Födelsemärken
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Födelsemärken

    Har ni upptäckt några födelsemärken/bruna prickar på era barn än? Jag har själv väldigt många prickar och våra två stora verkar få det med. Nu har jag sett att Jakob har ett slags ljusbrunt lite större märke på magen. Själv har jag inget sådant märke men min mor och min systedotter har. Så frågan är om det går att ärva vissa typer av sådana märken. Vad tror ni?
  2. 1
    Födelsemärken Har ni upptäckt några födelsemärken/bruna prickar på era barn än? Jag har själv väldigt många prickar och våra två stora verkar få det med. Nu har jag sett att Jakob har ett slags ljusbrunt lite större märke på magen. Själv har jag inget sådant märke men min mor och min systedotter har. Så frågan är om det går att ärva vissa typer av sådana märken. Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    inga märken här än iaf! stora killarna har ju några...

    visst går det att ärva märken... min bror hade ett på halsen och ett på ryggen som satt exakt på samma ställe som på vår farbror, han har tagit bort dom nu då det var risk för cancer på dom, vår farbror gick bort i just hudcancer... A verkar få samma på ryggen men än så länge så behövs det inte tas bort iaf...
  4. 2
    inga märken här än iaf! stora killarna har ju några...

    visst går det att ärva märken... min bror hade ett på halsen och ett på ryggen som satt exakt på samma ställe som på vår farbror, han har tagit bort dom nu då det var risk för cancer på dom, vår farbror gick bort i just hudcancer... A verkar få samma på ryggen men än så länge så behövs det inte tas bort iaf...
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ja det är ju det negativ med dessa märken. Min far dog också av cancer som från början var i ett märke och sedan blev en levercancer. Så själv ligger man verkligen i rikszoonen. Jag har nog fått ta bort en 10 märken redan.
  6. 3
    Ja det är ju det negativ med dessa märken. Min far dog också av cancer som från början var i ett märke och sedan blev en levercancer. Så själv ligger man verkligen i rikszoonen. Jag har nog fått ta bort en 10 märken redan.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    så många! jag har bara ( hoppas det inte blir fler! *peppar, peppar*) tagit bort ett... det var litet som ett nålshuvud när jag märkte det och det kliade... sen 4 månader senare var det stort som en 5 krona! de 2 veckor som var tills jag fick veta om det var cancer eller ej i var de värsta jag varit med om! *hua* inte kul...
    å det är ju inget man vill att ens barn ska behöva gå egenom...
  8. 4
    så många! jag har bara ( hoppas det inte blir fler! *peppar, peppar*) tagit bort ett... det var litet som ett nålshuvud när jag märkte det och det kliade... sen 4 månader senare var det stort som en 5 krona! de 2 veckor som var tills jag fick veta om det var cancer eller ej i var de värsta jag varit med om! *hua* inte kul...
    å det är ju inget man vill att ens barn ska behöva gå egenom...
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Nä verkligen inte. Ditt märke växte då fort. Jag har väldigt många bruna fläckar och har fått gå till en hudläkare ibland för att få dem bedömda och då har det gått bort ett par prickar varje gång so hon misstänkt. Sedan har jag fått ta bort några som blivit skavda av kläder. Som tur är har det aldrig varit något i prickarna men det vet man ju aldrig. Jag är försiktig med solen och så. Kan ju inte säga att jag ligger och pressar direkt!
  10. 5
    Nä verkligen inte. Ditt märke växte då fort. Jag har väldigt många bruna fläckar och har fått gå till en hudläkare ibland för att få dem bedömda och då har det gått bort ett par prickar varje gång so hon misstänkt. Sedan har jag fått ta bort några som blivit skavda av kläder. Som tur är har det aldrig varit något i prickarna men det vet man ju aldrig. Jag är försiktig med solen och så. Kan ju inte säga att jag ligger och pressar direkt!
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Inga bruna födelsemärken men röda som ibörjan såg dit målde ut men de sa att antingen försvinner de innom ett år eller så är de kvar men de har bleknat nästan helt och de är ju ofarliga
  12. 6
    Inga bruna födelsemärken men röda som ibörjan såg dit målde ut men de sa att antingen försvinner de innom ett år eller så är de kvar men de har bleknat nästan helt och de är ju ofarliga
  13. Medlem sedan
    Jan 2007
    #7
    Ja, sådana har våra barn med. De har bleknat men syns när de är arga!
  14. 7
    Ja, sådana har våra barn med. De har bleknat men syns när de är arga!

Liknande trådar

  1. födelsemärken
    By dell111 in forum Medelålders 45+
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 20:21
  2. Födelsemärken
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 10:43
  3. Födelsemärken?
    By Carola-72 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:35
  4. Födelsemärken?
    By ~Ida~ in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 13:18
  5. Födelsemärken,
    By -Papaya- in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 08:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar