Valdemar kan cykla!!
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Valdemar kan cykla!!

    Hej!
    Idag testade vi att ta av stödhjulen. Och det gick faktiskt ganska bra! Han klarar inte att starta själv och att stanna gick sådar. Välte de flesta gångerna. Men han var så glad! Tyvärr är jag lite för gravid för att orka springa efter honom, så det blev bara en liten kort stund. Hade inte orkat skruva på pinnen att hålla i heller, för den tog jag precis av Leias cykel, för hon lärde sig typ förra veckan.
    Valle fick tillbaks stödhjulen igen, men de åker nog av igen när hans pappa kommer hem så de kan öva.
    /Malin
  2. 1
    Valdemar kan cykla!! Hej!
    Idag testade vi att ta av stödhjulen. Och det gick faktiskt ganska bra! Han klarar inte att starta själv och att stanna gick sådar. Välte de flesta gångerna. Men han var så glad! Tyvärr är jag lite för gravid för att orka springa efter honom, så det blev bara en liten kort stund. Hade inte orkat skruva på pinnen att hålla i heller, för den tog jag precis av Leias cykel, för hon lärde sig typ förra veckan.
    Valle fick tillbaks stödhjulen igen, men de åker nog av igen när hans pappa kommer hem så de kan öva.
    /Malin
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Vad roligt :)

    Här lär det dröja innan vi tar bort stödhjulen, att cykla är kul
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  4. 2
    Vad roligt :) Här lär det dröja innan vi tar bort stödhjulen, att cykla är kul
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Häftigt! Hur har det gått? Filip har precis fått sin första cykel och han är jättestolt över den! Förra året tyckte vi att han var för liten för att cykla. Han kanske får prova utan stödhjul i mitten av sommaren och testa hur det går.
  6. 3
    Häftigt! Hur har det gått? Filip har precis fått sin första cykel och han är jättestolt över den! Förra året tyckte vi att han var för liten för att cykla. Han kanske får prova utan stödhjul i mitten av sommaren och testa hur det går.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    sådär

    Hej!
    Det går framåt! Nu orkar ju inte jag springa så mycket med honom, och hans pappa har kommit hem sent på dagarna, så vi har inte tränat så mycket. Men att bara cykla rakt fram grå bra utan att jag håller i. Han börjar komma på lite hur man startar.
    Vi tyckte eg. också att han var för liten förra året, men alla andra barnen hade cyklar på gatan och det är en ganska brant nerförsbacke en bit bort (som de iofs aldrig åker ner för, men man vet ju aldrig), och trehjulingen gick ju inte att bromsa, så det fick bli en cykel med stödhjul i 3-årspresent. dessutom råkade jag backa över hans trehjuling .
    /Malin
  8. 4
    sådär Hej!
    Det går framåt! Nu orkar ju inte jag springa så mycket med honom, och hans pappa har kommit hem sent på dagarna, så vi har inte tränat så mycket. Men att bara cykla rakt fram grå bra utan att jag håller i. Han börjar komma på lite hur man startar.
    Vi tyckte eg. också att han var för liten förra året, men alla andra barnen hade cyklar på gatan och det är en ganska brant nerförsbacke en bit bort (som de iofs aldrig åker ner för, men man vet ju aldrig), och trehjulingen gick ju inte att bromsa, så det fick bli en cykel med stödhjul i 3-årspresent. dessutom råkade jag backa över hans trehjuling .
    /Malin
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    A. är ingen hejare på att cykla så stödhjulen får sitta ett tag till. Får se om han får upp intresset till sommaren.

    mvh binchi
  10. 5
    A. är ingen hejare på att cykla så stödhjulen får sitta ett tag till. Får se om han får upp intresset till sommaren.

    mvh binchi
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Ja, det är ju så att småsyskonen gärna vill vara lite större än dom är.
    Förstår att det inte är lätt att springa nu för dig.
    Här har dom åkt på igen för hon vill cykla banor på gräsmattan. Jaja, det kommer när det kommer.
  12. 6
    Ja, det är ju så att småsyskonen gärna vill vara lite större än dom är.
    Förstår att det inte är lätt att springa nu för dig.
    Här har dom åkt på igen för hon vill cykla banor på gräsmattan. Jaja, det kommer när det kommer.

Liknande trådar

  1. Valdemar!?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 13:42
  2. Cykla, cykla, cykla, lunka, cykla
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 07:16
  3. Valdemar?
    By -texas- in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:22
  4. Valdemar 3 år
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 16:16
  5. Valdemar 2 år
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 21:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar