Nagelsvamp...
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Nagelsvamp...

    Har läst att en del har frågat om nagelsvamp här. Vad jag förstår ska man alltså gå till läkaren om man har det?

    Jag har fått det på ett par naglar och gått med det länge. Jag vill helst inte gå till läkaren eftersom jag ofta är hos min husläkare på grund av en del andra kroniska sjukdomar. Att komma med nagelsvamp känns så futtigt och nästan som om jag kommer dit för alla besvär jag har. Hypokondrikeraktig...

    Min fråga: ska man gå till läkare med nagelsvamp eller kommer han bli frustrerad när jag kommer med nåt sånt?
  2. 1
    Nagelsvamp... Har läst att en del har frågat om nagelsvamp här. Vad jag förstår ska man alltså gå till läkaren om man har det?

    Jag har fått det på ett par naglar och gått med det länge. Jag vill helst inte gå till läkaren eftersom jag ofta är hos min husläkare på grund av en del andra kroniska sjukdomar. Att komma med nagelsvamp känns så futtigt och nästan som om jag kommer dit för alla besvär jag har. Hypokondrikeraktig...

    Min fråga: ska man gå till läkare med nagelsvamp eller kommer han bli frustrerad när jag kommer med nåt sånt?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Du behöver inte alls betrakta dig som en hypokondriker eller att det är ett futtigt problem - det är till syvende och sist du som avgör om det är ett problem värt att ta upp.

    Samtidigt är det inget som _måste_ behandlas. Ofta självläker det, och det ger sällan några andra problem än rent kosmetiska.
  4. 2
    Du behöver inte alls betrakta dig som en hypokondriker eller att det är ett futtigt problem - det är till syvende och sist du som avgör om det är ett problem värt att ta upp.

    Samtidigt är det inget som _måste_ behandlas. Ofta självläker det, och det ger sällan några andra problem än rent kosmetiska.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar. Då avvaktar jag nog ett tag... Jag har en del andra besvär som jag känner är viktigare... Kanske finns det nåt receptfritt?

    Åter igen, tack för svaret!
  6. 3
    Tack för ditt svar. Då avvaktar jag nog ett tag... Jag har en del andra besvär som jag känner är viktigare... Kanske finns det nåt receptfritt?

    Åter igen, tack för svaret!
  7. Anonym
    #4
    Alltså, tänk på att det kan sprida sig. Det är inte snyggt och en nagel man haft svamp i blir aldrig mera normal till utseendet. Jag hade svamp i en tumnagel som tonåring. Fick behandling men nageln är sprucken o ful även om den ser bättre ut idag.Men den växer inte och den är helt olik mina andra naglar, den är ju så ful.
  8. 4
    Alltså, tänk på att det kan sprida sig. Det är inte snyggt och en nagel man haft svamp i blir aldrig mera normal till utseendet. Jag hade svamp i en tumnagel som tonåring. Fick behandling men nageln är sprucken o ful även om den ser bättre ut idag.Men den växer inte och den är helt olik mina andra naglar, den är ju så ful.
  9. Medlem sedan
    Aug 2015
    #5
    Medel mot nagelsvamp - http://shytobuy.se
  10. 5
    Medel mot nagelsvamp - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. nagelsvamp
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-08-15, 12:30
  2. Nagelsvamp?
    By Marie W in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 16:10
  3. Nagelsvamp
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 16:09
  4. Nagelsvamp?
    By Kerstin_80 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 16:46
  5. Nagelsvamp
    By Anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 20:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar