kompisar av olika kön.
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    kompisar av olika kön.

    Blir lite stött när någon nedan påstår att man inte kan vara kompis med någon som definierar sig som kvinna om man är man och vice versa.
    Inte bara för att de flesta av mina vänner, inkl min bästa vän då skulle gå bort, utan för att det ju dessutom finns män som blir förälskade i män och kvinnor som blir förälskade i kvinnor och folk som definierar sig som bisexuella.
    Vilka vänner kan de tänkas kunna ha?
    Är tankarna om absolut homosocialitet utbredda?
  2. 1
    kompisar av olika kön. Blir lite stött när någon nedan påstår att man inte kan vara kompis med någon som definierar sig som kvinna om man är man och vice versa.
    Inte bara för att de flesta av mina vänner, inkl min bästa vän då skulle gå bort, utan för att det ju dessutom finns män som blir förälskade i män och kvinnor som blir förälskade i kvinnor och folk som definierar sig som bisexuella.
    Vilka vänner kan de tänkas kunna ha?
    Är tankarna om absolut homosocialitet utbredda?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    Stött?

    Det här är ju väldigt personligt och bara man är nöjda i den egna relationen så är allt bra. Jag kan inte tänka mig att ha en man som har kvinnliga vänner och min man tycker precis likadant så vi har ingen konflikt i det här. Vill någon annan ha kompisar av motsatt kön så bryr jag mig inte men jag är tveksam till om alla klarar av det.
    Jag förstår inte varför du blir stött över hur andra väljer att se på saker och ting. Jag blir inte stött av att andra har kompisrelationer med motsatta könet, däremot är jag tveksam till det i många fall.
  4. 2
    Stött? Det här är ju väldigt personligt och bara man är nöjda i den egna relationen så är allt bra. Jag kan inte tänka mig att ha en man som har kvinnliga vänner och min man tycker precis likadant så vi har ingen konflikt i det här. Vill någon annan ha kompisar av motsatt kön så bryr jag mig inte men jag är tveksam till om alla klarar av det.
    Jag förstår inte varför du blir stött över hur andra väljer att se på saker och ting. Jag blir inte stött av att andra har kompisrelationer med motsatta könet, däremot är jag tveksam till det i många fall.
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Nää...

    ...jag har många manliga vänner som jag absolut inte är ett skvatt amoröst eller erotiskt intresserad av, så för min del är det bullshit att man inte skulle kunna vara "enbart" vän med någon av samma kön (om man är heterosexuell). Det beror väl också på vilka signaler man själv sänder ut; somliga kvinnor kan inte kommunicera med män utan att sända ut flirtsignaler - och om en sådan kvinna sen tycker att hon inte kan umgås med män utan att de stöter på henne så beror väl detta på henne själv. Tror JAG dårå.
  6. 3
    Nää... ...jag har många manliga vänner som jag absolut inte är ett skvatt amoröst eller erotiskt intresserad av, så för min del är det bullshit att man inte skulle kunna vara "enbart" vän med någon av samma kön (om man är heterosexuell). Det beror väl också på vilka signaler man själv sänder ut; somliga kvinnor kan inte kommunicera med män utan att sända ut flirtsignaler - och om en sådan kvinna sen tycker att hon inte kan umgås med män utan att de stöter på henne så beror väl detta på henne själv. Tror JAG dårå.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4

    Ja det tror jag med

    Jag är en sådan kvinna misstänker jag. Inte för att jag anstränger mig utan det är något jag utstrålar. Tror det finns kompistyper och så finns det sådana som jag. Det är där skillnaden ligger på om man kan vara kompis eller inte med motsatta könet. Jag är nöjd som jag är och har ingen längtan efter manliga vänner förutom dom jag har på jobbet och dom som jag träffar via min egen man eller småchattar med här på Aff. Det räcker.
  8. 4
    Ja det tror jag med Jag är en sådan kvinna misstänker jag. Inte för att jag anstränger mig utan det är något jag utstrålar. Tror det finns kompistyper och så finns det sådana som jag. Det är där skillnaden ligger på om man kan vara kompis eller inte med motsatta könet. Jag är nöjd som jag är och har ingen längtan efter manliga vänner förutom dom jag har på jobbet och dom som jag träffar via min egen man eller småchattar med här på Aff. Det räcker.
  9. Medlem sedan
    Jan 1998
    #5

    Jag är...

    ...en selektiv flirtare ;-). Jag är bra på att flirta med män jag är intresserad av eller bara trycker är trevliga och/eller ser bra ut. Och så är jag jättebra på att alldeles strunta i att flirta med män som inte attraherar mig/är gifta/upptagna/tråkiga/korkade/ointressanta på alla möjliga sätt MEN kanske ändå trevliga som kolleger eller kompisar.
  10. 5
    Jag är... ...en selektiv flirtare ;-). Jag är bra på att flirta med män jag är intresserad av eller bara trycker är trevliga och/eller ser bra ut. Och så är jag jättebra på att alldeles strunta i att flirta med män som inte attraherar mig/är gifta/upptagna/tråkiga/korkade/ointressanta på alla möjliga sätt MEN kanske ändå trevliga som kolleger eller kompisar.
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6

    Problemet är

    att jag inte flirtar särskilt mycket utan det är dom som flirtar med mig. Jag har kåta ögon tror jag :-0 När dom väl flirtat ett tag så fattar dom ofta att jag är en kylig typ och då lägger dom locket på tack och lov.
  12. 6
    Problemet är att jag inte flirtar särskilt mycket utan det är dom som flirtar med mig. Jag har kåta ögon tror jag :-0 När dom väl flirtat ett tag så fattar dom ofta att jag är en kylig typ och då lägger dom locket på tack och lov.
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7

    Kan.. kan man väl

    men jag är glad att makens vänner är män allihop.. och han tycker nog lika om mina väninnor misstänker jag

    Tur vi alla är olika
    Bara måste...... allt....
  14. 7
    Kan.. kan man väl men jag är glad att makens vänner är män allihop.. och han tycker nog lika om mina väninnor misstänker jag

    Tur vi alla är olika
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Alla får väl göra som de vill så länge det går bra och inget "fuffens" förekommer, men jag har själv aldrig kunnat ha en man som bara vän. Det går bara inte, det blir alltid en sexuell spänning. Så jag har inga manliga vänner.
  16. 8
    Alla får väl göra som de vill så länge det går bra och inget "fuffens" förekommer, men jag har själv aldrig kunnat ha en man som bara vän. Det går bara inte, det blir alltid en sexuell spänning. Så jag har inga manliga vänner.
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Förstår inte riktigt heller varför du blir stött?
    Jag är nog typen som inte har "egna" manliga vänner...och min man har inga "egna" kvinnliga vänner...och det är jag tacksam för
    Och det är inget konstigt med det tycker varken han eller jag...sedan respekterar jag självklart andra som väljer annorlunda än vad vi har gjort.
  18. 9
    Förstår inte riktigt heller varför du blir stött?
    Jag är nog typen som inte har "egna" manliga vänner...och min man har inga "egna" kvinnliga vänner...och det är jag tacksam för
    Och det är inget konstigt med det tycker varken han eller jag...sedan respekterar jag självklart andra som väljer annorlunda än vad vi har gjort.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Efterhand som vi samtalar, så backar du hemåt; aldrig blir undantagsvis och till sist landar det i att du och din man har nåt slags avtal om att begränsa varandra. det får ni gärna ha, även om det låter trist.
    Tro bara inte att era begränsningar gäller generell.

    Och sen var det då frågan om de som inte primärt tänder på motsatt kön primärt. Vem kan de vara vän med?
  20. 10
    Efterhand som vi samtalar, så backar du hemåt; aldrig blir undantagsvis och till sist landar det i att du och din man har nåt slags avtal om att begränsa varandra. det får ni gärna ha, även om det låter trist.
    Tro bara inte att era begränsningar gäller generell.

    Och sen var det då frågan om de som inte primärt tänder på motsatt kön primärt. Vem kan de vara vän med?
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11
    Jag har många manliga vänner o min man säger inget. Men det är vänner som jag haft sen innan vi träfafdes. tror att han kanske skulle börja undra lite om jag helt plötsligt nu börjar skaffa massa manliga vänner men jag får om jag vill. Han har några kvinnliga vänner, mest genom jobbet o det e helt ok för mig. jag tror vi vet var vi har varann... När jag fastnar för en ny vän så går jag efter va vi har gemensamt o kan prata om, inte efter kön. För mig är vänskap könlöst.
  22. 11
    Jag har många manliga vänner o min man säger inget. Men det är vänner som jag haft sen innan vi träfafdes. tror att han kanske skulle börja undra lite om jag helt plötsligt nu börjar skaffa massa manliga vänner men jag får om jag vill. Han har några kvinnliga vänner, mest genom jobbet o det e helt ok för mig. jag tror vi vet var vi har varann... När jag fastnar för en ny vän så går jag efter va vi har gemensamt o kan prata om, inte efter kön. För mig är vänskap könlöst.
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12
    Jag tycker inte att det är tur att vissa förespråkar homosocialitet som absolut regel. För det är ju det du säger, även om du försöker skoja till det.
  24. 12
    Jag tycker inte att det är tur att vissa förespråkar homosocialitet som absolut regel. För det är ju det du säger, även om du försöker skoja till det.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13
    Stackars dig, det hade nog tillfört en dimension i ditt liv.
  26. 13
    Stackars dig, det hade nog tillfört en dimension i ditt liv.
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14
    Ja blev stött därför att huskors i sitt första inlägg förklarade att min bästa vän och jag inte kan vara vänner. Sen softades det upp efter hand samtalet pågick, men ändå. Trist.
  28. 14
    Ja blev stött därför att huskors i sitt första inlägg förklarade att min bästa vän och jag inte kan vara vänner. Sen softades det upp efter hand samtalet pågick, men ändå. Trist.
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15
    Just det, vänner väljer man efter vad som finns innaför pannbenet, inte efter vad som finns mellan benen.
  30. 15
    Just det, vänner väljer man efter vad som finns innaför pannbenet, inte efter vad som finns mellan benen.
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Ok, då förstår jag.
  32. 16
    Ok, då förstår jag.
  33. Medlem sedan
    Dec 2007
    #17

    fel

    Vi begränsar inte varandra. Vi har samma syn på saker och ting och ingen av oss vill ha vänner av motsatt kön och då kan det inte kallas att begränsa, eller hur?
  34. 17
    fel Vi begränsar inte varandra. Vi har samma syn på saker och ting och ingen av oss vill ha vänner av motsatt kön och då kan det inte kallas att begränsa, eller hur?
  35. Medlem sedan
    Dec 2007
    #18

    Ok

    Det är nog därför jag inte har ngr manliga vänner för att dom inte vill ha min hjärna utan dom vill ha det jag har mellan benen eller både och.
  36. 18
    Ok Det är nog därför jag inte har ngr manliga vänner för att dom inte vill ha min hjärna utan dom vill ha det jag har mellan benen eller både och.
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19

    Har vi samtalat, var?

    Jag kan inte hitta ngn-stans att vi haft en konversion om det här du och jag. Jag gav ngr kommentarer till green queens inlägg men där var inte du och din bästa vän inblandad alls vad jag kan se.
    Jag tror inte på kompisskap mellan olika kön generellt men som jag skrivit flera ggr så finns det naturligtvis undantag så du kan vara lugn. Jag har absolut inget personligt tyckande om dig och dina vänners relationer bara jag får leva som jag vill så är jag nöjd.
  38. 19
    Har vi samtalat, var? Jag kan inte hitta ngn-stans att vi haft en konversion om det här du och jag. Jag gav ngr kommentarer till green queens inlägg men där var inte du och din bästa vän inblandad alls vad jag kan se.
    Jag tror inte på kompisskap mellan olika kön generellt men som jag skrivit flera ggr så finns det naturligtvis undantag så du kan vara lugn. Jag har absolut inget personligt tyckande om dig och dina vänners relationer bara jag får leva som jag vill så är jag nöjd.
  39. Medlem sedan
    Feb 2008
    #20
    Jag har då väldigt många kompisar av manligt kön... Har lättare att få nya killkompisar ärn tjejkompisar av nån anledning, men så har jag alltid haft fler killkompisar så det kanske inte är så konstigt... Min första kompis hette Jorgen, nästa Stefan och inte förrän jag var över 5 år hade jag en tjejkompis.... och hon är inte så tjejig direkt Hon fyller 40 idag... Vi har varit kompisar rätt länge.
  40. 20
    Jag har då väldigt många kompisar av manligt kön... Har lättare att få nya killkompisar ärn tjejkompisar av nån anledning, men så har jag alltid haft fler killkompisar så det kanske inte är så konstigt... Min första kompis hette Jorgen, nästa Stefan och inte förrän jag var över 5 år hade jag en tjejkompis.... och hon är inte så tjejig direkt Hon fyller 40 idag... Vi har varit kompisar rätt länge.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. olika kurser, samma prov olika betyg...
    By Catty in forum Skolbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 22:11
  2. Olika jeans till olika rumpor?
    By ejjvi in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 07:18
  3. Olika regler hos kompisar..
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 13:26
  4. olika antal stenar betyder olika saker??
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar