Liten o ynklig
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Liten o ynklig

    Det e ju inte så många inlägg här, men vi ska inte sluta helt eller hur? Sitter med sjuk Malin i knät. Hon har feber o e allmänt hängig. Hon säger/svarar "-Jag orkar inte det" till allt man frågar/ber om och det är ngt hon aldrig sagt förr så uppenbarligen gör hon just inte det, ORKAR alltså. Min lilla plutta...
    Ingen kan göra allt, men ALLA kan göra något
  2. 1
    Liten o ynklig Det e ju inte så många inlägg här, men vi ska inte sluta helt eller hur? Sitter med sjuk Malin i knät. Hon har feber o e allmänt hängig. Hon säger/svarar "-Jag orkar inte det" till allt man frågar/ber om och det är ngt hon aldrig sagt förr så uppenbarligen gör hon just inte det, ORKAR alltså. Min lilla plutta...
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2
    Åh stackarn. Så var hugo i förra veckan, fick hämta en febrig kille på onsdagen och söndag var första feberfriadagen annars låg han i soffan och gnydde. Hoppas att Malin blir bra snart. Kram
  4. 2
    Åh stackarn. Så var hugo i förra veckan, fick hämta en febrig kille på onsdagen och söndag var första feberfriadagen annars låg han i soffan och gnydde. Hoppas att Malin blir bra snart. Kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Lite bättre..Men nu e hon prickig på hela kroppen. Den 5 sjukan är det troligtvis, för den e det många som haft på dagiset hon går på. Lite konstigt egentligen då de flesta är mellan 5-15 år men men. Iof hade hon en väldigt allvarlig körtelfeber för dryga året sen och det e oxå ovanligt när de e så små.
  6. 3
    Lite bättre..Men nu e hon prickig på hela kroppen. Den 5 sjukan är det troligtvis, för den e det många som haft på dagiset hon går på. Lite konstigt egentligen då de flesta är mellan 5-15 år men men. Iof hade hon en väldigt allvarlig körtelfeber för dryga året sen och det e oxå ovanligt när de e så små.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Skrutt! De är så robusta tycker man när de är på benen men så kommer en sådan där sjukdom och så blir de så små igen! Lilla skruttan. Vår tös här har varit hostig och fick ett kruppanfall så jag vakade en natt, beredd att åka till akuten. Annars har vi haft tur här i vinter. Hoppas prickarna är på väg att ge sig. 5-sjukan.. den har jag nog inte koll på om det inte är samma som hand och fot..
    Må så gott! Trevligt med ett inlägg! Jag ska försöka författa ett jag också tror jag, kikar in här då och då i förhoppning om att någon har varit här men jag skulle ju kunna göra något själv...
    Kram
    Katarina m Märta (och Elis och Malte)
  8. 4
    Skrutt! De är så robusta tycker man när de är på benen men så kommer en sådan där sjukdom och så blir de så små igen! Lilla skruttan. Vår tös här har varit hostig och fick ett kruppanfall så jag vakade en natt, beredd att åka till akuten. Annars har vi haft tur här i vinter. Hoppas prickarna är på väg att ge sig. 5-sjukan.. den har jag nog inte koll på om det inte är samma som hand och fot..
    Må så gott! Trevligt med ett inlägg! Jag ska försöka författa ett jag också tror jag, kikar in här då och då i förhoppning om att någon har varit här men jag skulle ju kunna göra något själv...
    Kram
    Katarina m Märta (och Elis och Malte)
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Hallå! Hoppas att allt är bra med er! Hur har du det som tvåbarnsmamma? Kommit in i rutiner och allt nu förstås men man upphör aldrig att häpna. Så fort man tänker att nu har jag koll..så ändrar sig ungen:-) Ialla fall Malte.
    Kram
  10. 5
    Hallå! Hoppas att allt är bra med er! Hur har du det som tvåbarnsmamma? Kommit in i rutiner och allt nu förstås men man upphör aldrig att häpna. Så fort man tänker att nu har jag koll..så ändrar sig ungen:-) Ialla fall Malte.
    Kram
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Jo nu e Malin frisk, men Martin har varit dålig men e på bättringsvägen. Men tvåbarnsmamma...jag är fyrabarnsmamma och rutiner kommer och går.
  12. 6
    Jo nu e Malin frisk, men Martin har varit dålig men e på bättringsvägen. Men tvåbarnsmamma...jag är fyrabarnsmamma och rutiner kommer och går.
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7
    Hoppsan, svarade under fel tråd. Det svaret om tvåbarn var till Tiger. Svaret som börjar med Skrutt är till dig:-)
    Hoppas Martin också är på bättringsvägen!
  14. 7
    Hoppsan, svarade under fel tråd. Det svaret om tvåbarn var till Tiger. Svaret som börjar med Skrutt är till dig:-)
    Hoppas Martin också är på bättringsvägen!
  15. Medlem sedan
    Apr 2005
    #8
    Hej, jo det flyter på. H älskar L så det funkar över förväntan. Har dock haft en hel del förkylningar i början av året som H plockade hem från dagis , jag tycker L är konstant snorig men det är väl så när man är lillebror. H har börjat prata mer och mer vilket är superkul, han är nog ganska sen med språket men han pratar både svenska och franska vilket är hur coolt som helst. Hoppas att allt är bra med dig, Malte är väl redan 8 månader eller? Shit vad tiden går. Kram
  16. 8
    Hej, jo det flyter på. H älskar L så det funkar över förväntan. Har dock haft en hel del förkylningar i början av året som H plockade hem från dagis , jag tycker L är konstant snorig men det är väl så när man är lillebror. H har börjat prata mer och mer vilket är superkul, han är nog ganska sen med språket men han pratar både svenska och franska vilket är hur coolt som helst. Hoppas att allt är bra med dig, Malte är väl redan 8 månader eller? Shit vad tiden går. Kram

Liknande trådar

  1. Liten och ynklig
    By Gabricia in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 16:05
  2. Liten och ynklig
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 17:10
  3. Har en liten ynklig sjukling här hemma
    By Sherry01 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 22:32
  4. jag - en ynklig liten varelse
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 11:48
  5. Ynklig...
    By Lillblomma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 12:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar