Får man måla när man är gravid?
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    Får man måla när man är gravid?

    Är i vecka 9 och längtar efter att måla. Tavlor alltså. Kan det skada barnet om jag inandas akrylfärg-ångor? Man ska ju undvika att måla om hemma när man är gravid, eller hur är det med det där?
  2. 1
    Får man måla när man är gravid? Är i vecka 9 och längtar efter att måla. Tavlor alltså. Kan det skada barnet om jag inandas akrylfärg-ångor? Man ska ju undvika att måla om hemma när man är gravid, eller hur är det med det där?
  3. spiiken
    #2

    måla på du

    Det torde vara sån liten mängd. Men sörj för god ventilation (som alltid).
  4. 2
    måla på du Det torde vara sån liten mängd. Men sörj för god ventilation (som alltid).
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Jag såg på äntligen hemma. Där var en tjej som var gravid som målade om ett rum. Hon sa att det var helt ok om man vädrade ordentligt under tiden. Färgerna idag är inte så giftiga. Men man ska väl undgå att måla just sovrummet om man är gravid.
  6. 3
    Jag såg på äntligen hemma. Där var en tjej som var gravid som målade om ett rum. Hon sa att det var helt ok om man vädrade ordentligt under tiden. Färgerna idag är inte så giftiga. Men man ska väl undgå att måla just sovrummet om man är gravid.

Liknande trådar

  1. Måla som gravid
    By tigerheart in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 09:53
  2. Gravid - måla sovrummet
    By Mullisen in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 10:58
  3. "måla, måla varje lördag också
    By 76an in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 10:44
  4. måla om man är gravid?
    By Mamma igen! in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 21:41
  5. Måla med vattenbaserad färg +gravid
    By Nenne m-02&-04 och bf25/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 18:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar