Första barnkalaset!
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Första barnkalaset!

    Igår var Alvin bjuden på sitt första kalas till en kompis på dagis.
    Han var riktigt uppspelt och förväntansfull. Min stora kille.....satte på sig nya t-shirten och bar paketet så stolt.

    Jag börjar inse hur stor han faktiskt är nu
    Kommer ju en bebis snart och det känns som jag glömt bort allt om små bebisar!!
    Tog fram gamla kläder igår och kollade på, kommer ju ihåg allt men att Alvin har varit såååå liten???

    Hoppas ni inte glömmer bort detta forum helt....vill ej släppa er..
    Den nya ankomstgruppen känns inte lika mysig som denna var tyvärr......men det kanske blir bättre sen när våra bebisar fötts...

    Ha en bra dag...

    Kram
    --Matilda med Alvin o Loke--
  2. 1
    Första barnkalaset! Igår var Alvin bjuden på sitt första kalas till en kompis på dagis.
    Han var riktigt uppspelt och förväntansfull. Min stora kille.....satte på sig nya t-shirten och bar paketet så stolt.

    Jag börjar inse hur stor han faktiskt är nu
    Kommer ju en bebis snart och det känns som jag glömt bort allt om små bebisar!!
    Tog fram gamla kläder igår och kollade på, kommer ju ihåg allt men att Alvin har varit såååå liten???

    Hoppas ni inte glömmer bort detta forum helt....vill ej släppa er..
    Den nya ankomstgruppen känns inte lika mysig som denna var tyvärr......men det kanske blir bättre sen när våra bebisar fötts...

    Ha en bra dag...

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Vad kul! Spännande med första kalaset. Zacharias har ännu inte varit på något själv - han får ju bara vara med och skjutsa storasyskon... Däremot fick han en egen stol, biljett och programblad i lördags när vi var på barnkonsert på konserthuset. Det var stort!! (Själva konserten däremot var han måttligt intresserad av.)
    Kul att ni får en ny liten bebis snart, härlig tid i livet - vi är nog klara med den biten här i vår familj. Jag är däremot moster till en liten grabb på 8 mån så jag får gosa med honom istället!
  4. 2
    Vad kul! Spännande med första kalaset. Zacharias har ännu inte varit på något själv - han får ju bara vara med och skjutsa storasyskon... Däremot fick han en egen stol, biljett och programblad i lördags när vi var på barnkonsert på konserthuset. Det var stort!! (Själva konserten däremot var han måttligt intresserad av.)
    Kul att ni får en ny liten bebis snart, härlig tid i livet - vi är nog klara med den biten här i vår familj. Jag är däremot moster till en liten grabb på 8 mån så jag får gosa med honom istället!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Kul för Alvin!

    Edvin har ngr kusiner så sitt första kalas var nog när han var ngr månader, haha... Dessutom sågs vi i föräldragruppen från MVC under ledigheten med våra -04r/05r, så där har det blivit en del också. Var faktiskt på 3-årskalas hos en av dem i januari. Tänk att man har följt dem under 3 år...

    Visst får man de tankarna mkt nu - "vad stor han är...". Ibland kan jag bara sitta och iaktta Edvin och ser honom objektivt och då slår det mig, och så försöker jag tänka hur han kommer se ut och vara om ngr år.

    Gulligt när man nästan kan se stoltheten hos barn, som att gå på kalas och bära paketet
  6. 3
    Kul för Alvin!

    Edvin har ngr kusiner så sitt första kalas var nog när han var ngr månader, haha... Dessutom sågs vi i föräldragruppen från MVC under ledigheten med våra -04r/05r, så där har det blivit en del också. Var faktiskt på 3-årskalas hos en av dem i januari. Tänk att man har följt dem under 3 år...

    Visst får man de tankarna mkt nu - "vad stor han är...". Ibland kan jag bara sitta och iaktta Edvin och ser honom objektivt och då slår det mig, och så försöker jag tänka hur han kommer se ut och vara om ngr år.

    Gulligt när man nästan kan se stoltheten hos barn, som att gå på kalas och bära paketet
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4

    Visst är det kul?

    Alva hade eget kalas när hon fyllde tre, hon har ju sett storebror ha "las", så det var klart hon också ville ha. Det roliga är ju att nu blir hon bjuden till flera av kompisarna som hon bjöd, hon var på ett kalas senast idag. De hade fått både glass och tårta och lekt massor, så hon var jättenöjd! Men jag håller med, de känns så stora nu. Tur jag har lilla Emmy att bebisgosa med ett litet tag till...
    Kristina med 3♥
  8. 4
    Visst är det kul? Alva hade eget kalas när hon fyllde tre, hon har ju sett storebror ha "las", så det var klart hon också ville ha. Det roliga är ju att nu blir hon bjuden till flera av kompisarna som hon bjöd, hon var på ett kalas senast idag. De hade fått både glass och tårta och lekt massor, så hon var jättenöjd! Men jag håller med, de känns så stora nu. Tur jag har lilla Emmy att bebisgosa med ett litet tag till...

Liknande trådar

  1. Första barnkalaset!
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 10:19
  2. Första barnkalaset.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 06:10
  3. Första barnkalaset för Oliver
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 15:03
  4. Barnkalaset
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 18:37
  5. Första barnkalaset:)
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 11:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar