inga kompisar
_99 Alla barn
  1. anonymt namn
    #1

    inga kompisar

    Min son som fyller 9 år har bytt skola i höstas. Han verkar trivas bra och är glad, men han har aldrig (nästan) kompisar hemma. Han säger själv att han trivs med att vara ensam, leker mest själv på skolan också. Gör jag fel som oroar mej, det verkar ju inte vara något problem för honom?!
  2. 1
    inga kompisar Min son som fyller 9 år har bytt skola i höstas. Han verkar trivas bra och är glad, men han har aldrig (nästan) kompisar hemma. Han säger själv att han trivs med att vara ensam, leker mest själv på skolan också. Gör jag fel som oroar mej, det verkar ju inte vara något problem för honom?!
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    Känner igen

    Adam hade inte särskilt stort umgänge efter skolan i F-1 men nu i 2:an har han börjat bredda sin umgängeskrets ngt. Han är dock sådan att om leken dom andra leker inte passar honom så leker han hellre själv. Tycker inte du ska oroa dig om han verkar trivas; det kan ändra sig över en dag eller så är det helt enkelt hans sätt att vara.
  4. 2
    Känner igen Adam hade inte särskilt stort umgänge efter skolan i F-1 men nu i 2:an har han börjat bredda sin umgängeskrets ngt. Han är dock sådan att om leken dom andra leker inte passar honom så leker han hellre själv. Tycker inte du ska oroa dig om han verkar trivas; det kan ändra sig över en dag eller så är det helt enkelt hans sätt att vara.
  5. anonymt namn
    #3
    Tack..tror att jag oroar mej för att han verkade ha mera kompisar i gamla skolan. När jag pratar med honom blir han bara irriterad och säger att han vill vara själv och han har kompisar om han vill, så du har nog rätt i att det inte är nåt problem.
  6. 3
    Tack..tror att jag oroar mej för att han verkade ha mera kompisar i gamla skolan. När jag pratar med honom blir han bara irriterad och säger att han vill vara själv och han har kompisar om han vill, så du har nog rätt i att det inte är nåt problem.
  7. maylin
    #4

    Oroa dig inte

    Min son har massor av kompisar och det kan ringa flera stycken om dagen och fråga om de skall vara med honom. Men det händer att han säger nej, för han vill vara hemma och ta det lugnt ibland. Så vissa perioder är han mest ensam hemma. Visserligen är han då med sin storebror som är 2 år äldre.
    Alla barn har inte behov av att ha kompisar hela tiden. Jag vet bara hur jag är själv. Det skulle vara jobbigt att alltid ha folk på besök. Ibland vill man bara ta det lugnt.
  8. 4
    Oroa dig inte Min son har massor av kompisar och det kan ringa flera stycken om dagen och fråga om de skall vara med honom. Men det händer att han säger nej, för han vill vara hemma och ta det lugnt ibland. Så vissa perioder är han mest ensam hemma. Visserligen är han då med sin storebror som är 2 år äldre.
    Alla barn har inte behov av att ha kompisar hela tiden. Jag vet bara hur jag är själv. Det skulle vara jobbigt att alltid ha folk på besök. Ibland vill man bara ta det lugnt.

Liknande trådar

  1. sonen har inga kompisar
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 09:25
  2. Dottern har inga kompisar..
    By Anonym mamma in forum Skolbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 14:23
  3. Dottern har inga kompisar..
    By Norrlands-mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 11:38
  4. Han har inga kompisar!
    By mea72 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 23:10
  5. inga kompisar
    By orolig mamma behöver stöd och råd in forum Tonåringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar