Bada i pool trots mens?
Resesnack
  1. annonyman
    #1

    Bada i pool trots mens?

    Ja, vi verkar ha lyckats pricka in resan väl...supervarmt här hemma, och så lär jag få mens...
    Trodde den skulle kommit nu i tisdags, onsdags och då skulle det värsta varit över till nästa vecka. Men nej då, naturligtvis ska den dra över..... Vågar man bada i poolen ändå?Läste någonstans att det inte var problem med det, för tampongen sitter så högt upp att inget vatten kommer upp dit ändå (men det låter konstigt tycker jag...)
  2. 1
    Bada i pool trots mens? Ja, vi verkar ha lyckats pricka in resan väl...supervarmt här hemma, och så lär jag få mens...
    Trodde den skulle kommit nu i tisdags, onsdags och då skulle det värsta varit över till nästa vecka. Men nej då, naturligtvis ska den dra över..... Vågar man bada i poolen ändå?Läste någonstans att det inte var problem med det, för tampongen sitter så högt upp att inget vatten kommer upp dit ändå (men det låter konstigt tycker jag...)
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    jag gör det med menskopp eller tampong
  4. 2
    jag gör det med menskopp eller tampong
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    jag badar som vanligt med tampong i pool och hav man kan ju byta lite oftare bara =) aldrig vart några problem.. har hört det att den sitter så att det inte kommer vatten det märker man ju när man tar ut den?! =)
  6. 3
    jag badar som vanligt med tampong i pool och hav man kan ju byta lite oftare bara =) aldrig vart några problem.. har hört det att den sitter så att det inte kommer vatten det märker man ju när man tar ut den?! =)
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Som gammal elitsimmare så kan jag säga att tampong går alldeles utmärkt att använda då man badar!
    Kram, och ha en skön semester!
  8. 4
    Som gammal elitsimmare så kan jag säga att tampong går alldeles utmärkt att använda då man badar!
    Kram, och ha en skön semester!
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    brukar bada med tampong dock byta den lite oftare för att vara på den säkra sidan..
  10. 5
    brukar bada med tampong dock byta den lite oftare för att vara på den säkra sidan..
  11. annonyman
    #6

    Tack alla!

    Då kör jag på det!
    LJ: Det blev ett "Aha", klart elitsimmare badar och simmar även när de har mens - tänkte inte på det
  12. 6
    Tack alla! Då kör jag på det!
    LJ: Det blev ett "Aha", klart elitsimmare badar och simmar även när de har mens - tänkte inte på det
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    du kan bada, men byt tampongen direkt efter varje dopp. Sedan beror det ju lite på hur mycket mens du har. För egen del avstår jag gärna bad första dagen då jag blöder väldigt mycket. Men sedan går det bra. Om du har normalblödningar ska mensen inte behöva hindra dig från bad. Men det är som sagt viktigt med hygienen. Som snabba byten av tampong.
  14. 7
    du kan bada, men byt tampongen direkt efter varje dopp. Sedan beror det ju lite på hur mycket mens du har. För egen del avstår jag gärna bad första dagen då jag blöder väldigt mycket. Men sedan går det bra. Om du har normalblödningar ska mensen inte behöva hindra dig från bad. Men det är som sagt viktigt med hygienen. Som snabba byten av tampong.

Liknande trådar

  1. Bada i pool?
    By Kattou in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 10:17
  2. Fusknaglar och bada i pool
    By BBoop in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 14:51
  3. Bada i pool??
    By Angelica BF 30 okt in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 17:52
  4. Ok att bada i pool??
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 13:16
  5. Bada i pool?
    By Titus in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 11:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar