Lax och dålig i magen=farligt?
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Lax och dålig i magen=farligt?

    Hej. I onsdags så åt jag en fin middag med kallrökt laxrulle med wasabi. Jag vet att jag inte skulle men jag blev såå sugen och tänkte att det säkert inte var någon fara.

    I fredags så blev jag helkonstig i magen och fick ont och fick diarré, kan detta ha något med att jag åt laxen? Jag har haft ont i magen nu hela helgen, ingen mer diarré dock utan bara gasig. Ska jag kolla upp detta? Jag ska till bm i morgon, tycker ni det är värt att ta upp med henne? Kan man kolla om man fått i sig listeria bakterier?

    /Tezse
  2. 1
    Lax och dålig i magen=farligt? Hej. I onsdags så åt jag en fin middag med kallrökt laxrulle med wasabi. Jag vet att jag inte skulle men jag blev såå sugen och tänkte att det säkert inte var någon fara.

    I fredags så blev jag helkonstig i magen och fick ont och fick diarré, kan detta ha något med att jag åt laxen? Jag har haft ont i magen nu hela helgen, ingen mer diarré dock utan bara gasig. Ska jag kolla upp detta? Jag ska till bm i morgon, tycker ni det är värt att ta upp med henne? Kan man kolla om man fått i sig listeria bakterier?

    /Tezse
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Jag tänker att du borde fått magproblem innan fredagen om det var något dumt i just laxen.

    Kanske har du ätit något din mage var känslig mot, eller kanske ätit för mycket/lite/oregelbundet bara??
    Eftersom tarmarna jobbar långsammare när man är gravid är väl magen extra känslig...jag menar, det är nog snarare det och inte listeria-bakterier.

    Här i Frankrike gör man blodprov + urinprov
    en gång i månaden för att kolla listeria och toxoplasmos, men själv tycker jag det är lite överdrivet. Men hör med din BM om vad de kan göra för dig om du verkligen oroar dig, fast jag tror inte att du behöver göra det såvida det inte håller i sig och du inte känner andra besvär.
  4. 2
    Jag tänker att du borde fått magproblem innan fredagen om det var något dumt i just laxen.

    Kanske har du ätit något din mage var känslig mot, eller kanske ätit för mycket/lite/oregelbundet bara??
    Eftersom tarmarna jobbar långsammare när man är gravid är väl magen extra känslig...jag menar, det är nog snarare det och inte listeria-bakterier.

    Här i Frankrike gör man blodprov + urinprov
    en gång i månaden för att kolla listeria och toxoplasmos, men själv tycker jag det är lite överdrivet. Men hör med din BM om vad de kan göra för dig om du verkligen oroar dig, fast jag tror inte att du behöver göra det såvida det inte håller i sig och du inte känner andra besvär.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Hej!
    Tog du upp detta med bm, och vad sa h*n i så fall?

    Vi blev bjudna på lunch på jobbet i onsdags. Fin catering. Torsdags kväll/natten till fredag blev 16 av 18 dåliga. Jag var dålig i typ ett dygn.

    Ringde bm för att höra om man skulle kolla upp det. Hon sa att det inte var nån fara eftersom jag mår bra nu; jag skulle höra av mig igen om jag fick influensaliknande symptom.

    Bebisen sparkar iallafall som vanligt; jag hoppas den mår bra.
  6. 3
    Hej!
    Tog du upp detta med bm, och vad sa h*n i så fall?

    Vi blev bjudna på lunch på jobbet i onsdags. Fin catering. Torsdags kväll/natten till fredag blev 16 av 18 dåliga. Jag var dålig i typ ett dygn.

    Ringde bm för att höra om man skulle kolla upp det. Hon sa att det inte var nån fara eftersom jag mår bra nu; jag skulle höra av mig igen om jag fick influensaliknande symptom.

    Bebisen sparkar iallafall som vanligt; jag hoppas den mår bra.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jag tog inte upp det eftersom jag mådde bra i magen, var bara dålig under helgen och det kan ju lika gärna varit vanlig magsjuka.

    Jag tror oxå din bebis mår bra om du mår bra nu.
    /Tezse
  8. 4
    Jag tog inte upp det eftersom jag mådde bra i magen, var bara dålig under helgen och det kan ju lika gärna varit vanlig magsjuka.

    Jag tror oxå din bebis mår bra om du mår bra nu.
    /Tezse

Liknande trådar

  1. Är det farligt att sova på magen???
    By katten Korven in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 14:25
  2. Sola magen, farligt???
    By tingla_bu in forum Gravidsnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 17:13
  3. Sola magen,, farligt??
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 15:01
  4. Sola magen,, farligt??
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 11:00
  5. Tryck på magen - farligt? Hjälp
    By orolig klant som är anonym just nu in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 10:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar