Barnvänlig soffa-lantlig stil?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Barnvänlig soffa-lantlig stil?

    Hej!
    Ska köpa en ny soffa men behöver era tips om vilken soffa man ska välja. Har en 2 1/2 åring och en bebis i magen så den måste vara lite spillvänlig/tvättbar, vet inte om det räcker med avtorkningsbar. Har ni något tips från plånboksvänliga ikea, så vore det toppen!

    Funderar på att så smått börja ändra vår inredningsstil till en mer lantlig/vit/romantisk, sitter och dreglar över tidningen "Lantliv" varje månad så kanske något som passar in i den stilen också.

    Inte dåliga krav va? -Barnvänlig -Plånboksvänlig - I lantlig stil.
    Någon som lyckats med den kombinationen?

    Tack för alla svar jag kan få!
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Barnvänlig soffa-lantlig stil? Hej!
    Ska köpa en ny soffa men behöver era tips om vilken soffa man ska välja. Har en 2 1/2 åring och en bebis i magen så den måste vara lite spillvänlig/tvättbar, vet inte om det räcker med avtorkningsbar. Har ni något tips från plånboksvänliga ikea, så vore det toppen!

    Funderar på att så smått börja ändra vår inredningsstil till en mer lantlig/vit/romantisk, sitter och dreglar över tidningen "Lantliv" varje månad så kanske något som passar in i den stilen också.

    Inte dåliga krav va? -Barnvänlig -Plånboksvänlig - I lantlig stil.
    Någon som lyckats med den kombinationen?

    Tack för alla svar jag kan få!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Vi har en Ektorp i vit klädsel från Ikea. Går att tvätta tyget i maskin på 60 grader, t o m med klorin om det skulle behövas. Billigt och praktiskt för våra behov.

    PS) Tipsar: Om man inte vill tvätta klädseln varje vecka, kan man täcka sittdelen med en vacker och tvättvänlig pläd
  4. 2
    Vi har en Ektorp i vit klädsel från Ikea. Går att tvätta tyget i maskin på 60 grader, t o m med klorin om det skulle behövas. Billigt och praktiskt för våra behov.

    PS) Tipsar: Om man inte vill tvätta klädseln varje vecka, kan man täcka sittdelen med en vacker och tvättvänlig pläd
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Ah, ja, jag kikade precis på den faktiskt eftersom den gick att slänga i tvättmaskinen!
    Det stod "ej klorblekning" på informationen på ikea.se, men skönt att höra att det går med klorin! Tar man av HELA klädseln, så det går att få armstöd mm också rena?
  6. 3
    Ah, ja, jag kikade precis på den faktiskt eftersom den gick att slänga i tvättmaskinen!
    Det stod "ej klorblekning" på informationen på ikea.se, men skönt att höra att det går med klorin! Tar man av HELA klädseln, så det går att få armstöd mm också rena?
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Japp, det går att ta av hela klädseln.
  8. 4
    Japp, det går att ta av hela klädseln.
  9. jennypea
    #5
    Jag kör vår Ektorp-klädsel på 90 grader! Den blir jättefin. Med lite vanish tycker jag att den ser som ny ut efter varje tvätt faktiskt.
  10. 5
    Jag kör vår Ektorp-klädsel på 90 grader! Den blir jättefin. Med lite vanish tycker jag att den ser som ny ut efter varje tvätt faktiskt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Åh men vad härligt!! Den lär ju tvättas rätt ofta! tack
  12. 6
    Åh men vad härligt!! Den lär ju tvättas rätt ofta! tack

Liknande trådar

  1. Lantlig stil - badrum
    By GittanA in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:47
  2. Kökslampa i lite lantlig stil
    By Svammelmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 09:56
  3. Bloggar lantlig stil?
    By Svammelmamma in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 00:18
  4. Vit,lantlig,klassisk stil+barn
    By Mika in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 13:53
  5. vit, lantlig stil+barn
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 13:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar