Alex har kissat på toa! :)
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Alex har kissat på toa! :)

    Jag är så glad. Alex har ju en extrem toaskräck, han har inte ens kunnat sitta på toalocket av rädsla för att det ska gå sönder och han ska spolas ner. Han har varit hysterisk länge och har knappt vågat ta i en toalett! Men i går när jag hämtade honom på dagis hade en av fröknarna lyckats få honom att kissa på toa och han är så stolt! Det tog honom 3½ månad på dagis innan det hände, alla sa att det skulle komma direkt men han är extremt envis. Hemma fortsätter vi med pottan ett tag till. På dagis har dom en liten toa och han är fortfarande rädd för dom stora. Men idag vågade han faktiskt gå och sätta sig på locket på den stora och det var länge sen han vågade det.

    Jag är så glad för det är jättejobbigt att han inte kan gå på en toa. Man blir dömd hela tiden av folk för att han inte kan sitta på toa utan bara på pottan, det är rätt tröttsamt att behöva försvara sig inför folk för något som jag inte vet vart det kommer ifrån (han satt ju på toa som mindre men en dag vart han panikslagen i närheten av toan). Nu är det bara att hålla en tumme att det håller i sig och går framåt. Han har konstaterat att på dagis behövde dom små barnen pottan så den är bortplockad nu. Så stolt över min lilla kille
    Alex 040628 och Alicia 091031

    Besök vår hemsida!
    http://www.kangas-nilsson.se
  2. 1
    Alex har kissat på toa! :) Jag är så glad. Alex har ju en extrem toaskräck, han har inte ens kunnat sitta på toalocket av rädsla för att det ska gå sönder och han ska spolas ner. Han har varit hysterisk länge och har knappt vågat ta i en toalett! Men i går när jag hämtade honom på dagis hade en av fröknarna lyckats få honom att kissa på toa och han är så stolt! Det tog honom 3½ månad på dagis innan det hände, alla sa att det skulle komma direkt men han är extremt envis. Hemma fortsätter vi med pottan ett tag till. På dagis har dom en liten toa och han är fortfarande rädd för dom stora. Men idag vågade han faktiskt gå och sätta sig på locket på den stora och det var länge sen han vågade det.

    Jag är så glad för det är jättejobbigt att han inte kan gå på en toa. Man blir dömd hela tiden av folk för att han inte kan sitta på toa utan bara på pottan, det är rätt tröttsamt att behöva försvara sig inför folk för något som jag inte vet vart det kommer ifrån (han satt ju på toa som mindre men en dag vart han panikslagen i närheten av toan). Nu är det bara att hålla en tumme att det håller i sig och går framåt. Han har konstaterat att på dagis behövde dom små barnen pottan så den är bortplockad nu. Så stolt över min lilla kille
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Vad bra!

    Hoppas det går åt "rätt" håll nu så ni slipper pottan
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  4. 2
    Vad bra! Hoppas det går åt "rätt" håll nu så ni slipper pottan
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Vad skönt! Hoppas att han kommer över toaskräcken! Här går det också åt rätt håll. Filip har gjort några gånger nr 2 på toan (inte i rad), men varje gång när jag tror att nu slipper vi blöjan så vill han ha den igen och vägrar toan. Kissa på toan är inte ett problem här.

    Senaste gången när Filip gjorde på toan var när sambon sa att han skulle göra chokladbollar med Filip om han gjorde på toan :-)
  6. 3
    Vad skönt! Hoppas att han kommer över toaskräcken! Här går det också åt rätt håll. Filip har gjort några gånger nr 2 på toan (inte i rad), men varje gång när jag tror att nu slipper vi blöjan så vill han ha den igen och vägrar toan. Kissa på toan är inte ett problem här.

    Senaste gången när Filip gjorde på toan var när sambon sa att han skulle göra chokladbollar med Filip om han gjorde på toan :-)
  7. Matilda m.3
    #4
    Hejja Alex!!

    Jag gissar att ni redan har extraring på toaletten? Alltså en sådan som gör att toasitsen blir lika "ombonad" som en potta.

    Skönt att han kissat på toan, du ska se att det lossnar nu!
    Och strunta i de som ojjar sig över att han kissar på potta, folk tycker så mycket hela tiden...
  8. 4
    Hejja Alex!!

    Jag gissar att ni redan har extraring på toaletten? Alltså en sådan som gör att toasitsen blir lika "ombonad" som en potta.

    Skönt att han kissat på toan, du ska se att det lossnar nu!
    Och strunta i de som ojjar sig över att han kissar på potta, folk tycker så mycket hela tiden...
  9. Medlem sedan
    Jun 2000
    #5
    Nu verkar det lossna. Fortfarande inte hemma men vi var på Skansen i fredags och då kissade han på toan, en stolt mamma gick ut. Ute har han också börjat kissa nu vilket nästan är skönast för det är rätt drygt att behöva gå hem bara för han är kissnödig...! Nu i veckan åker pottan bort här hemifrån också. Vi har sån ring men den är han lika rädd för men kan han gå överallt annars kan han gå här med Jag är så glad att det har lossnat nu och jag måste nog ge hans fröken som fick han att faktiskt prova en STOR kram
  10. 5
    Nu verkar det lossna. Fortfarande inte hemma men vi var på Skansen i fredags och då kissade han på toan, en stolt mamma gick ut. Ute har han också börjat kissa nu vilket nästan är skönast för det är rätt drygt att behöva gå hem bara för han är kissnödig...! Nu i veckan åker pottan bort här hemifrån också. Vi har sån ring men den är han lika rädd för men kan han gå överallt annars kan han gå här med Jag är så glad att det har lossnat nu och jag måste nog ge hans fröken som fick han att faktiskt prova en STOR kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Duktig kille. Vad skönt att det börjar gå bra.

    Vi har samma problem hemma, men här gäller det att bajsa på toan. Det har gått bra några ggr men oftast vill han ha blöja. Han är rädd för att sitta på toan. Och potta vägrar han och har alltid gjort. Han började inte att kissa på toan förräns han kunde stå upp pch kissa.
  12. 6
    Duktig kille. Vad skönt att det börjar gå bra.

    Vi har samma problem hemma, men här gäller det att bajsa på toan. Det har gått bra några ggr men oftast vill han ha blöja. Han är rädd för att sitta på toan. Och potta vägrar han och har alltid gjort. Han började inte att kissa på toan förräns han kunde stå upp pch kissa.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Visst blir man trött på blöjorna! Särskilt när man vet att de kan egentligen. Filip har gått tillbaka till blöjan igen när han ska bajsa och det är så jobbigt! Speciellt när man har en mammig bebis i hasorna också ;-)
  14. 7
    Visst blir man trött på blöjorna! Särskilt när man vet att de kan egentligen. Filip har gått tillbaka till blöjan igen när han ska bajsa och det är så jobbigt! Speciellt när man har en mammig bebis i hasorna också ;-)

Liknande trådar

  1. Vem har kissat?
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 22:23
  2. Hon har kissat!!!
    By myranåjag in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 13:19
  3. Han har kissat!!
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 18:32
  4. Ida har kissat på pottan! :)
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 14:36
  5. Nu har hon kissat
    By H med E in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar