Gallstensanfall av rabarber???
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999

Gallstensanfall av rabarber???

Är det någon av er vetare som kan det? Jag har sökt på nätet men hittar inget samband med rabarber - däremot äpplen - är rabarber och äpplen släkt?

Jag vaknade idag med huvudvärk och kramp i magen som gjorde så j*****a ont jag har aldrig varit med om maken tidigare, mest på höger sida under revbenen.

Jag ska nog prata med någon läkare i morgon bara för att få veta - nu mår jag helt ok faktiskt, jag sov mest hela fm - och framåt 15-tiden var jag rätt normal igen....
  2. 1
    Gallstensanfall av rabarber??? Är det någon av er vetare som kan det? Jag har sökt på nätet men hittar inget samband med rabarber - däremot äpplen - är rabarber och äpplen släkt?

Jag vaknade idag med huvudvärk och kramp i magen som gjorde så j*****a ont jag har aldrig varit med om maken tidigare, mest på höger sida under revbenen.

Jag ska nog prata med någon läkare i morgon bara för att få veta - nu mår jag helt ok faktiskt, jag sov mest hela fm - och framåt 15-tiden var jag rätt normal igen....
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    Jättevanligt! de jag känner med gallstensproblem klarar inte rabarber!
  4. 2
    Jättevanligt! de jag känner med gallstensproblem klarar inte rabarber!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005

De innehåller höga...

halter av oxalsyra, så magont är inget ovanligt. Om det är gallont eller annat magont låter jag vara osagt.
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  6. 3
    De innehåller höga... halter av oxalsyra, så magont är inget ovanligt. Om det är gallont eller annat magont låter jag vara osagt.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003

Det är viktigt...

att alltid dricka mjölk om man äter rabarber. Annars kan man få ont i magen. Och jag tror att det är gallstensproblem som kan bli bekymret.
    Så mitt tips: Äter du rabarber, eller ÄNNU viktigare om det är dina barn,så glöm inte att ni dricker MJÖLK oxå.
  8. 4
    Det är viktigt... att alltid dricka mjölk om man äter rabarber. Annars kan man få ont i magen. Och jag tror att det är gallstensproblem som kan bli bekymret.
    Så mitt tips: Äter du rabarber, eller ÄNNU viktigare om det är dina barn,så glöm inte att ni dricker MJÖLK oxå.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    Ok, tack för råden!

Hur snabbt efter intag får man symtom? Vet ni det??
  10. 5
    Ok, tack för råden!

Hur snabbt efter intag får man symtom? Vet ni det??

Liknande trådar

1. Nåt att äta när man har gallstensanfall
    By Notte m tjejer in forum Ordet är fritt
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 16:39
  2. Gallstensanfall
    By Trea på väg 091222 in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 06:04
  3. Gallstensanfall... *OT*
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:45
  4. Gallstensanfall...
    By hermelinen in forum _0605 Majbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-24, 17:20
  5. Gallstensanfall
    By Pojkmorsan in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar