Ngt mot vårtor?
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Ngt mot vårtor?

    Jag har en svart prick, det gör ont då jag trycker tån mog ngt. Jag är till 99% säker på att det är en vårta. Ngn som har ngt bra tips för att få bort den?
  2. 1
    Ngt mot vårtor? Jag har en svart prick, det gör ont då jag trycker tån mog ngt. Jag är till 99% säker på att det är en vårta. Ngn som har ngt bra tips för att få bort den?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Inga "alternativa" vi har kört på salicylsåreplåster på små vårtor. De större har vi kylt bort med en liten mojäng som säljs på apoteket. Vill man inte använda sådant så får amn bada fotbad varje kväll och fila bort så mycket det går. Om man får bort dem helt på det viset vet jag dock inte.
  4. 2
    Inga "alternativa" vi har kört på salicylsåreplåster på små vårtor. De större har vi kylt bort med en liten mojäng som säljs på apoteket. Vill man inte använda sådant så får amn bada fotbad varje kväll och fila bort så mycket det går. Om man får bort dem helt på det viset vet jag dock inte.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    nagellack

    försvinner på någon, några veckor.
    Min dotter hade flera stycken stora, utåtsåtende på tårna, av dessa syns inget efter ett par veckor med nagellack och inte har de kommit tillbaka hellre.
  6. 3
    nagellack försvinner på någon, några veckor.
    Min dotter hade flera stycken stora, utåtsåtende på tårna, av dessa syns inget efter ett par veckor med nagellack och inte har de kommit tillbaka hellre.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Ta en vitlöksskiva och täjpa fast över natten det är olika hur lännge man behöver hålla på. Min son´s vårta försvann på ca två veckor. Lycka till
  8. 4
    Ta en vitlöksskiva och täjpa fast över natten det är olika hur lännge man behöver hålla på. Min son´s vårta försvann på ca två veckor. Lycka till
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Tejp, snabblim, nagellack - alla är metoder som kväver vårtan. Värt att prova.
  10. 5
    Tejp, snabblim, nagellack - alla är metoder som kväver vårtan. Värt att prova.
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Kolla denna länk. Jag hade en stor vårta på pekfingret och den försvann efter 4 veckor. http://www.vartfri.se/ detta är ingen reklam bara ett tips som fungerar.
  12. 6
    Kolla denna länk. Jag hade en stor vårta på pekfingret och den försvann efter 4 veckor. http://www.vartfri.se/ detta är ingen reklam bara ett tips som fungerar.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Har aldrig provat detta själv men eterisk olja citron ska vara bra har jag hört.
  14. 7
    Har aldrig provat detta själv men eterisk olja citron ska vara bra har jag hört.
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    läs om mjölksyra på shenet.se. Har för mig att det står något om vårtor.
  16. 8
    läs om mjölksyra på shenet.se. Har för mig att det står något om vårtor.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
  18. 9
  19. Medlem sedan
    Jun 2008
    #10
    Något som fungerar är eteriska oljorna citron och myrra. Fila ner så långt du kan, tänk på att huden du filar bort kan vara smittsam då vårtor är ett virus.
    badda på ren olja och sätt över ett plåster.
    Gör om detta varje kväll, på morgonen kan du ta lite olivolja och blanda i någon droppe av de eteriska oljorna och smörja in fötterna.
    Glöm inte att ta på rena sockor, och de ska tvättas i minst 60 grader.
    Ta fotbad med citronskivor eller juice i.
    Tar ett tag men vårtan försvinner garanterat.
  20. 10
    Något som fungerar är eteriska oljorna citron och myrra. Fila ner så långt du kan, tänk på att huden du filar bort kan vara smittsam då vårtor är ett virus.
    badda på ren olja och sätt över ett plåster.
    Gör om detta varje kväll, på morgonen kan du ta lite olivolja och blanda i någon droppe av de eteriska oljorna och smörja in fötterna.
    Glöm inte att ta på rena sockor, och de ska tvättas i minst 60 grader.
    Ta fotbad med citronskivor eller juice i.
    Tar ett tag men vårtan försvinner garanterat.

Liknande trådar

  1. Vårtor
    By Streli in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 20:06
  2. Vårtor
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 18:59
  3. Vårtor...
    By GittanA in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 14:23
  4. Vårtor?
    By Vickan_R in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 16:10
  5. vårtor.......
    By Rikki in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 15:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar