Nidation, utomkvädes, mens, annat???
Försöker bli med barn
  1. Syskonförsök
    #1

    Nidation, utomkvädes, mens, annat???

    Hejsan på er! Jag skrev ett inlägg förra veckan om att jag fick en liiiten brun "blödning" ca 6-7 dagar efter ÄL. Jag tolkade det nog som en nidationsblödning trots att vi inte hade någon aktiv bebisverkstad den här månaden (vi har dock inte skyddat oss). Jag har aldrig haft mellanblödningar innan, förutom när jag var gravid med dottern. Då fick jag "spottings" en vecka efter ÄL, sedan inget mer. MEN saken är, att den att den här gången så har "blödningarna" fortsatt..jag har alltså fått en brun eller ljusrosa flytning av en 5-kronas storlek varje dag sedan i onsdags. Jag har inte ont i magen direkt, den "känns" lite och är lite svullen, men inga skarpa smärtor. Vad är det här tro? Är det mensen som tjuvstartat så himla långt i förväg...har aldrig hänt förr, brukar ha 13-14dagar mellan ÄL och mens? Eller borde jag vara orolig för utomkvädeshavandeskap? Eller kan en nidationsblödning hålla på såhär länge? Någon med erfarenhet, åsikter, eller några lugnande ord?
  2. 1
    Nidation, utomkvädes, mens, annat??? Hejsan på er! Jag skrev ett inlägg förra veckan om att jag fick en liiiten brun "blödning" ca 6-7 dagar efter ÄL. Jag tolkade det nog som en nidationsblödning trots att vi inte hade någon aktiv bebisverkstad den här månaden (vi har dock inte skyddat oss). Jag har aldrig haft mellanblödningar innan, förutom när jag var gravid med dottern. Då fick jag "spottings" en vecka efter ÄL, sedan inget mer. MEN saken är, att den att den här gången så har "blödningarna" fortsatt..jag har alltså fått en brun eller ljusrosa flytning av en 5-kronas storlek varje dag sedan i onsdags. Jag har inte ont i magen direkt, den "känns" lite och är lite svullen, men inga skarpa smärtor. Vad är det här tro? Är det mensen som tjuvstartat så himla långt i förväg...har aldrig hänt förr, brukar ha 13-14dagar mellan ÄL och mens? Eller borde jag vara orolig för utomkvädeshavandeskap? Eller kan en nidationsblödning hålla på såhär länge? Någon med erfarenhet, åsikter, eller några lugnande ord?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    En del har ju som en sorts mens trots att de är gravida och den brukar ju vara mycket mer sparsam än en vanlig mens. Eftersom du blöder så lite och inte har ont tycker jag inte du skall oroa dig. En nidblödning brukar inte vara mer än en enstaka blödning eller max någon dag. Hade jag varit du skulle jag ringt och frågat på MVC.
  4. 2
    En del har ju som en sorts mens trots att de är gravida och den brukar ju vara mycket mer sparsam än en vanlig mens. Eftersom du blöder så lite och inte har ont tycker jag inte du skall oroa dig. En nidblödning brukar inte vara mer än en enstaka blödning eller max någon dag. Hade jag varit du skulle jag ringt och frågat på MVC.

Liknande trådar

  1. Nidation?
    By Tre vill bli fyra in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2017-11-29, 07:02
  2. Oregelbunden mens av Levaxin?Eller annat
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 13:13
  3. Nidation?
    By Agnhild in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 08:32
  4. utomkvädes
    By Inte denna gång in forum Komplikationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 13:34
  5. Mysko mens+ annat
    By Salle in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 23:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar