Flax på vägen söderut!
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Flax på vägen söderut!



    Jag skrev om det i min blogg iofs men tänkte beskriva det här också, eftersom bloggen mest är för de närmast sörjande *S*

    Så här kan det också gå till...

    "Tidigt imorse var det då dags att åka söderut...

    Blev upphämtad hos Åkervindan av Christopher och började resan hem. Framåt Söderköping blev vi fikasugna och jag berättade om Café Smultronstället som ligger vid Göta Kanal vid kanalhamnen i Söderköping. Vi bestämde oss för att kolla om det var öppet, och efter guidning av lokalbefolkning hittade vi stället...

    Som inte hade öppnat för säsongen ännu.

    Men ibland ska man ha tur. Verkligen. Där stod chefen och hälsade välkommen och sa att de hade utbildningsdag för ny personal idag och därmed så bjöd de på glass. För att personalen skulle få öva sej i att skapa glasskreationerna. Vi fick inte beställa glass utan vi blev serverade det som för tillfället skapades i köket.

    Men vi kunde leva med det.

    In kom de mest fantastiska skålar fullproppade med god glass, både jag och Christopher är glassomaner av stora mått så vi bestämde oss för att dela på båda glassarna, allt för att få så mycket smak som möjligt.

    Den ena hette Dark Orange och var en choklad- och apelsinglasskreation med mandarinklyftor, chokladsås och noblesse toppad med grädde och dekorerad med rör av kex. Den andra hette Lido och var en nougatkreation med dumle-, wienernougat- och vaniljglass med varm chokladfudge med två mumsmums toppad med grädde.

    Behöver jag säga att det var en -god- lunch? :P Smultronstället rekommenderas varmt. Glassmenyn var för övrigt laminerad, vilket jag förstår då den lätt blir nerdreglad.

    När vi kom hem blev vi serverade varm, nybakad sockerkaka och té/kaffe av prinsessan innan Christopher for vidare hemåt skåneland. Själv är jag trött, är lite stum i benen och full med intryck."

    Japp, ibland ska man ha tur?
  2. 1
    Flax på vägen söderut!

    Jag skrev om det i min blogg iofs men tänkte beskriva det här också, eftersom bloggen mest är för de närmast sörjande *S*

    Så här kan det också gå till...

    "Tidigt imorse var det då dags att åka söderut...

    Blev upphämtad hos Åkervindan av Christopher och började resan hem. Framåt Söderköping blev vi fikasugna och jag berättade om Café Smultronstället som ligger vid Göta Kanal vid kanalhamnen i Söderköping. Vi bestämde oss för att kolla om det var öppet, och efter guidning av lokalbefolkning hittade vi stället...

    Som inte hade öppnat för säsongen ännu.

    Men ibland ska man ha tur. Verkligen. Där stod chefen och hälsade välkommen och sa att de hade utbildningsdag för ny personal idag och därmed så bjöd de på glass. För att personalen skulle få öva sej i att skapa glasskreationerna. Vi fick inte beställa glass utan vi blev serverade det som för tillfället skapades i köket.

    Men vi kunde leva med det.

    In kom de mest fantastiska skålar fullproppade med god glass, både jag och Christopher är glassomaner av stora mått så vi bestämde oss för att dela på båda glassarna, allt för att få så mycket smak som möjligt.

    Den ena hette Dark Orange och var en choklad- och apelsinglasskreation med mandarinklyftor, chokladsås och noblesse toppad med grädde och dekorerad med rör av kex. Den andra hette Lido och var en nougatkreation med dumle-, wienernougat- och vaniljglass med varm chokladfudge med två mumsmums toppad med grädde.

    Behöver jag säga att det var en -god- lunch? :P Smultronstället rekommenderas varmt. Glassmenyn var för övrigt laminerad, vilket jag förstår då den lätt blir nerdreglad.

    När vi kom hem blev vi serverade varm, nybakad sockerkaka och té/kaffe av prinsessan innan Christopher for vidare hemåt skåneland. Själv är jag trött, är lite stum i benen och full med intryck."

    Japp, ibland ska man ha tur?
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jag lider med er. Inte varje dag man blir serverad gratis glass på det sättet. Härlig start på sommaren.
  4. 2
    Jag lider med er. Inte varje dag man blir serverad gratis glass på det sättet. Härlig start på sommaren.
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    *dregel dregel*

    Nu vet jag var jag ska åka på utflykt t sommaren m barnen!!! Mina föräldrar var t Söderköping för 2-3 år sedan & har pratat väldigt gott om den lilla staden & nu bara MÅSTE jag ju dit *skratt*.

    Inte ett dugg avis på er flax, nähäää då... (eller???)

    Kram vännen!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  6. 3
    *dregel dregel* Nu vet jag var jag ska åka på utflykt t sommaren m barnen!!! Mina föräldrar var t Söderköping för 2-3 år sedan & har pratat väldigt gott om den lilla staden & nu bara MÅSTE jag ju dit *skratt*.

    Inte ett dugg avis på er flax, nähäää då... (eller???)

    Kram vännen!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4

    Ja, det var synd

    om oss. *NOT*

    Sanslöst goda glassar. Vackra. Bara att SE dem var en fröjd. Men vi glömde fota dem. (Du vet, med din kamera som ligger i min väska. )
  8. 4
    Ja, det var synd om oss. *NOT*

    Sanslöst goda glassar. Vackra. Bara att SE dem var en fröjd. Men vi glömde fota dem. (Du vet, med din kamera som ligger i min väska. )
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5

    passerar man

    söderköping måste man fika där. Sådetså.

    Visst, det är ganska dyrt. Om man inte blir bjuden av ägaren. *S*

    Men som upplevelse är det väl värt pengarna.
  10. 5
    passerar man söderköping måste man fika där. Sådetså.

    Visst, det är ganska dyrt. Om man inte blir bjuden av ägaren. *S*

    Men som upplevelse är det väl värt pengarna.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Det är inte min kamera, jag hittade den och kollat på alla intressanta avslöjande bilder.
  12. 6
    Det är inte min kamera, jag hittade den och kollat på alla intressanta avslöjande bilder.
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Hejdlös reklam

    Här kan man studera utbudeet: http://www.smultronstallet.se/

    Annars kan jag ju tillägga att man inte ens behöver tur. Deras största kreation kostar 325:- men om du äter upp den själv på en timme får du den gratis! Jag skall nog inte ens försöka, det var 5 liter glass med diverse frukter och godis dessutom...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Hejdlös reklam Här kan man studera utbudeet: http://www.smultronstallet.se/

    Annars kan jag ju tillägga att man inte ens behöver tur. Deras största kreation kostar 325:- men om du äter upp den själv på en timme får du den gratis! Jag skall nog inte ens försöka, det var 5 liter glass med diverse frukter och godis dessutom...

Liknande trådar

  1. Vad är flax seeds??
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2020-12-20, 16:54
  2. Söderut igen...
    By Dupin in forum Singelmingel
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 20:24
  3. Vilken flax!
    By Emma med twins in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 17:11
  4. Flax
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 15:03
  5. Snacka om flax
    By Hello bf 8/9 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 11:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar