Slemlösande vid hosta?
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Slemlösande vid hosta?

    Jag har åkt på en dunderfökylning och behöver något som löser slem samt dämpar hosta. Har någon något förslag eller tips?
    Pepparmynts-te ska vara bra vid förkylning men för vad har jag glömt ... Likaså anis eller fänkåls-te ...
    Snälla, kom med tips! Jag orkar inte hålla på att hosta längre ...
  2. 1
    Slemlösande vid hosta? Jag har åkt på en dunderfökylning och behöver något som löser slem samt dämpar hosta. Har någon något förslag eller tips?
    Pepparmynts-te ska vara bra vid förkylning men för vad har jag glömt ... Likaså anis eller fänkåls-te ...
    Snälla, kom med tips! Jag orkar inte hålla på att hosta längre ...
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Stesöta är slemlösande. Så bor du nära någon lite sklog så sök efter den. Annars är mitt bästa tips att dricka mycket vatten, gärna med lite honong i, man förlorar rätt mcylet vätska om man har slemmig hosta. Och efter varje hostattack ska du andas ut med handen tryckt mot munnen så du blåser upp de lungblåsor som kibbat i hop.
  4. 2
    Stesöta är slemlösande. Så bor du nära någon lite sklog så sök efter den. Annars är mitt bästa tips att dricka mycket vatten, gärna med lite honong i, man förlorar rätt mcylet vätska om man har slemmig hosta. Och efter varje hostattack ska du andas ut med handen tryckt mot munnen så du blåser upp de lungblåsor som kibbat i hop.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Ska man tugga i sig stensöta eller ska den kokas med vatten? Tack för tipset!
  6. 3
    Ska man tugga i sig stensöta eller ska den kokas med vatten? Tack för tipset!
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Kokt vatten med ingefära i!
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  8. 4
    Kokt vatten med ingefära i!
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Du kan både äta den rå eller göra avkok på den. Effekten blir ju högre om man äter den rå men jag hade nog rekomnderat avkoket i första hand.
  10. 5
    Du kan både äta den rå eller göra avkok på den. Effekten blir ju högre om man äter den rå men jag hade nog rekomnderat avkoket i första hand.

Liknande trådar

  1. jag har tagti slemlösande
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 18:23
  2. Slemlösande? Någon som vet?
    By Pella2011 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 16:27
  3. slemlösande
    By Malin IGAF in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 20:29
  4. slemlösande
    By Lisa79 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 20:15
  5. Slemlösande hostmedicin?
    By Anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 13:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar