyma är, det skulle lugna ner otroligt.
  40. 60
    De anonyma trollen måste vara många för att de ska kunna bestämma att värdarna inte ska kunna se vem de är? Jag skulle också tycka om att värdarna kunde se vem de anonyma är, det skulle lugna ner otroligt.
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande trådar

  1. Avancerat sexprat i förstaklass
    By Chockerad mamma in forum Skolbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 13:37
  2. Dä är mycke´nu!!!
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 16:03
  3. Mycket "sexprat" på dagis!!!
    By princen in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 23:41
  4. hur mycke kan man få för en
    By Nini med Fredrik in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar