Ovanliga namn
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Ovanliga namn

    Min kompis Timjan har fått en dotter (för en liten tid sedan) som han döpte till Salvia.
    Vet också 2 barn som heter Diamond och Joy.

    Lite ovanligt!

    Får förslag på att min ska heta Emma, men det är lite för vanligt för min smak.

    Nån mer som vet ovanliga namn?
  2. 1
    Ovanliga namn Min kompis Timjan har fått en dotter (för en liten tid sedan) som han döpte till Salvia.
    Vet också 2 barn som heter Diamond och Joy.

    Lite ovanligt!

    Får förslag på att min ska heta Emma, men det är lite för vanligt för min smak.

    Nån mer som vet ovanliga namn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Vår dotter ska heta Indica Wilda Adele.
    Lagom ovanligt och fina namn !
  4. 2
    Vår dotter ska heta Indica Wilda Adele.
    Lagom ovanligt och fina namn !
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    hmmm

    Vet en liten flicka som heter Timjan
    En pojke som heter Spike
    det är väl de mest ovanliga namnen Jo en liten tjej som heter Nike
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  6. 3
    hmmm Vet en liten flicka som heter Timjan
    En pojke som heter Spike
    det är väl de mest ovanliga namnen Jo en liten tjej som heter Nike
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Truls är nog det mesta ovanliga jag hört .. lite ful-fint sådär tycker jag
  8. 4
    Truls är nog det mesta ovanliga jag hört .. lite ful-fint sådär tycker jag
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Jag känner en liten kille som heter Tiger.
    Plus en som heter Grus (eller jag undrar om han bara kallas det... det gick kanske inte igenom...)
  10. 5
    Jag känner en liten kille som heter Tiger.
    Plus en som heter Grus (eller jag undrar om han bara kallas det... det gick kanske inte igenom...)
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6

    Just det

    Pim och Tuss heter två syskon i staden. Pim är pojke och tuss är flicka
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  12. 6
    Just det Pim och Tuss heter två syskon i staden. Pim är pojke och tuss är flicka
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7

    min vovve

    heter Trulsa har annars hört om två tvillingpojkar - Truls & Troll!
    Lena -01, Lillemor -05, Lillebror-Knut -08, Lillebror-Igor -10, Lillebror-Otto -12 & Bebis i april!
    Mamma, fru, student, hemföderska!
  14. 7
    min vovve heter Trulsa har annars hört om två tvillingpojkar - Truls & Troll!
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8

    hmm, svårt....

    Amandus, Jet (killar jag hade som simskoleelever)
    Jeanna (uttalas Shanna)
    Wilco heter en pojke på dagis, sött tycker jag (pappan holländsk)
    Alve (heter en kille på jobbet)
    Vidar

    Mina barn heter Leia och Valdemar, inte jätteovanligt, men lite mer lagom sådär.....
    Har ett väldigt ovanligt tjejnamn på lager till denna bebisen (som ju med stor sannolikhet är en tjej), men det vill jag inte tala om

    /Malin
  16. 8
    hmm, svårt.... Amandus, Jet (killar jag hade som simskoleelever)
    Jeanna (uttalas Shanna)
    Wilco heter en pojke på dagis, sött tycker jag (pappan holländsk)
    Alve (heter en kille på jobbet)
    Vidar

    Mina barn heter Leia och Valdemar, inte jätteovanligt, men lite mer lagom sådär.....
    Har ett väldigt ovanligt tjejnamn på lager till denna bebisen (som ju med stor sannolikhet är en tjej), men det vill jag inte tala om

    /Malin
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9
    En jag känner heter Trulsa, hennes barn Valmo och Ninja!
  18. 9
    En jag känner heter Trulsa, hennes barn Valmo och Ninja!
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10
    Grus.. tror inte man får heta så? Man man får hete Berg i efternamn så varför inte grus =). Hörde om ett namn som var Disktrasa.. (eller om det var skurtrasa) men det blev nekat av skattemyndigheten. Bra tycker jag! Men Mettalica gick genom! MEn det är ju inte lika negatvit som skurtrasa..
  20. 10
    Grus.. tror inte man får heta så? Man man får hete Berg i efternamn så varför inte grus =). Hörde om ett namn som var Disktrasa.. (eller om det var skurtrasa) men det blev nekat av skattemyndigheten. Bra tycker jag! Men Mettalica gick genom! MEn det är ju inte lika negatvit som skurtrasa..
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    Mina killar

    har väl rätt "vanliga" namn: Eddie ;Isak och Alfred.

    Isak heter dock Vilde med

    Min syrras barn heter Loke och Vilja.Min brors tjej heter Madicken.En gammal jobbarkompis son heter Viking.

    Syrran har ett dagbarn som heter Buster(storebror heter Truls)
    Förr var förr...Nu är nu!
  22. 11
    Mina killar har väl rätt "vanliga" namn: Eddie ;Isak och Alfred.

    Isak heter dock Vilde med

    Min syrras barn heter Loke och Vilja.Min brors tjej heter Madicken.En gammal jobbarkompis son heter Viking.

    Syrran har ett dagbarn som heter Buster(storebror heter Truls)
  23. Medlem sedan
    Mar 2008
    #12
    Finns en sida som heter - behindthename.com - där finns en hel del ovanliga namn, man kan bla leta efter nationalitet som tex afrikanska eller indiska namn - KUL!
    Jag fastnade för Indra och Chandra som tjejnamn - ovanliga, fina men inte konstiga. Min kusin har två pojkar som heter Dino och Dexter är väl inte heller helt vanligt
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  24. 12
    Finns en sida som heter - behindthename.com - där finns en hel del ovanliga namn, man kan bla leta efter nationalitet som tex afrikanska eller indiska namn - KUL!
    Jag fastnade för Indra och Chandra som tjejnamn - ovanliga, fina men inte konstiga. Min kusin har två pojkar som heter Dino och Dexter är väl inte heller helt vanligt
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Kom på två till namn som jag tycker är ovanliga..

    Linethe (uttalas Linette) - en tjej jag gick i paralleleklass med på lågstadiet heter så. Fint tycker jag!

    Ia - en dagisfröken på barnens dagis heter så. också ovanligt. Kort enkelt o ganska fint det med.
  26. 13
    Kom på två till namn som jag tycker är ovanliga..

    Linethe (uttalas Linette) - en tjej jag gick i paralleleklass med på lågstadiet heter så. Fint tycker jag!

    Ia - en dagisfröken på barnens dagis heter så. också ovanligt. Kort enkelt o ganska fint det med.
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Mina svärföräldras hund heter Indra
  28. 14
    Mina svärföräldras hund heter Indra
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Och ett till.

    Odd. Min pappas kärkel i yngre dar har en son som heter så. Jag tycker det är fint och jag assosierar det inte med engelskan betydelse som många andra gör, min man tex. Jag hade till o me kunnat ha det som tilltalsnamn på kommande barn
  30. 15
    Och ett till.

    Odd. Min pappas kärkel i yngre dar har en son som heter så. Jag tycker det är fint och jag assosierar det inte med engelskan betydelse som många andra gör, min man tex. Jag hade till o me kunnat ha det som tilltalsnamn på kommande barn
  31. Medlem sedan
    Jan 2008
    #16
    Har en vän som heter Tintin i mellan namn.
  32. 16
    Har en vän som heter Tintin i mellan namn.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Pappan hette Sten, det var det som var så kul. då ville de kalla sonen för Grus, men jag tror kanske att han är döpt till något annat. En före detta kollegas dotter heter Tequila. De gick till högsta instans rättsmässigt för att få döpa henne till det men fick avslag, så på papprena heter hon "Kila" eller "quila" men alla inkl skolan ocv säger Tequila. Det är faktiskt inte ok tycker jag!
  34. 17
    Pappan hette Sten, det var det som var så kul. då ville de kalla sonen för Grus, men jag tror kanske att han är döpt till något annat. En före detta kollegas dotter heter Tequila. De gick till högsta instans rättsmässigt för att få döpa henne till det men fick avslag, så på papprena heter hon "Kila" eller "quila" men alla inkl skolan ocv säger Tequila. Det är faktiskt inte ok tycker jag!
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18
    i löööv Valdemar! Men med mitt efternamn skulle det bli väääldigt långt och låta lite roligt. Kallar ni honom valdemar eller säger folk Valle el ngt?
  36. 18
    i löööv Valdemar! Men med mitt efternamn skulle det bli väääldigt långt och låta lite roligt. Kallar ni honom valdemar eller säger folk Valle el ngt?
  37. Medlem sedan
    Jan 2003
    #19
    Min sambo lobbar varje dag för att Knuttet ska få heter Dexter - jag är emot.
  38. 19
    Min sambo lobbar varje dag för att Knuttet ska få heter Dexter - jag är emot.
  39. Medlem sedan
    Feb 2008
    #20

    Min äldsta dotter

    heter Baby i mellannamn. fast inte enbart, båda döttrarna har fem namn var exlusive efternamnet
    Lena -01, Lillemor -05, Lillebror-Knut -08, Lillebror-Igor -10, Lillebror-Otto -12 & Bebis i april!
    Mamma, fru, student, hemföderska!
  40. 20
    Min äldsta dotter heter Baby i mellannamn. fast inte enbart, båda döttrarna har fem namn var exlusive efternamnet
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ovanliga namn!
    By Mamma I in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 08:15
  2. Ovanliga namn på J
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 11:26
  3. Ovanliga namn?
    By hellokiller+N in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 19:45
  4. Ovanliga namn på V?
    By Mimis in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 02:51
  5. OVANLIGA namn? :)
    By Stella in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 01:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar