Smörgåstårtan är i kylen
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Smörgåstårtan är i kylen

    Det blev en skagenvariant med räkor (jag hade köpt frysta på IKEA så jag slapp de amerikanska smaklösa)- Jag har också bakat 60 kanelbullar och gjort chokladbollar.

    Känner mig som en riktig husmor.
  2. 1
    Smörgåstårtan är i kylen Det blev en skagenvariant med räkor (jag hade köpt frysta på IKEA så jag slapp de amerikanska smaklösa)- Jag har också bakat 60 kanelbullar och gjort chokladbollar.

    Känner mig som en riktig husmor.
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    Oj du _är_ en riktig husmor! Smörgåstårta som är så gott!

    Jag har precis sorterat och fyllt de flesta av mina plastlådor och lastat in i garderoben, behöver fler! Erik har släpat iväg ett lock som jag inte kan hitta just nu. Han är förkyld och snorar med feber. Jag hade ju ont i halsen i förgår och har hostat i flera dar (och nätter ) och maken också så sonen har säkert samma virus. Jobbigare att vakna av sjuk son än själva hostan just nu. Har precis lagt E och hoppas han kan sova länge, han verkar hittills inte göra som jag när jag är sjuk - sova igenom det!
  4. 2
    Oj du _är_ en riktig husmor! Smörgåstårta som är så gott!

    Jag har precis sorterat och fyllt de flesta av mina plastlådor och lastat in i garderoben, behöver fler! Erik har släpat iväg ett lock som jag inte kan hitta just nu. Han är förkyld och snorar med feber. Jag hade ju ont i halsen i förgår och har hostat i flera dar (och nätter ) och maken också så sonen har säkert samma virus. Jobbigare att vakna av sjuk son än själva hostan just nu. Har precis lagt E och hoppas han kan sova länge, han verkar hittills inte göra som jag när jag är sjuk - sova igenom det!
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3
    Jösses. Du mâste ha stâtt i köket hela dagen. Jag har aldrig gjort smörgâstârta men ska testa det en dag.
  6. 3
    Jösses. Du mâste ha stâtt i köket hela dagen. Jag har aldrig gjort smörgâstârta men ska testa det en dag.
  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4
    Man behöver massor av ingredienser och skall inte som jag gjorde den första gången jag gjorde smörgåstårta - gick hungrig och handlade vad det stod i receptet men läste inte igenom till där det stog "låt vila i kylskåp länge"!! Jättehungrig hade jag ingen riktig mat utan en vilande tårta flera timmar senare.
  8. 4
    Man behöver massor av ingredienser och skall inte som jag gjorde den första gången jag gjorde smörgåstårta - gick hungrig och handlade vad det stod i receptet men läste inte igenom till där det stog "låt vila i kylskåp länge"!! Jättehungrig hade jag ingen riktig mat utan en vilande tårta flera timmar senare.

Liknande trådar

  1. Bild på smörgåstårtan i
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 14:41
  2. Godaste smörgåstårtan?
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 16:07
  3. Den där smörgåstårtan..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 15:47
  4. Solen skiner,smörgåstårtan
    By bettsy in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 15:42
  5. Smörgåstårtan står i kylen....
    By Lena & Anton in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar