Hur mycket sover era små?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Hur mycket sover era små?

    Hej!
    Min lille goe kille på åtta veckor sover (nästan 17-20 tim/dygn), äter och bajsar typ... Han vaknar och är väldigt alert för att äta (äter varannan till var tredje timme - dynet om så han växer så det knakar) och att småmysa i famnen en liten stund - allt från några minuter upp till en timme.

    Tid för att ligga i babygym eller liknande finns inte just nu. Jag har för mig att han hade mycket mer vakentid för några veckor sedan, eller har jag helt glömt... Är han i en utvecklimngsperiod och behöver extra mycket sömn? Min dotter som nu är fem sov också när hon två månader, men hon var för tidigt född och det var "normalt" för henne då.

    Hur mycket sover era små?

    Qlia på besök igen!
  2. 1
    Hur mycket sover era små? Hej!
    Min lille goe kille på åtta veckor sover (nästan 17-20 tim/dygn), äter och bajsar typ... Han vaknar och är väldigt alert för att äta (äter varannan till var tredje timme - dynet om så han växer så det knakar) och att småmysa i famnen en liten stund - allt från några minuter upp till en timme.

    Tid för att ligga i babygym eller liknande finns inte just nu. Jag har för mig att han hade mycket mer vakentid för några veckor sedan, eller har jag helt glömt... Är han i en utvecklimngsperiod och behöver extra mycket sömn? Min dotter som nu är fem sov också när hon två månader, men hon var för tidigt född och det var "normalt" för henne då.

    Hur mycket sover era små?

    Qlia på besök igen!
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Väldigt olika

    hur mycket Mattis sover... Ibland 14 timmar, ibland uppåt 18-19 timmar...
    Tror som du att det kan vara en tillväxt eller utvecklingsperiod och då behövs extra sömn...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  4. 2
    Väldigt olika hur mycket Mattis sover... Ibland 14 timmar, ibland uppåt 18-19 timmar...
    Tror som du att det kan vara en tillväxt eller utvecklingsperiod och då behövs extra sömn...
  5. maylin
    #3

    Varierar

    Vissa dagar sover och äter han bara och andra dagar är han mer vaken. Så jag kan inte säga exakt hur mycket han sover egentligen. Jag har aldrig räknat på det.
  6. 3
    Varierar Vissa dagar sover och äter han bara och andra dagar är han mer vaken. Så jag kan inte säga exakt hur mycket han sover egentligen. Jag har aldrig räknat på det.
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Olika varje dag. Men nog är det mer och mer vakentid och det gillar jag.

    Sover ofta en liten kortis på förmiddagen, sover lunch och ett litet pass på eftermiddagen. Sover ofta hela natten, vaknar för att bajsa(ofta 1 gång) och äta 2-3 gånger oftast.
  8. 4
    Olika varje dag. Men nog är det mer och mer vakentid och det gillar jag.

    Sover ofta en liten kortis på förmiddagen, sover lunch och ett litet pass på eftermiddagen. Sover ofta hela natten, vaknar för att bajsa(ofta 1 gång) och äta 2-3 gånger oftast.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5
    ellen har inga som helst rutiner! maken till rutinfri bebis har jag aldrig stött på! med mina andra barn har det alltid funnits rutiner - om än varierande periodvis. ellen sover ibland i flera timmar i stöten och ibland i små kvartar bara. helt omöjligt att säga hur mycket hon sover faktiskt.

    men det kan ju mycket väl vara en utveckl.period nu, för det händer ju så mycket m de små.

    (skriver m ellen på ena axeln)
  10. 5
    ellen har inga som helst rutiner! maken till rutinfri bebis har jag aldrig stött på! med mina andra barn har det alltid funnits rutiner - om än varierande periodvis. ellen sover ibland i flera timmar i stöten och ibland i små kvartar bara. helt omöjligt att säga hur mycket hon sover faktiskt.

    men det kan ju mycket väl vara en utveckl.period nu, för det händer ju så mycket m de små.

    (skriver m ellen på ena axeln)
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Elin sover bra på nätterna. Sover 9 till 11 timmar då ungefär, med 2-3 matpauser. Brukar sova några längre pass på dagen också på någon timme sådär och några kortare (powernappar i famnen). Sammanlagt skulle jag tro att det blir ca 15 timmars sömn eller nånting däromkring.

    Vid 8 veckor så har de ju en utvecklingsperiod, så det kanske beror på det att din son sover såpass mycket. Det blir nog tid till att ligga i babygymmet senare...
  12. 6
    Elin sover bra på nätterna. Sover 9 till 11 timmar då ungefär, med 2-3 matpauser. Brukar sova några längre pass på dagen också på någon timme sådär och några kortare (powernappar i famnen). Sammanlagt skulle jag tro att det blir ca 15 timmars sömn eller nånting däromkring.

    Vid 8 veckor så har de ju en utvecklingsperiod, så det kanske beror på det att din son sover såpass mycket. Det blir nog tid till att ligga i babygymmet senare...
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Alexander sover inte så mycket

    Han sover ungefär 8 timmar sammanlagt/natt sen 4 timmar på dagen om han får sova i vagnen eller babysittern.. Annars så sover han knappt på dagen.

    Så ungefär 12 timmar eller mindre per dygn sover han
  14. 7
    Alexander sover inte så mycket

    Han sover ungefär 8 timmar sammanlagt/natt sen 4 timmar på dagen om han får sova i vagnen eller babysittern.. Annars så sover han knappt på dagen.

    Så ungefär 12 timmar eller mindre per dygn sover han

Liknande trådar

  1. Hur mycket sover de?
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:59
  2. Hur mycket sover era?
    By Lyddan in forum _0707 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 15:19
  3. Hur mycket sover era små?
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 21:20
  4. Sover mycket
    By V med 2 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 12:22
  5. Hur mycket sover era..
    By Anonym in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar