Behcets sjukdom??
Övriga funktionshinder
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Behcets sjukdom??

    Någon som har erfarenhet av den? Frågar först innan jag skriver mer :-)
  2. 1
    Behcets sjukdom?? Någon som har erfarenhet av den? Frågar först innan jag skriver mer :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Jag har inte personlig erfarenhet av den, det är en ovanlig sjukdom. Hur pass allvarligt är det för personen ifråga? För jag förstår att det kan vara stora skillnader mellan patienter med Behcets.
  4. 2
    Jag har inte personlig erfarenhet av den, det är en ovanlig sjukdom. Hur pass allvarligt är det för personen ifråga? För jag förstår att det kan vara stora skillnader mellan patienter med Behcets.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Ps. har mormor frågat om samma barn här på aff på annat snack?
  6. 3
    Ps. har mormor frågat om samma barn här på aff på annat snack?
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Mormor har nog säket frågat på ett annat snack:-)..
    Min dotter har varit på en undersökning härom dagen och då fick vi veta att de misstänker behcets sjukdom...Vet inte så mkt om den men det verkar som du säger vara ganska ovanligt. Av de symptom jag har läst om på socialstyrelsens sida så är det mkt som stämmer in på henne. Hur pass svår den isåfall är på henne är svårt att säga innan vi får alla provsvar som de har tagit....Det jag undrar lite över är ju om behandlingen är bara när det är "skov" eller om det ska behandlas alltid? Många funderingar är det ju framöver....
  8. 4
    Mormor har nog säket frågat på ett annat snack:-)..
    Min dotter har varit på en undersökning härom dagen och då fick vi veta att de misstänker behcets sjukdom...Vet inte så mkt om den men det verkar som du säger vara ganska ovanligt. Av de symptom jag har läst om på socialstyrelsens sida så är det mkt som stämmer in på henne. Hur pass svår den isåfall är på henne är svårt att säga innan vi får alla provsvar som de har tagit....Det jag undrar lite över är ju om behandlingen är bara när det är "skov" eller om det ska behandlas alltid? Många funderingar är det ju framöver....
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Som jag förstår det så behandlas man bara under skoven, att det inte finns underhålls eller preventiv behandling. Läs gärna på intelihealth.com, det är Harvard Medical Schools sida. Där står det utförligt om sjukdomen.
  10. 5
    Som jag förstår det så behandlas man bara under skoven, att det inte finns underhålls eller preventiv behandling. Läs gärna på intelihealth.com, det är Harvard Medical Schools sida. Där står det utförligt om sjukdomen.
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6

    Behcets

    Hej jag har en son som har denna sjukdom sedan han var 8 år. Hör av dig så ska jag berätta mer om den.
  12. 6
    Behcets Hej jag har en son som har denna sjukdom sedan han var 8 år. Hör av dig så ska jag berätta mer om den.
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Jag har skickat dig ett meddelande :-)
  14. 7
    Jag har skickat dig ett meddelande :-)

Liknande trådar

  1. Fysisk sjukdom - psykisk sjukdom
    By fossa in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 21:52
  2. sjukdom
    By coloseum in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 09:14
  3. Behcets sjukdom
    By xinluo in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 11:19
  4. Sjukdom sjukdom.......
    By compax in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 12:34
  5. Sjukdom som..
    By Trojka in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 23:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar