Ersätta socker med florsocker ???
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Feb 1999
    #1

    Ersätta socker med florsocker ???

    Jag har av någon anledning förköpt mej på florsocker och har säkert en 5-6 paket hemma. Kan jag ersätta vanligt socker med florsocker när jag bakar så att jag får slut på alla dessa förpackningar ?
  2. 1
    Ersätta socker med florsocker ??? Jag har av någon anledning förköpt mej på florsocker och har säkert en 5-6 paket hemma. Kan jag ersätta vanligt socker med florsocker när jag bakar så att jag får slut på alla dessa förpackningar ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    Mig veterligen.....

    är det eg samma sak, skillnaden är strukturen på det bara
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  4. 2
    Mig veterligen..... är det eg samma sak, skillnaden är strukturen på det bara
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    ..och struktur är ofta viktig

    så jag svarar nej istället. Du kan INTE byta ut strösocker mot florsocker hur som helst. I vissa fall går det strålande (tex blir parfait MYCKET bättre med flor), andra fall GÅR det (sockerkaka kan jag tänka mig) och i vissa fall går det INTE (t ex småkakor som Ökensand).
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  6. 3
    ..och struktur är ofta viktig så jag svarar nej istället. Du kan INTE byta ut strösocker mot florsocker hur som helst. I vissa fall går det strålande (tex blir parfait MYCKET bättre med flor), andra fall GÅR det (sockerkaka kan jag tänka mig) och i vissa fall går det INTE (t ex småkakor som Ökensand).
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Ska du söta med det (tex ha en tsk i tomatsåsen för att framhäva tomatsmaken, eller i kaffet eller sånt) så kan du använda det precis som strösocker. Det är samma socker som i strösockret, bara mer finmalet.
  8. 4
    Ska du söta med det (tex ha en tsk i tomatsåsen för att framhäva tomatsmaken, eller i kaffet eller sånt) så kan du använda det precis som strösocker. Det är samma socker som i strösockret, bara mer finmalet.

Liknande trådar

  1. Ersätta socker i kladdkaka - akut
    By Minama in forum Mat & dryck
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 22:57
  2. Florsocker på franska
    By UlLi in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:40
  3. smaksatt florsocker?
    By LottaJ in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-09, 17:28
  4. Florsocker pâ
    By j-fr in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 13:41
  5. Sylt socker / vanligt socker
    By BrazilianLinda in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 17:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar