En ordentlig halsfluss:(
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    En ordentlig halsfluss:(

    Var till läkarn kl 10 i jag hade en ordentlig halsfluss. Jag fick kåvepenin. Eftersom jag inte kan äta något annat än flytande så är d väl viktigt att få i sig nypon soppa eller buljong. Fick till o med krossa tabletter. Blääää.

    Pappa lämnade ju sonen på dagis imorse o tog lillan en stund så om en stund kommer dom med henne. Dom hade kunnat ha henne till 2 egentligen men då jag helammar o hon inte tar flaskan så e d inte så lätt.Hon hade sovit sen 9 så jag lär väl inte få vila men ska lägga mig på golvet med henne o ta d lugnt o sen vila när gubben kommer hem o sen så ska ja se till att mannen e hemma imorrn då hon sa att jag skulle ta d lugnt i 4-5 dagar för oxidanterna eller vad d hette kunde vara skadliga o göra d värre om man ansträngde sig.

    Ska vila nu för dom kommer om en halv timme ca.

    Kram på er och tack alla för era inlägg
  2. 1
    En ordentlig halsfluss:( Var till läkarn kl 10 i jag hade en ordentlig halsfluss. Jag fick kåvepenin. Eftersom jag inte kan äta något annat än flytande så är d väl viktigt att få i sig nypon soppa eller buljong. Fick till o med krossa tabletter. Blääää.

    Pappa lämnade ju sonen på dagis imorse o tog lillan en stund så om en stund kommer dom med henne. Dom hade kunnat ha henne till 2 egentligen men då jag helammar o hon inte tar flaskan så e d inte så lätt.Hon hade sovit sen 9 så jag lär väl inte få vila men ska lägga mig på golvet med henne o ta d lugnt o sen vila när gubben kommer hem o sen så ska ja se till att mannen e hemma imorrn då hon sa att jag skulle ta d lugnt i 4-5 dagar för oxidanterna eller vad d hette kunde vara skadliga o göra d värre om man ansträngde sig.

    Ska vila nu för dom kommer om en halv timme ca.

    Kram på er och tack alla för era inlägg
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Usch stackars dej! Hoppas din man kan avlasta en massa nu då, det behöver du! Passa på å vila så mycket du kan. Och krya på dej! Kram
  4. 2
    Usch stackars dej! Hoppas din man kan avlasta en massa nu då, det behöver du! Passa på å vila så mycket du kan. Och krya på dej! Kram
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Skönt att du fick pencillin.
    Håller tummarna att du känner dig bättre om 2-3 dagar när tabletterna börjat värka
  6. 3
    Skönt att du fick pencillin.
    Håller tummarna att du känner dig bättre om 2-3 dagar när tabletterna börjat värka
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Fy vad jobbigt det låter! Men vilken tur att du var hos läkaren och fick medicin och att din pappa kunde ta hand om den lilla en stund. Krya på dig snabbt!
  8. 4
    Fy vad jobbigt det låter! Men vilken tur att du var hos läkaren och fick medicin och att din pappa kunde ta hand om den lilla en stund. Krya på dig snabbt!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    va bra..då känns det nog snart bättre...det brukar ta två dagar innan jag känner mej bättre efter jag fått medicin...har du halsfluss ofta? jag har det ett par gånger om året ..o för varje gång blir det värre...nu sist jag va hos läkaren så sa han att vi nog ska ta o operera bort halsmandlarna....men har inte fått tummarna loss än att kontakta dom....många kramar till dej ..
  10. 5
    va bra..då känns det nog snart bättre...det brukar ta två dagar innan jag känner mej bättre efter jag fått medicin...har du halsfluss ofta? jag har det ett par gånger om året ..o för varje gång blir det värre...nu sist jag va hos läkaren så sa han att vi nog ska ta o operera bort halsmandlarna....men har inte fått tummarna loss än att kontakta dom....många kramar till dej ..
  11. Medlem sedan
    Oct 2010
    #6
    Om du ofta drabbas av halsfluss kan det bero på att antibiotikan har slagit ut din skyddande normalflora i svalget och du har inget skydd mot sjukdomsframkallande bakterier. Forskare vid Umeå universitet har visat att genom att tillföra normalflora efter avslutad antibiotikakur minskas återfallen. För mer information om normalflora se www.probactiv.se
  12. 6
    Om du ofta drabbas av halsfluss kan det bero på att antibiotikan har slagit ut din skyddande normalflora i svalget och du har inget skydd mot sjukdomsframkallande bakterier. Forskare vid Umeå universitet har visat att genom att tillföra normalflora efter avslutad antibiotikakur minskas återfallen. För mer information om normalflora se www.probactiv.se

Liknande trådar

  1. Åh, jag är så ordentlig!
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 20:02
  2. Jag är trevlig och ordentlig
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 18:36
  3. en ordentlig halsfluss:(
    By Lola_79 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 20:31
  4. Ordentlig presentation av oss
    By Anna med Antonia in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 09:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar