höftfel
Höftluxationer
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    höftfel

    Hej! Tänkte bara kolla om det finns någon som haft ett barn med ett höftfel som inte är luxation utan en outvecklad höft, vet inte vad det heter. Min son är 8 månader och på hans 6 månaders kontroll upptäcktes felet. Har varit både på röntgen och även gjort ett ultraljud. Hans höft är tydligen lika utvecklad som en 2.5 månaders bebis. Vi har inte fått någon tid till ortoped än och är så himla orolig vad detta kommer att innebära. skall tilläggas att läkarna tror att han har någon form av hjärnskada, tror någon typ av cp-skada. Vi har inte märkt något speciellt förutom att han har haft och har stora problem med reflux. Hade varit så glad om någon känner igen sig och vill dela sina erfarenheter med oss!!!!!

    En mycket orolig mamma
  2. 1
    höftfel Hej! Tänkte bara kolla om det finns någon som haft ett barn med ett höftfel som inte är luxation utan en outvecklad höft, vet inte vad det heter. Min son är 8 månader och på hans 6 månaders kontroll upptäcktes felet. Har varit både på röntgen och även gjort ett ultraljud. Hans höft är tydligen lika utvecklad som en 2.5 månaders bebis. Vi har inte fått någon tid till ortoped än och är så himla orolig vad detta kommer att innebära. skall tilläggas att läkarna tror att han har någon form av hjärnskada, tror någon typ av cp-skada. Vi har inte märkt något speciellt förutom att han har haft och har stora problem med reflux. Hade varit så glad om någon känner igen sig och vill dela sina erfarenheter med oss!!!!!

    En mycket orolig mamma
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2

    min dotter

    hade lux som nyfödd, blev bra sa dom men vid 8 månader så såg dom att hennes höger höft var outvecklad så hon fick en skena som hon skulle ha i 3 månader, runt magen och benen.
    Kan säga att jag grät när jag gick från läkaren, såg framför mej hur hon skulle bli hindrad i sin utveckling, MEN det blev hon inte, hon hoppar omkring som bara den med sin skena, tar sig dit hon vill, det är underbart att se :-)
    Visst lider jag av hon har den men blir det bra så är jag ju glad.
    Vi slka in den 24/7 på röntgen igen och jag hoppas då att de säger att det är bra, om det inte är b ra blir det förmodligen OP när hon är 1 ½ år.

    Hoppas det går bra med din son!
  4. 2
    min dotter hade lux som nyfödd, blev bra sa dom men vid 8 månader så såg dom att hennes höger höft var outvecklad så hon fick en skena som hon skulle ha i 3 månader, runt magen och benen.
    Kan säga att jag grät när jag gick från läkaren, såg framför mej hur hon skulle bli hindrad i sin utveckling, MEN det blev hon inte, hon hoppar omkring som bara den med sin skena, tar sig dit hon vill, det är underbart att se :-)
    Visst lider jag av hon har den men blir det bra så är jag ju glad.
    Vi slka in den 24/7 på röntgen igen och jag hoppas då att de säger att det är bra, om det inte är b ra blir det förmodligen OP när hon är 1 ½ år.

    Hoppas det går bra med din son!
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3

    hejhej

    Jag har född med höftfel som heter Höftledsdysplasi...
    Vet ej om det är rätt stavat...
    Hittar dock ingenstans information om detta problem,,,
    Lycka till!!
  6. 3
    hejhej Jag har född med höftfel som heter Höftledsdysplasi...
    Vet ej om det är rätt stavat...
    Hittar dock ingenstans information om detta problem,,,
    Lycka till!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar