När man är 3,5 år
_0411 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    När man är 3,5 år

    är man väldigt stor. Åtminstone om man har ett storasyskon... Förra veckan trodde både jag och en granne att våra jämnåriga tjejer var i den andra trädgården och lekte. Det var de inte, upptäckte vi när hon kom och skulle hämta sin tös. Så det vara bara att bege sig ut på 3-åringsjakt.
    Vi hade ju våra misstankar och de visade sig stämma. På lekplatsen ett drygt kvarter bort fanns de. De hade cyklat dit på sina trehjulingar! "Vi hade hjälm på mamma!" Och på lekplatsen hittade vi en rymling till, för där var även Linus som skulle vara hos en kompis flera kvarter åt andra hållet. *suckar*
    Båda barnen fick cykelförbud nästa dag. Det är konsekvensen när man glömmer berätta hemma vart man ska. Vi bor i ett lugnt samhälle med gott om jämnåriga kompisar, men är benhårda på att de måste tala om var de är. Går de hem till en annan kompis får de komma hem och tala om det först (det är ju inga avstånd).
    Det verkar som Alva lärde sig läxan, för hon har inte smitit sedan dess. Hon och granntjejen har däremot lov att röra sig fritt mellan våra två trädgårdar, de cyklar till och från varandra på cykelvägen som går utmed våra tomter, mycket praktiskt. Linus hade ju aldrig fått cykla iväg så, så man blir väl mer luttrad när det är andra barnet. Alva är ofta med Linus och hans kompisar och leker också, flera av dem har inte småsyskon och tycker det är ganska mysigt att leka med henne.
    Kristina med 3♥
  2. 1
    När man är 3,5 år är man väldigt stor. Åtminstone om man har ett storasyskon... Förra veckan trodde både jag och en granne att våra jämnåriga tjejer var i den andra trädgården och lekte. Det var de inte, upptäckte vi när hon kom och skulle hämta sin tös. Så det vara bara att bege sig ut på 3-åringsjakt.
    Vi hade ju våra misstankar och de visade sig stämma. På lekplatsen ett drygt kvarter bort fanns de. De hade cyklat dit på sina trehjulingar! "Vi hade hjälm på mamma!" Och på lekplatsen hittade vi en rymling till, för där var även Linus som skulle vara hos en kompis flera kvarter åt andra hållet. *suckar*
    Båda barnen fick cykelförbud nästa dag. Det är konsekvensen när man glömmer berätta hemma vart man ska. Vi bor i ett lugnt samhälle med gott om jämnåriga kompisar, men är benhårda på att de måste tala om var de är. Går de hem till en annan kompis får de komma hem och tala om det först (det är ju inga avstånd).
    Det verkar som Alva lärde sig läxan, för hon har inte smitit sedan dess. Hon och granntjejen har däremot lov att röra sig fritt mellan våra två trädgårdar, de cyklar till och från varandra på cykelvägen som går utmed våra tomter, mycket praktiskt. Linus hade ju aldrig fått cykla iväg så, så man blir väl mer luttrad när det är andra barnet. Alva är ofta med Linus och hans kompisar och leker också, flera av dem har inte småsyskon och tycker det är ganska mysigt att leka med henne.
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2
    Fniss... vilka busar Skönt att ni bor så att de kan cykla och leka så.

    Edvin är också stor, även när han ber mig om att bära honom (och liknande saker som liksom är mer "bebisgrejer"), då brukar han säga: "Jag ää ingen bäbis mamma." Och då ska jag säga att det är han ju inte, han är ju stor pojke.

    Edvin var ute själv för första gången igår faktiskt, vi firade midsommar med min syster och hennes barn och min bästis med son, och då fick han vara utanför deras radhus och cykla på området utanför. Då fanns det 4 barn av 6 totalt som hade ½-år mellan sig kom vi på, många att leka med.

    Och så hängde vi hans nappar i nappträdet i torsdags! Har tänkt göra det i ngr månader nu, men det har hela tiden kommit saker emellan som gjort att jag inte orkar ta i det, sjukdomar osv. Men nu ÄR han verkligen stor pojke

    Skön sommar på er!
  4. 2
    Fniss... vilka busar Skönt att ni bor så att de kan cykla och leka så.

    Edvin är också stor, även när han ber mig om att bära honom (och liknande saker som liksom är mer "bebisgrejer"), då brukar han säga: "Jag ää ingen bäbis mamma." Och då ska jag säga att det är han ju inte, han är ju stor pojke.

    Edvin var ute själv för första gången igår faktiskt, vi firade midsommar med min syster och hennes barn och min bästis med son, och då fick han vara utanför deras radhus och cykla på området utanför. Då fanns det 4 barn av 6 totalt som hade ½-år mellan sig kom vi på, många att leka med.

    Och så hängde vi hans nappar i nappträdet i torsdags! Har tänkt göra det i ngr månader nu, men det har hela tiden kommit saker emellan som gjort att jag inte orkar ta i det, sjukdomar osv. Men nu ÄR han verkligen stor pojke

    Skön sommar på er!
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3

    Visst är det

    kul när de blir så där stora att de kan sticka iväg själva? Lite skräckslaget också (för oss alltså!), men samtidigt häftigt att de är så stora att de kan ta vara på sig själva.
    Vad bra med nappträdet! Har det gått fint sedan?
    *kram*
    Kristina med 3♥
  6. 3
    Visst är det kul när de blir så där stora att de kan sticka iväg själva? Lite skräckslaget också (för oss alltså!), men samtidigt häftigt att de är så stora att de kan ta vara på sig själva.
    Vad bra med nappträdet! Har det gått fint sedan?
    *kram*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar