Lego star wars...
_02 Sommarbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Lego star wars...

    Hur har ni det med pc/playstationspel därhemma? Har konflikter med min son, som fyller 6 nästa månad, eftersom han ALLTID vill spela sitt star wars spel morgon och kväll. Är vi lediga en dag skulle han sitta hela dagen om han fick. Problemet för mig som är tröttande är att han dessutom är så envis så han tjatar och skriker (nästan som en bebis) när han får nej och det är så enormt energitömmande....hade en sådan procedur i morse och nu skulle jag helst gå hem och sova. Hur mycket spelar era barn? Tänkte nog att det få bli en helt spelfri vecka snart.
    Tacksam för svar!!! /E
  2. 1
    Lego star wars... Hur har ni det med pc/playstationspel därhemma? Har konflikter med min son, som fyller 6 nästa månad, eftersom han ALLTID vill spela sitt star wars spel morgon och kväll. Är vi lediga en dag skulle han sitta hela dagen om han fick. Problemet för mig som är tröttande är att han dessutom är så envis så han tjatar och skriker (nästan som en bebis) när han får nej och det är så enormt energitömmande....hade en sådan procedur i morse och nu skulle jag helst gå hem och sova. Hur mycket spelar era barn? Tänkte nog att det få bli en helt spelfri vecka snart.
    Tacksam för svar!!! /E
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Elias har spelat

    sig igenom både 1:an och tvåan. Han har spelat själv och tillsammans med sin pappa.
    Han hade nog också velat sitta varje stund, men det blev på morgonen innan dagis och sedan på kvällen när pappa var hemma. Någon stund på eftermiddagen om helgerna, men annars så gällde det att leka med annat. Lite konflikter har det varit, men inte så mycket som du beskriver.
    Jag tycker att ni tillsammans kan göra ett schema på när han kan sitta med spelet eller alternativt att ni bestämmer hur många halvtimmar/timmar han får sitta varje dag och sedan får han skriva upp minutrarna som han har suttit, då ser han ju lite hur mycket tid som går åt till spelandet.

    Nu är Elias inte så intresserad av just det spelet längre och sitter inte så långa stunder vid datorn heller. Nu spelar han Lego Racers istället, men det bryter han själv när han känner sig färdig. Det brukar kanske bli en halvtimme åt gången.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  4. 2
    Elias har spelat sig igenom både 1:an och tvåan. Han har spelat själv och tillsammans med sin pappa.
    Han hade nog också velat sitta varje stund, men det blev på morgonen innan dagis och sedan på kvällen när pappa var hemma. Någon stund på eftermiddagen om helgerna, men annars så gällde det att leka med annat. Lite konflikter har det varit, men inte så mycket som du beskriver.
    Jag tycker att ni tillsammans kan göra ett schema på när han kan sitta med spelet eller alternativt att ni bestämmer hur många halvtimmar/timmar han får sitta varje dag och sedan får han skriva upp minutrarna som han har suttit, då ser han ju lite hur mycket tid som går åt till spelandet.

    Nu är Elias inte så intresserad av just det spelet längre och sitter inte så långa stunder vid datorn heller. Nu spelar han Lego Racers istället, men det bryter han själv när han känner sig färdig. Det brukar kanske bli en halvtimme åt gången.
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3
    Nu spelar i och för sig inte vår -02:a särskilt mycket men med vår 00:a har det varit annorlunda. Jag har konsekvent kört med att ju mer han tjatar desto mindre speltid blir det. Då har han lugnat ner sig ordentligt och sen har han spelat mer måttligt när jag har sagt ja. Det har funkat jättebra just för att bli av med tjatet.
  6. 3
    Nu spelar i och för sig inte vår -02:a särskilt mycket men med vår 00:a har det varit annorlunda. Jag har konsekvent kört med att ju mer han tjatar desto mindre speltid blir det. Då har han lugnat ner sig ordentligt och sen har han spelat mer måttligt när jag har sagt ja. Det har funkat jättebra just för att bli av med tjatet.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Nu har vi ifs "bara" ett V.Smile men Robin tjatar ofta om att titta på tv eller få spela datorspel på hamsterpaj.se men vår regel är att tv och dator får han utnytja när det regnar, snöar elelr är sån vindstyrka ute att man inte kan vara ute.
    Det blir alltså väldigt sällan tv och datorspel här hemma den här årstiden.

    Visst tjatar han och försöker tjura men vi är stenhårda på den regeln och nu har han lärt sig att det inte är lönt att tjata.
  8. 4
    Nu har vi ifs "bara" ett V.Smile men Robin tjatar ofta om att titta på tv eller få spela datorspel på hamsterpaj.se men vår regel är att tv och dator får han utnytja när det regnar, snöar elelr är sån vindstyrka ute att man inte kan vara ute.
    Det blir alltså väldigt sällan tv och datorspel här hemma den här årstiden.

    Visst tjatar han och försöker tjura men vi är stenhårda på den regeln och nu har han lärt sig att det inte är lönt att tjata.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    på vardagar får Amanda i princip aldrig spela. En timmes Bolibompa är tillräckligt med "skärmtid" för en vardag. På lediga dagar spelar hon dataspel ibland, max en timme. Då brukar det också bli en timmes morgon-TV.
  10. 5
    på vardagar får Amanda i princip aldrig spela. En timmes Bolibompa är tillräckligt med "skärmtid" för en vardag. På lediga dagar spelar hon dataspel ibland, max en timme. Då brukar det också bli en timmes morgon-TV.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Äggklocka bästa tipset!

    Här går spelandet i vågor. Ibland är det bara vara ute med kompisar som gäller och då kan jag tycka det är okej att han spelar när han vill. Ibland är det inget annat än tvspel som är roligt och då begränsar vi det för att det inte ska bli för mycket. Något som är jättebra är att säga att de får spela i en timme och så får barnet själv snurra äggklockan ett helt varv. När den ringer är det spara och stänga av som gäller och då brukar det vara lättare att acceptera än att mamma styr och ställer.
    --oOo-- Mamma till Axel -99, Hjalmar -02 & Signe -05 --oOo--
  12. 6
    Äggklocka bästa tipset! Här går spelandet i vågor. Ibland är det bara vara ute med kompisar som gäller och då kan jag tycka det är okej att han spelar när han vill. Ibland är det inget annat än tvspel som är roligt och då begränsar vi det för att det inte ska bli för mycket. Något som är jättebra är att säga att de får spela i en timme och så får barnet själv snurra äggklockan ett helt varv. När den ringer är det spara och stänga av som gäller och då brukar det vara lättare att acceptera än att mamma styr och ställer.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Känner igen detta
    Sonen var besatt av just LegoStarwars och hela hans liv kretsade runt detta (hela StarWars grejen, och inte bara spelet). Vi försökte med det mesta, spelförbud, bara spela på lörd osv, men inget hjälpte...
    Men....helt plötsligt så gick det över av sig självt och nu spelar han knappt alls.

    Inga direkta tips men jag lider med er som tvingas lyssna till Starwarsmusiken, ha ha, den sätter sig på hjärnan!
  14. 7
    Känner igen detta
    Sonen var besatt av just LegoStarwars och hela hans liv kretsade runt detta (hela StarWars grejen, och inte bara spelet). Vi försökte med det mesta, spelförbud, bara spela på lörd osv, men inget hjälpte...
    Men....helt plötsligt så gick det över av sig självt och nu spelar han knappt alls.

    Inga direkta tips men jag lider med er som tvingas lyssna till Starwarsmusiken, ha ha, den sätter sig på hjärnan!
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Ja!

    Äggklockan är underbar! Till massor av aktiviteter där det ska vara rättvist eller där man inte vill att de sitter för länge:-)
  16. 8
    Ja!

    Äggklockan är underbar! Till massor av aktiviteter där det ska vara rättvist eller där man inte vill att de sitter för länge:-)

Liknande trådar

  1. Lego Star Wars
    By Akleja in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 16:59
  2. CD-rom Lego Star Wars
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 00:40
  3. Lego Star wars...
    By anonymt namn in forum Stora barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 10:00
  4. Lego star wars?
    By anja in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 13:51
  5. Lego Star Wars?
    By Tessa in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 08:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar