Nu - blöjfri dag :D
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Nu - blöjfri dag :D

    Edvin började förra söndagen med kalsonger på dagen, det verkar ha släppt allting. Han går på Elsas rosa potta, lite fööör mkt, ibland kommer inget, ibland typ en halv tsk, hihi. Men morgonkissar gör han för fullt och bajsar också! T o m på dagis, både 1:an och 2:an. Hos pappan som han inte ville hos för ett par veckor sedan, gör han det nu också.

    Jag är så glad! Hoppas det fortsätter så här bra. Hade lovat honom Spindlemannen-kalsonger om han började gå på potta eller toa och det fick han i tisdags. OCH ett par Spindelmannenskor!!! Oj, vad stolt han är, över båda grejerna. På dagis strippar han hela tiden tydligen (skratt) och skorna visar han för alla, så sött!

    En olycka har hänt hittills, det var just när vi var på stan efter dagis och skulle köpa grejerna, jag är ju inte van, så jag "kissade honom" inte innan vi gick! Mitt fel... sedan hände olycka med 2:an hemma på kvällen, då han inte hann sätta sig ner på pottan, men annars inga

    En morgon hade han t o m tagit av sig blöjan, satt på sig kallingar och kissat morgonens på pottan, upptäckte jag när jag kom i på toaletten, så häftigt! Han känns mer pojkig nu på ngt vis. Och tänk vad man sparar pengar och miljö.

    Nu har han tyvärr balanit igen, han har fått det ett par ggr tidigare, så jag är rädd att han kommer "regrediera", men jag har lirkat ur honom att vilja ha blöja, vilket han ville igår när snoppen gjorde ont.

    Ngr kvar som har 3-års-blöjbarn? Eller var jag den sista...
    The real voyage of discovery consists not in seeing more landscape but to see with new eyes. (Mercel Proust)
  2. 1
    Nu - blöjfri dag :D Edvin började förra söndagen med kalsonger på dagen, det verkar ha släppt allting. Han går på Elsas rosa potta, lite fööör mkt, ibland kommer inget, ibland typ en halv tsk, hihi. Men morgonkissar gör han för fullt och bajsar också! T o m på dagis, både 1:an och 2:an. Hos pappan som han inte ville hos för ett par veckor sedan, gör han det nu också.

    Jag är så glad! Hoppas det fortsätter så här bra. Hade lovat honom Spindlemannen-kalsonger om han började gå på potta eller toa och det fick han i tisdags. OCH ett par Spindelmannenskor!!! Oj, vad stolt han är, över båda grejerna. På dagis strippar han hela tiden tydligen (skratt) och skorna visar han för alla, så sött!

    En olycka har hänt hittills, det var just när vi var på stan efter dagis och skulle köpa grejerna, jag är ju inte van, så jag "kissade honom" inte innan vi gick! Mitt fel... sedan hände olycka med 2:an hemma på kvällen, då han inte hann sätta sig ner på pottan, men annars inga

    En morgon hade han t o m tagit av sig blöjan, satt på sig kallingar och kissat morgonens på pottan, upptäckte jag när jag kom i på toaletten, så häftigt! Han känns mer pojkig nu på ngt vis. Och tänk vad man sparar pengar och miljö.

    Nu har han tyvärr balanit igen, han har fått det ett par ggr tidigare, så jag är rädd att han kommer "regrediera", men jag har lirkat ur honom att vilja ha blöja, vilket han ville igår när snoppen gjorde ont.

    Ngr kvar som har 3-års-blöjbarn? Eller var jag den sista...
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2
    Vad roligt!
    Alvin gör framsteg han oxå....har varit blöjfri på dagis senaste två veckorna nu...visst händer olyckor...men om man hjälper honom att komma ihåg så går dagen ofta bra.

    Bajsar är doch fortfarande heligt i blöjan.
    Han säger till innan att nu vill han ha blöja på sig. Men sen går det bra att byta till kalsonger direkt efteråt..

    Kram
  4. 2
    Vad roligt!
    Alvin gör framsteg han oxå....har varit blöjfri på dagis senaste två veckorna nu...visst händer olyckor...men om man hjälper honom att komma ihåg så går dagen ofta bra.

    Bajsar är doch fortfarande heligt i blöjan.
    Han säger till innan att nu vill han ha blöja på sig. Men sen går det bra att byta till kalsonger direkt efteråt..

    Kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Så som Alvin gör, gjorde ju Edvin också märkte jag en dag. Så då sa jag nästa dag att jag tyckte att han kunde fortsätta ha kallingar, och liksom lirkade och distraherade bort honom från tanken att ta på blöja, och då gick han på pottan en stund efter, och bajsade!

    Det är ju inte säkert det funkar på Alvin, men jag tycker det verkar vanligt att barnen gör så, just med bajset, att det ska liksom komma i blöjan, som att det är "läbbigare" att göra det på toa eller potta.
  6. 3
    Så som Alvin gör, gjorde ju Edvin också märkte jag en dag. Så då sa jag nästa dag att jag tyckte att han kunde fortsätta ha kallingar, och liksom lirkade och distraherade bort honom från tanken att ta på blöja, och då gick han på pottan en stund efter, och bajsade!

    Det är ju inte säkert det funkar på Alvin, men jag tycker det verkar vanligt att barnen gör så, just med bajset, att det ska liksom komma i blöjan, som att det är "läbbigare" att göra det på toa eller potta.
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4

    Vad skönt

    för er allihop, det ÄR skönt när de slutar med blöja, i alla fall dagtid, det kan inte hjälpas. Vi har också gett sluta blöja-present, både när de slutar på dagen och på natten. Det är mycket lättare när man har något att se fram emot.
    Alva är ju torr på dagen, men nu kämpar vi med nattblöjan. Hon är torr på morgonen ibland, men inte alltid, så det är på gång. Hon har redan bestämt att hon vill ha en bebisdocka som present och pratar jättemycket om det, så hon är taggad att låta bli att kissa i nattblöjan på morgonen när hon vaknar, rusar till toan då i stället.
    Svår balansgång mellan att pusha lite lagom och inte pressa för mycket, eller hur? Det brukar bli lite bakslag då och då, men man får låta bli och göra för stor grej av det. Vi har bestämt här hemma att kissar man på sig får man själv gå och lägga det som är kissigt i tvätten. Inte som straff, utan bara som konsekvens.
    Kristina med 3♥
  8. 4
    Vad skönt för er allihop, det ÄR skönt när de slutar med blöja, i alla fall dagtid, det kan inte hjälpas. Vi har också gett sluta blöja-present, både när de slutar på dagen och på natten. Det är mycket lättare när man har något att se fram emot.
    Alva är ju torr på dagen, men nu kämpar vi med nattblöjan. Hon är torr på morgonen ibland, men inte alltid, så det är på gång. Hon har redan bestämt att hon vill ha en bebisdocka som present och pratar jättemycket om det, så hon är taggad att låta bli att kissa i nattblöjan på morgonen när hon vaknar, rusar till toan då i stället.
    Svår balansgång mellan att pusha lite lagom och inte pressa för mycket, eller hur? Det brukar bli lite bakslag då och då, men man får låta bli och göra för stor grej av det. Vi har bestämt här hemma att kissar man på sig får man själv gå och lägga det som är kissigt i tvätten. Inte som straff, utan bara som konsekvens.

Liknande trådar

  1. Blöjfri
    By Lima in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 12:26
  2. blöjfri
    By eva- in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 12:52
  3. Blöjfri.
    By Gizmoo in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 10:54
  4. Blöjfri!
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 18:33
  5. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar