kompisar
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    kompisar

    Hej! Jag har en fråga som jag gått o tänkt på länge. Hur mkt leker era barn med kompisar efter dagis el på helger?? Har en kille som blir 6 nu i juli. Tyvärr bor det inte ngn jämnårig kille han kan leka med. Antingen är dom 4 el 8år. Finns bara flickor i hans ålder. Och det funkar hur bra som helst. Men jag känner att han bör vara mer med killkompisar? Tänkar man fel? Kanske blir annorlunda efter sommaren då han börjar förskoleklass???? Varför var det ingen som sa att man ständigt skulle oroa sig för allt när man fick barn??
  2. 1
    kompisar Hej! Jag har en fråga som jag gått o tänkt på länge. Hur mkt leker era barn med kompisar efter dagis el på helger?? Har en kille som blir 6 nu i juli. Tyvärr bor det inte ngn jämnårig kille han kan leka med. Antingen är dom 4 el 8år. Finns bara flickor i hans ålder. Och det funkar hur bra som helst. Men jag känner att han bör vara mer med killkompisar? Tänkar man fel? Kanske blir annorlunda efter sommaren då han börjar förskoleklass???? Varför var det ingen som sa att man ständigt skulle oroa sig för allt när man fick barn??
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2
    Ida leker inte särskilt ofta med kompisar efter dagis. Någon gång följer någon kompis med hem men det är itne ofta. På helgerna ringer ibland en kompis som har en storasyster som i sin tur leker med kompisar. Så då behöver denna lillayster en kopmis och ringer Ida.
    Vi har barn runt omkring, även jämnåriga flickor, men de går inte på samma dagis och det har itne blivit så att de leker på fritiden. Vi bor itne rikgit så ve ser om de är ute eller så, så det måste nog ändå organiseras på något sätt.

    När det gäller flickor eller pojkar tror jag inte det spelar det minsta roll, om inte barnen själva bryr sig. Leker de bra så är det bra!
  4. 2
    Ida leker inte särskilt ofta med kompisar efter dagis. Någon gång följer någon kompis med hem men det är itne ofta. På helgerna ringer ibland en kompis som har en storasyster som i sin tur leker med kompisar. Så då behöver denna lillayster en kopmis och ringer Ida.
    Vi har barn runt omkring, även jämnåriga flickor, men de går inte på samma dagis och det har itne blivit så att de leker på fritiden. Vi bor itne rikgit så ve ser om de är ute eller så, så det måste nog ändå organiseras på något sätt.

    När det gäller flickor eller pojkar tror jag inte det spelar det minsta roll, om inte barnen själva bryr sig. Leker de bra så är det bra!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Könet

    tänker jag inte alls på.
    Det känns inte som att det spelar ngn roll.

    Vi har nyligen flyttat så Rebecka känner inte speciellt många än tyvärr, så här är det rätt lugnt med sånt.
    Men hon har ju lillebror tätt i ålder plus att hon leker på förskolan på dagarna så jag oroar mig inte för det.
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  6. 3
    Könet tänker jag inte alls på.
    Det känns inte som att det spelar ngn roll.

    Vi har nyligen flyttat så Rebecka känner inte speciellt många än tyvärr, så här är det rätt lugnt med sånt.
    Men hon har ju lillebror tätt i ålder plus att hon leker på förskolan på dagarna så jag oroar mig inte för det.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Robin leker oavsett ålder och kön.
    I området där vi bor har han två tjejkompisar som är ett år äldre resp ett år yndre plus en kille som är ett år äldre och en kille som är 3 år äldre som han leker med.
    Oftast så följer han med kompisar hem från dagis en dag i veckan alt så kommer en kompis från dagis md oss hem. Olika kompisar vecka för vecka.

    Sen har Robin både fotboll, rythmik och simning med kompisar både från dagis och andra som han busar med, men så har han alltid varit en extremt social kille som alltid gått fram till första bästa barn och frågat om de ska leka ihop en stund oavsett vart vi varit.
  8. 4
    Robin leker oavsett ålder och kön.
    I området där vi bor har han två tjejkompisar som är ett år äldre resp ett år yndre plus en kille som är ett år äldre och en kille som är 3 år äldre som han leker med.
    Oftast så följer han med kompisar hem från dagis en dag i veckan alt så kommer en kompis från dagis md oss hem. Olika kompisar vecka för vecka.

    Sen har Robin både fotboll, rythmik och simning med kompisar både från dagis och andra som han busar med, men så har han alltid varit en extremt social kille som alltid gått fram till första bästa barn och frågat om de ska leka ihop en stund oavsett vart vi varit.
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Sonen leker inte så ofta med kompisar efter dagis, blir lite sent när han kommer hem vid 16 tycker jag. Men på helgerna kan det hända och då oftast med en speciell kompis som råkar vara kille.

    På söndagarna när jag har Knytte leker han mest med en tjej och på dagis leker alla med varandra, vilket är skönt!

    Ikväll börjar fotbollsträningen, killar och tjejer, och så har han simning en kväll i veckan så det behövs inte fler aktiviteter efter dagis... det kommer tids nog.
  10. 5
    Sonen leker inte så ofta med kompisar efter dagis, blir lite sent när han kommer hem vid 16 tycker jag. Men på helgerna kan det hända och då oftast med en speciell kompis som råkar vara kille.

    På söndagarna när jag har Knytte leker han mest med en tjej och på dagis leker alla med varandra, vilket är skönt!

    Ikväll börjar fotbollsträningen, killar och tjejer, och så har han simning en kväll i veckan så det behövs inte fler aktiviteter efter dagis... det kommer tids nog.
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    "Jag vill leka med en kompis" hör vi ständigt hemma hos oss. Ida har en klick med flickor hon leker med. De flesta i hennes ålder, någon är 1 år äldre. Hon leker även med pojkkusinerna. Jag tror hon leker med pojkarna på dagis.
  12. 6
    "Jag vill leka med en kompis" hör vi ständigt hemma hos oss. Ida har en klick med flickor hon leker med. De flesta i hennes ålder, någon är 1 år äldre. Hon leker även med pojkkusinerna. Jag tror hon leker med pojkarna på dagis.
  13. Medlem sedan
    Jul 2000
    #7

    Här är det tvärtom

    och det gör mig absolut ingenting.
    Simone leker helst med killar på fritiden. Hon har tre "bästisar" och de är killar. De leker hon med flera gånger i veckan. Simone och den ena killkompisen började dessutom på brottning tillsammans i våras. Jättekul!

    Hos oss bor det ganska många barn i åldrarna 3-12 år. De som är i åldrarna 3-8 år brukar leka med varandra ute på gården, och då är det uteslutande tjejer hon leker med (och bara om killkompisarna inte är hemma och kan leka).
    Simone är en riktig pojkflicka, till skillnad från storasyster som är prinsessa ut i fingerspetsarna, och det tycker jag är jättekul!

    Om det funkar bra för din son att leka med tjejerna tycker jag absolut att han ska göra det. Vad spelar könet för roll? Huvudsaken är att de har roligt tillsammans!

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  14. 7
    Här är det tvärtom och det gör mig absolut ingenting.
    Simone leker helst med killar på fritiden. Hon har tre "bästisar" och de är killar. De leker hon med flera gånger i veckan. Simone och den ena killkompisen började dessutom på brottning tillsammans i våras. Jättekul!

    Hos oss bor det ganska många barn i åldrarna 3-12 år. De som är i åldrarna 3-8 år brukar leka med varandra ute på gården, och då är det uteslutande tjejer hon leker med (och bara om killkompisarna inte är hemma och kan leka).
    Simone är en riktig pojkflicka, till skillnad från storasyster som är prinsessa ut i fingerspetsarna, och det tycker jag är jättekul!

    Om det funkar bra för din son att leka med tjejerna tycker jag absolut att han ska göra det. Vad spelar könet för roll? Huvudsaken är att de har roligt tillsammans!

    Kram
    /Ango

Liknande trådar

  1. Hur gör ni med kompisar?
    By Extra fritids in forum Stora barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 16:42
  2. AJ kompisar!!!...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-04-16, 20:35
  3. Ang kompisar
    By Lilla Jag in forum Känsliga snack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-22, 19:55
  4. Det här med kompisar.....
    By tigeroga in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 17:12
  5. Kompisar
    By glad in forum Hitta nya vänner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 09:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar