Gravid efter Hormonspiral?
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Gravid efter Hormonspiral?

    Hejsan..

    Jag och min sambo har börjat planera barn..
    Saken är den att jag har hormonspiral som jag har haft drygt 5 år..
    Hur snabbt kan man bli gravid när man tagit ut den, är det någon som vet?
    rekommenderar man något speciellt, jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens, så jag funderar ifall det är bra el kanske ett måste att man får igång den först??
  2. 1
    Gravid efter Hormonspiral? Hejsan..

    Jag och min sambo har börjat planera barn..
    Saken är den att jag har hormonspiral som jag har haft drygt 5 år..
    Hur snabbt kan man bli gravid när man tagit ut den, är det någon som vet?
    rekommenderar man något speciellt, jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens, så jag funderar ifall det är bra el kanske ett måste att man får igång den först??
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Enligt min BM så skall man kunna bli gravid direkt.
    Speciellt om man haft någon sorts mens under tiden man haft hormonspiral.
    Jag hade själv haft min i 5 år och tog ut den i april. Men nu fick jag helt plötsligt en cykel på 23 dagar, så här sitter jag i syndafloden. MEN det känns lite som om att nu borde kroppen vara redo för en graviditet. Kanske
    Men prata du med din BM, dom brukar ha bra svar
  4. 2
    Enligt min BM så skall man kunna bli gravid direkt.
    Speciellt om man haft någon sorts mens under tiden man haft hormonspiral.
    Jag hade själv haft min i 5 år och tog ut den i april. Men nu fick jag helt plötsligt en cykel på 23 dagar, så här sitter jag i syndafloden. MEN det känns lite som om att nu borde kroppen vara redo för en graviditet. Kanske
    Men prata du med din BM, dom brukar ha bra svar
  5. Anonym
    #3
    Du kan i princip bli gravid direkt. 6 veckor efter uttag av min hormonspiral var jag gravid. Eftersom jag inte haft mens under spiraltiden så visste jag inte hur cykeln låg och "missade" därför första ÄL. Det gick med andra ord fort att bli gravid.
  6. 3
    Du kan i princip bli gravid direkt. 6 veckor efter uttag av min hormonspiral var jag gravid. Eftersom jag inte haft mens under spiraltiden så visste jag inte hur cykeln låg och "missade" därför första ÄL. Det gick med andra ord fort att bli gravid.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4
    När jag tog ut min hormonspiral, efter 3 år, tog det 3½ månad innan första mensen dök upp.
    Hann få en mens till innan vi prickade in äl och jag blev gravid.
  8. 4
    När jag tog ut min hormonspiral, efter 3 år, tog det 3½ månad innan första mensen dök upp.
    Hann få en mens till innan vi prickade in äl och jag blev gravid.
  9. Elsa med 2
    #5
    Jag tycker man läser överallt att man ska kunna bli gravid direkt efter man tagit ut den. Så det får man såklart hoppas

    Själv har jag också hormonspiral men funderar mer på om man kan bli lite sårad där inne efter uttagandet. Om det finns minsta risk för infektion. Jag har inte något svar men funderar ändå på att ta ut den ganska snart fast vi inte planerar bebisverkstad förrän till efter sommaren.
  10. 5
    Jag tycker man läser överallt att man ska kunna bli gravid direkt efter man tagit ut den. Så det får man såklart hoppas

    Själv har jag också hormonspiral men funderar mer på om man kan bli lite sårad där inne efter uttagandet. Om det finns minsta risk för infektion. Jag har inte något svar men funderar ändå på att ta ut den ganska snart fast vi inte planerar bebisverkstad förrän till efter sommaren.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6

    Tack..

    Tack för några svar. Jag har alltid haft väldigt konstig menscykel. Har precis fått veta att jag har en "störning i mitt blod" kommer inte ihåg vad det hette. Det är ingen stor blodsjukdom men den gör att jag blöder länge och lätt..
    Så innan jag varit gravid och haft hormonspiralen har jag kunnat blöda 30dar utan i 10 och sen blött igen.. :-(..
    Innan jag blev med med mitt första konstaterade de att jag inte hade någon ägglossning. Fick medicin och blev sedan med henne ganska snabbt efter.. Mitt andra barn, kom till av några glömda p-piller.. Så jag har aldrig varit med och planerat barn förut.. Det känns helt nytt...
  12. 6
    Tack.. Tack för några svar. Jag har alltid haft väldigt konstig menscykel. Har precis fått veta att jag har en "störning i mitt blod" kommer inte ihåg vad det hette. Det är ingen stor blodsjukdom men den gör att jag blöder länge och lätt..
    Så innan jag varit gravid och haft hormonspiralen har jag kunnat blöda 30dar utan i 10 och sen blött igen.. :-(..
    Innan jag blev med med mitt första konstaterade de att jag inte hade någon ägglossning. Fick medicin och blev sedan med henne ganska snabbt efter.. Mitt andra barn, kom till av några glömda p-piller.. Så jag har aldrig varit med och planerat barn förut.. Det känns helt nytt...

Liknande trådar

  1. Gravid efter hormonspiral
    By Kanske en halvsladd in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 21:34
  2. Svårt att bli gravid efter hormonspiral?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 15:33
  3. Hormonspiral och gravid??
    By ANNoNYM idag in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 14:25
  4. Gravid med hormonspiral?
    By marilin in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 14:22
  5. Gravid med hormonspiral?
    By Orolig.. in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 20:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar