Mina tånaglar har blivit gula?!?
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Mina tånaglar har blivit gula?!?

    Vad beror det på? Ngn som vet? Det är så fult, särskilt nu till sommaren.
    Kan det vara fotsvamp?
    Tacksam för svar!!
  2. 1
    Mina tånaglar har blivit gula?!? Vad beror det på? Ngn som vet? Det är så fult, särskilt nu till sommaren.
    Kan det vara fotsvamp?
    Tacksam för svar!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Mycket troligt fotsvamp. Be apoteket om råd.
    Vid tvivel gå till farbror/tant doktorn.
  4. 2
    Mycket troligt fotsvamp. Be apoteket om råd.
    Vid tvivel gå till farbror/tant doktorn.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Nagelsvamp brukar komma som en följd av långvarig fotsvamp. Har du fotsvamp? Och nagelsvamp gör naglarna tjocka.

    Man kan också få gula naglar - på fötterna - av rökning. Eller av att man använder nagellack.
  6. 3
    Nagelsvamp brukar komma som en följd av långvarig fotsvamp. Har du fotsvamp? Och nagelsvamp gör naglarna tjocka.

    Man kan också få gula naglar - på fötterna - av rökning. Eller av att man använder nagellack.
  7. Anonym
    #4
    Hej!

    Jag har inte fotsvamp vad jag vet. Några av naglarna är tjocka.
    Röker inte o använder inte nagellack.
    Det blir att gå till apoteket!
    Tack för ditt svar!
  8. 4
    Hej!

    Jag har inte fotsvamp vad jag vet. Några av naglarna är tjocka.
    Röker inte o använder inte nagellack.
    Det blir att gå till apoteket!
    Tack för ditt svar!
  9. Anonym
    #5
    Hej!

    Det blir ett besök på apoteket!
    Tack för ditt svar!
  10. 5
    Hej!

    Det blir ett besök på apoteket!
    Tack för ditt svar!
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Är det nagelsvamp måste du gå till läkaren, det finns inte receptfri behandling mot det. Man måste äta medicin i ett år ungefär för att få bort nagelsvamp. För det tar 8-12 månader för tånaglarna att förnyas. Nagelsvamp luktar också ofta (inte alltid) illa, har du luktat på fötternas naglar?
  12. 6
    Är det nagelsvamp måste du gå till läkaren, det finns inte receptfri behandling mot det. Man måste äta medicin i ett år ungefär för att få bort nagelsvamp. För det tar 8-12 månader för tånaglarna att förnyas. Nagelsvamp luktar också ofta (inte alltid) illa, har du luktat på fötternas naglar?
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Mina döttrar fick ingen medicin för den ger så många biverkningar. De fick ett ( värdelöst) medel att pensla ¨på naglarna men det blir ingen som helst skillnad.
  14. 7
    Mina döttrar fick ingen medicin för den ger så många biverkningar. De fick ett ( värdelöst) medel att pensla ¨på naglarna men det blir ingen som helst skillnad.
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    En del läkare tycker ju att man kan "stå ut" med nagelsvamp! Nagelsvampsmedicin är "starkt" och har kontraindikationer i vissa fall men för en frisk person med en frisk lever går det bra. Men, det gäller ju vuxna. Jag vet inte hur gamla dina döttrar var men jag tror att inte läkaren vill ta ansvaret för att medicinera barn med en sådan medicin. Biverkningar behöver inte alls uppkomma. Beroende på åldern då förstås så tycker jag annars att man ska medicinera bort nagelsvampen, den är gärna lite läskig och dessutom är den smittsam.
  16. 8
    En del läkare tycker ju att man kan "stå ut" med nagelsvamp! Nagelsvampsmedicin är "starkt" och har kontraindikationer i vissa fall men för en frisk person med en frisk lever går det bra. Men, det gäller ju vuxna. Jag vet inte hur gamla dina döttrar var men jag tror att inte läkaren vill ta ansvaret för att medicinera barn med en sådan medicin. Biverkningar behöver inte alls uppkomma. Beroende på åldern då förstås så tycker jag annars att man ska medicinera bort nagelsvampen, den är gärna lite läskig och dessutom är den smittsam.
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Ja, de tycker det ser fult ut o det gör det ju. De är vuxna, 20 o 23 år. jag hade en gång nagelsvamp i ena tumnageln o den blev efter det deformerad. den växer knappt o ser sprucken ut men svampen är ju borta sedan hundra år.. minns inte om jag fick tabletter, men tror det var så, dessutom fick jag något att pensla på också.
  18. 9
    Ja, de tycker det ser fult ut o det gör det ju. De är vuxna, 20 o 23 år. jag hade en gång nagelsvamp i ena tumnageln o den blev efter det deformerad. den växer knappt o ser sprucken ut men svampen är ju borta sedan hundra år.. minns inte om jag fick tabletter, men tror det var så, dessutom fick jag något att pensla på också.
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Nu är de ju vuxna och kan medicinera bort det, det tycker jag absolut!
  20. 10
    Nu är de ju vuxna och kan medicinera bort det, det tycker jag absolut!
  21. Medlem sedan
    May 2018
    #11
    Medel mot nagelsvamp - https://shytobuy.se
  22. 11
    Medel mot nagelsvamp - https://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Mina byxor har blivit för stora
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 14:21
  2. ang tånaglar...
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 09:54
  3. Hit har mina vänner blivit bjudna
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 23:57
  4. Mina fötter har blivit mindre!
    By ~ullebulle~ in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 20:56
  5. Tånaglar???
    By FruFilur in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 14:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar