Skator?
Mammasnack
  1. anonymt namn
    #1

    Skator?

    Hur blir man av med skator? (fåglarna alltså). Ett skatpar har börjat bygga bo i vår lilla trädgård och så vitt jag vet så lever skator i samma par och på samma plats hela livet. Vi rev ner det första dom byggt under en dag, men de återkommer och börjar om på nytt. Vi vill verkligen inte ha ett skatbo precis där så hur ska vi få bort dom? Om någon har ett bra tips så blir jag otroligt tacksam. Snart lägger dom väl ägg, och därefter har jag inte hjärta att förstöra.
  2. 1
    Skator? Hur blir man av med skator? (fåglarna alltså). Ett skatpar har börjat bygga bo i vår lilla trädgård och så vitt jag vet så lever skator i samma par och på samma plats hela livet. Vi rev ner det första dom byggt under en dag, men de återkommer och börjar om på nytt. Vi vill verkligen inte ha ett skatbo precis där så hur ska vi få bort dom? Om någon har ett bra tips så blir jag otroligt tacksam. Snart lägger dom väl ägg, och därefter har jag inte hjärta att förstöra.
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Det är bara att fortsätta att peta ner bona... De är rätt smarta d där fåglarna och inser till slut att det inte är någon idé att bygga ett nytt bo...

    Givetvis måste man vara ganska snabb på att peta ner bona så att de inte hinner lägga några ägg..

    Lycka till!
  4. 2
    Det är bara att fortsätta att peta ner bona... De är rätt smarta d där fåglarna och inser till slut att det inte är någon idé att bygga ett nytt bo...

    Givetvis måste man vara ganska snabb på att peta ner bona så att de inte hinner lägga några ägg..

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Skator?
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 11:31
  2. förbannade skator
    By Monica med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 09:50
  3. Jävla skator
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 10:31
  4. SKITFÅGLAR!!! (Skator)
    By pudding* in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar