ni som har erfarenhet
Många barn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    ni som har erfarenhet

    av tre barn samtidigt
    Min yngsta börjar vilja gå själv och inte sitta i vagn längre, då dyker helt plötsligt bya problem upp.
    Hur gör man rent praktiskt när man går med dem, tex över gator???

    Berätta hur man beter sig med tre barn som går själva allihop....
  2. 1
    ni som har erfarenhet av tre barn samtidigt
    Min yngsta börjar vilja gå själv och inte sitta i vagn längre, då dyker helt plötsligt bya problem upp.
    Hur gör man rent praktiskt när man går med dem, tex över gator???

    Berätta hur man beter sig med tre barn som går själva allihop....
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Över en gata skulle

    jag ta de två minsta i handen och sedan låta största barnet hålla någon av dem i handen. Vi bor inte i en så stor stad och flickorna är ganska lugna så här känns det ganska lugnt även när minstingen kommer vilja gå själv. Vilket hon iofs redan vill ibland, men att ha en ettåring gående inne i stan är inte så effektiv shopping. Storasystrarna klagar på att hon oftast går åt fel håll. //Lima
  4. 2
    Över en gata skulle jag ta de två minsta i handen och sedan låta största barnet hålla någon av dem i handen. Vi bor inte i en så stor stad och flickorna är ganska lugna så här känns det ganska lugnt även när minstingen kommer vilja gå själv. Vilket hon iofs redan vill ibland, men att ha en ettåring gående inne i stan är inte så effektiv shopping. Storasystrarna klagar på att hon oftast går åt fel håll. //Lima
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Nu går inte alla mina tre än men jag är ofta ute med kompisar barn också och har då bebis i sjal. Jag brukar gå efter ålder *s*, de yngsta håller mig i handen och de äldre håller i sin tur i de små när vi går över gatan.
  6. 3
    Nu går inte alla mina tre än men jag är ofta ute med kompisar barn också och har då bebis i sjal. Jag brukar gå efter ålder *s*, de yngsta håller mig i handen och de äldre håller i sin tur i de små när vi går över gatan.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Hålla dubbel hand : )
    Nu är ju min lille så liten att han inte går, men det händer ju att jag bär honom och har dom andra två gånende. Då håller vi dubbelhand alltså jag tar två barn i en hand. Funkar bra och barnen tycker det är lite roligt.
  8. 4
    Hålla dubbel hand : )
    Nu är ju min lille så liten att han inte går, men det händer ju att jag bär honom och har dom andra två gånende. Då håller vi dubbelhand alltså jag tar två barn i en hand. Funkar bra och barnen tycker det är lite roligt.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    jag håller den yngsta i handen. de andra har fått hålla i vagnen eller nån annans hand om det förljt med.
    så även i rulltrappor. har ibland bett vuxna som också skulle ta trappan om dom har kunnat hålla en hand. men har ju inte hur många händer som helst
  10. 5
    jag håller den yngsta i handen. de andra har fått hålla i vagnen eller nån annans hand om det förljt med.
    så även i rulltrappor. har ibland bett vuxna som också skulle ta trappan om dom har kunnat hålla en hand. men har ju inte hur många händer som helst

Liknande trådar

  1. Ny erfarenhet.
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 15:41
  2. Erfarenhet av IG i Sv (el Ma, Eng) IV pr
    By Ann Onym in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 09:40
  3. Nån som har erfarenhet av...
    By -Esmeralda- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 13:56
  4. ny erfarenhet...
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 18:26
  5. Nån som har erfarenhet
    By Jenny bf 14/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 14:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar