Växer så det knakar
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Växer så det knakar

    Måste ju bara berätta om Alvas växande. Hon har ju alltid varit lite liten, en del av er kommer nog i håg det. I alla fall, mellan hon var 2,5 och 3 år växte hon bara en (1) cm. Inte så bra, men vi har en lugn BVC-dam som inte hetsar upp sig i onödan.
    Sedan Alva fyllde tre har hon ätit som en liten häst (lika mycket som storebror, ibland mer) och massor av kläder har blivit för små och trånga på alla ledder. I dag när jag var på BVC med lillasyster Emmy som skulle ha sin ettårsspruta följde Alva med och så fick vi henne kollad också.
    På fem månader har hon vuxit tre cm och gått upp 1,5 kilo... Ni fattar att hon har haft lite värk i benen va? Frågan är hur länge rycket håller i sig, ska bli spännnande att se.
    Hur långa är era barn nu, ni som vet? *nyfiken* En kompis till Alva har ju redan stl 110 i kläder, så det är ju jätteolika. Nu har Alva precis börjat med en del 98-kläder. Ja, tröjor har hon haft ett tag, men nu börjar många byxor att passa också.
    *kram*
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Växer så det knakar Måste ju bara berätta om Alvas växande. Hon har ju alltid varit lite liten, en del av er kommer nog i håg det. I alla fall, mellan hon var 2,5 och 3 år växte hon bara en (1) cm. Inte så bra, men vi har en lugn BVC-dam som inte hetsar upp sig i onödan.
    Sedan Alva fyllde tre har hon ätit som en liten häst (lika mycket som storebror, ibland mer) och massor av kläder har blivit för små och trånga på alla ledder. I dag när jag var på BVC med lillasyster Emmy som skulle ha sin ettårsspruta följde Alva med och så fick vi henne kollad också.
    På fem månader har hon vuxit tre cm och gått upp 1,5 kilo... Ni fattar att hon har haft lite värk i benen va? Frågan är hur länge rycket håller i sig, ska bli spännnande att se.
    Hur långa är era barn nu, ni som vet? *nyfiken* En kompis till Alva har ju redan stl 110 i kläder, så det är ju jätteolika. Nu har Alva precis börjat med en del 98-kläder. Ja, tröjor har hon haft ett tag, men nu börjar många byxor att passa också.
    *kram*
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Vad skönt! Även Zacharias var rätt liten och växte dåligt (troligtvis pga alla hans allergier) men han har tagit igen en kurva. Han är fortfarande kort, men inte pytteliten. Han har byxor i stl 98 också och de sitter bra!
  4. 2
    Vad skönt! Även Zacharias var rätt liten och växte dåligt (troligtvis pga alla hans allergier) men han har tagit igen en kurva. Han är fortfarande kort, men inte pytteliten. Han har byxor i stl 98 också och de sitter bra!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Oj, ja det var verkligen ett språng!

    Hm... Edvin var sist vi mätte honom 92, men det var ju flera mån sedan. När jag köper kläder nu köper jag 104 helst, han kan ha 98, men om ett tag blir det nog trängre.
  6. 3
    Oj, ja det var verkligen ett språng!

    Hm... Edvin var sist vi mätte honom 92, men det var ju flera mån sedan. När jag köper kläder nu köper jag 104 helst, han kan ha 98, men om ett tag blir det nog trängre.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Vad roligt att hon tagit ett litet steg upp!
    Alvin har ju alltid varit lång och smal.
    Vet ej hur lång han är men tror han är ca 105 cm, väger 15 kilo.
    Jag brukar köpa 104-110 i tröja nu, men det finns fortfarande vissa t-tröjor i st 92 som han kan ha.
    Byxor är väldigt olika. mellan 98-104 passar nog bäst.

  8. 4
    Vad roligt att hon tagit ett litet steg upp!
    Alvin har ju alltid varit lång och smal.
    Vet ej hur lång han är men tror han är ca 105 cm, väger 15 kilo.
    Jag brukar köpa 104-110 i tröja nu, men det finns fortfarande vissa t-tröjor i st 92 som han kan ha.
    Byxor är väldigt olika. mellan 98-104 passar nog bäst.

Liknande trådar

  1. Växer så det knakar
    By Maja72 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 17:19
  2. Växer så det knakar!
    By MilanE in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 08:32
  3. Växer så det knakar...
    By trollmorsa in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 10:47
  4. Växer så det knakar! = )
    By vickis75 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 19:39
  5. Växer så det knakar...
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 11:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar