Någon som gjort sina egna runor?
Föräldraskap
  1. heidun
    #1
  2. 1
    Någon som gjort sina egna runor? Jag gör mina nu.
  3. Blåklockan
    #2
    Visserligen äldre förälder... men såååå gammal är jag inte!!
  4. 2
    Visserligen äldre förälder... men såååå gammal är jag inte!!
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3

    Asgarv..... imt

    imt
    Det är roligare att prata med någon som inte använder långa, svåra ord, utan hellre korta lätta ord som "Vill du ha lite mat?"

    (Nalle Puhs lilla instruktionsbok)
  6. 3
    Asgarv..... imt imt
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4
    Få tänka nu, ska jag svara på detta som en äldre förälder, som en ung förälder eller kanske som en alternativ förälder? Hmmmm...

    Nej - jag har inte gjort mina egna runor. Vad menas förresten med detta?
  8. 4
    Få tänka nu, ska jag svara på detta som en äldre förälder, som en ung förälder eller kanske som en alternativ förälder? Hmmmm...

    Nej - jag har inte gjort mina egna runor. Vad menas förresten med detta?
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    *rotflmao*

    Touché! *applåderar*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  10. 5
    *rotflmao* Touché! *applåderar*
  11. heidun
    #6

    ja alltså

    jag huserade på andligt ibland.
  12. 6
    ja alltså jag huserade på andligt ibland.
  13. Volmer
    #7
    Kan du förklara vad runor är? Är det runskrift du menar?
  14. 7
    Kan du förklara vad runor är? Är det runskrift du menar?
  15. Anonym
    #8
    Eh, jaha. Ja jag huserade på ett annat snack men nu ska vi ju alla vara tillsammans. Ingen aning vad som menas med runor, men det kanske är det som är iden med denna ihopslagning av snack. Att vi ska lära varandra.
  16. 8
    Eh, jaha. Ja jag huserade på ett annat snack men nu ska vi ju alla vara tillsammans. Ingen aning vad som menas med runor, men det kanske är det som är iden med denna ihopslagning av snack. Att vi ska lära varandra.
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    ja nu blev jag ju full i skratt
    Jag skrev ett inlägg på äldre nyss men vad 17 när jag postade stod att det var stängt för nya inlägg. orkar inte författa om det, men tar då och gör ett inlägg här i stället!
    hälsn. en äldre förälder
  18. 9
    ja nu blev jag ju full i skratt
    Jag skrev ett inlägg på äldre nyss men vad 17 när jag postade stod att det var stängt för nya inlägg. orkar inte författa om det, men tar då och gör ett inlägg här i stället!
    hälsn. en äldre förälder
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Det närmaste jag kommer är att jag och maken har våra namn i runskrift i förlovningsringarna!
  20. 10
    Det närmaste jag kommer är att jag och maken har våra namn i runskrift i förlovningsringarna!
  21. Jofesin
    #11
    Passar inte "Övernaturligt" bra för andliga frågor då?
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...play.php?f=389

    Ibland förstår jag inte det roliga i att vara ironisk. Vad vinner man på det?
  22. 11
    Passar inte "Övernaturligt" bra för andliga frågor då?
    http://www.alltforforaldrar.se/snack...play.php?f=389

    Ibland förstår jag inte det roliga i att vara ironisk. Vad vinner man på det?
  23. Medlem sedan
    Jan 2007
    #12
    Vad gör du dem av för material? Mina är gjorda av vit sten som jag har köpt men någon gång skulle det vara kul att göra sina egna, de fylls med mer ande då kanske. Har du sysslat med runor länge? Jag tycker de är jättebra, bara man inte använder dem för ofta.

    För övrigt, det är svårt när alla ämnen blivit ihopslagna, kanske våra ämnen från andligt numer passar bättre på övernaturligt.
  24. 12
    Vad gör du dem av för material? Mina är gjorda av vit sten som jag har köpt men någon gång skulle det vara kul att göra sina egna, de fylls med mer ande då kanske. Har du sysslat med runor länge? Jag tycker de är jättebra, bara man inte använder dem för ofta.

    För övrigt, det är svårt när alla ämnen blivit ihopslagna, kanske våra ämnen från andligt numer passar bättre på övernaturligt.
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #13
    Menar du att heidun var ironisk?
  26. 13
    Menar du att heidun var ironisk?
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Lorena, du som brukar utveckla saker så bra (obs! ingen ironi !!!), kan du förklara vad runor är för något? Jag blev ju nyfiken nu ju!
  28. 14
    Lorena, du som brukar utveckla saker så bra (obs! ingen ironi !!!), kan du förklara vad runor är för något? Jag blev ju nyfiken nu ju!
  29. Medlem sedan
    Jan 2007
    #15
    Det är små brickor av något slag med ett runtecken på varje som representerar en betydelse. Ett set består av 25 runor. Man spår med runorna och innebörden som kommer upp beskrivs i själsliga termer om ens egen utveckling som ego och som sitt högre jag.

    Jag tycker mycket om dem för det är en enkel metod där betydelsen är utformad på ett sådant sätt att man alltid får ut det som berör en. Det fungerar som ett stöd när man tvekar.

    Om du köper runor ska de medföljas av en bok med tolkningarna.
  30. 15
    Det är små brickor av något slag med ett runtecken på varje som representerar en betydelse. Ett set består av 25 runor. Man spår med runorna och innebörden som kommer upp beskrivs i själsliga termer om ens egen utveckling som ego och som sitt högre jag.

    Jag tycker mycket om dem för det är en enkel metod där betydelsen är utformad på ett sådant sätt att man alltid får ut det som berör en. Det fungerar som ett stöd när man tvekar.

    Om du köper runor ska de medföljas av en bok med tolkningarna.
  31. Medlem sedan
    Aug 2003
    #16

    Hoppar in för att jag råkar ..

    vara här just nu! Instämmer nog i att det skulle passa bättre under övernaturligt! Det är inte en självklarhet att runor har 25 tecken (en blank) därom tvistar de lärde (inom runor) men det mest använda är nog 25 ändå. De kan målas på stenar men mest praktiskt är nog ändå att rista in tecknen i grenar av ask...som små briketter typ hobby-en. Att asken är bäst är för att de som använder sig av runor oftast vänder sina tankar mot fornnordisk mytologi. Det var i asken en av gudarna blev upplyst hängandes upponer. För att runor ska vara verksamma krävs enligt sägnen att man tillverkar en i taget genom att göra en resa ner till underjorden för varje tecken man ristar, skriver. Då får man veta sin egen högst personliga tolkning av dom som sen kan användas när man ska hjälpa andra genom att tyda de tecken som fås...i bland läggs runorna som tarotkort ungefär...tre stycken som ska stå för dåtid, nutid och framtid. En del väljer att kasta ut dom på särskilda mattor där man kan få olika tolkningar förstärkta genom de tecken de hamnar på.
  32. 16
    Hoppar in för att jag råkar .. vara här just nu! Instämmer nog i att det skulle passa bättre under övernaturligt! Det är inte en självklarhet att runor har 25 tecken (en blank) därom tvistar de lärde (inom runor) men det mest använda är nog 25 ändå. De kan målas på stenar men mest praktiskt är nog ändå att rista in tecknen i grenar av ask...som små briketter typ hobby-en. Att asken är bäst är för att de som använder sig av runor oftast vänder sina tankar mot fornnordisk mytologi. Det var i asken en av gudarna blev upplyst hängandes upponer. För att runor ska vara verksamma krävs enligt sägnen att man tillverkar en i taget genom att göra en resa ner till underjorden för varje tecken man ristar, skriver. Då får man veta sin egen högst personliga tolkning av dom som sen kan användas när man ska hjälpa andra genom att tyda de tecken som fås...i bland läggs runorna som tarotkort ungefär...tre stycken som ska stå för dåtid, nutid och framtid. En del väljer att kasta ut dom på särskilda mattor där man kan få olika tolkningar förstärkta genom de tecken de hamnar på.
  33. heidun
    #17

    Men vad??

    Vad i hela friden är det för övernaturligt med runor??
  34. 17
    Men vad?? Vad i hela friden är det för övernaturligt med runor??
  35. heidun
    #18

    Utav

    ett äppleträd som jag bett om tillstånd. Det fick blod i utbyte mot grenen.
    Ask eller frukträd är det bästa sägs det.
  36. 18
    Utav ett äppleträd som jag bett om tillstånd. Det fick blod i utbyte mot grenen.
    Ask eller frukträd är det bästa sägs det.
  37. Medlem sedan
    Jan 1999
    #19
    Och vad i hela världen är det för multikulti med runor? Alltså, jag fattar inte alls vitsen med att slå ihop alla dessa snack. Någon bättre fördelning borde dom väl kunnat gjort än att bara kasta in alla små snack i samma säck?
  38. 19
    Och vad i hela världen är det för multikulti med runor? Alltså, jag fattar inte alls vitsen med att slå ihop alla dessa snack. Någon bättre fördelning borde dom väl kunnat gjort än att bara kasta in alla små snack i samma säck?
  39. Medlem sedan
    Jan 2007
    #20
    Hoppas att de blir fina och fulla av magi.
  40. 20
    Hoppas att de blir fina och fulla av magi.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Byta barndom med sina egna
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 17:43
  2. Dagmamma åt sina egna barn?
    By Hur? in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 16:19
  3. På sina egna villkor
    By Safiren in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 06:30
  4. Är det värt att baka sina egna
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 16:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar