Tål pajformar att frysas?
Mat & dryck
  1. Mera
    #1

    Tål pajformar att frysas?

    Jag behöver frysa in pajer i förväg till en buffé och undrar om man kan ställa in vanliga pajformar av porslin i frysen? Eller kan de spricka då? Borde jag köpa engångsformar i stället, eller hur gör ni som brukar frysa in pajer?

    Hoppas någon är här inne och kan svara trots det fina vädret...
  2. 1
    Tål pajformar att frysas? Jag behöver frysa in pajer i förväg till en buffé och undrar om man kan ställa in vanliga pajformar av porslin i frysen? Eller kan de spricka då? Borde jag köpa engångsformar i stället, eller hur gör ni som brukar frysa in pajer?

    Hoppas någon är här inne och kan svara trots det fina vädret...
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Det kan funka

    men beror lite på form och fason på formen. Kör på engångs du om du är osäker, även om det inte är lika snyggt som vanliga så är det HEMSKT bekvämt när kalaset väl kommer.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  4. 2
    Det kan funka men beror lite på form och fason på formen. Kör på engångs du om du är osäker, även om det inte är lika snyggt som vanliga så är det HEMSKT bekvämt när kalaset väl kommer.
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    När jag skulle frysa in pajer i förväg så köpte jag teflonformar på Ikea - de är inte speciellt dyra och så kan man använda dem flera gånger. Teflon funkar alldeles utmärkt i frysen, men jag håller med om att de inte är snyggast i hela världen. Jag har funderat på att köpa sånna dära snygga underlägg/hålla varmt "fodral" till pajformarna från Hetta (http://www.hetta.se/paj.htm) men de är ju inte billiga precis (sen har jag inte heller kollat måtten med Ikea-formarna)
  6. 3
    När jag skulle frysa in pajer i förväg så köpte jag teflonformar på Ikea - de är inte speciellt dyra och så kan man använda dem flera gånger. Teflon funkar alldeles utmärkt i frysen, men jag håller med om att de inte är snyggast i hela världen. Jag har funderat på att köpa sånna dära snygga underlägg/hålla varmt "fodral" till pajformarna från Hetta (http://www.hetta.se/paj.htm) men de är ju inte billiga precis (sen har jag inte heller kollat måtten med Ikea-formarna)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4
    Köp engångs, det är nog säkrast : )
  8. 4
    Köp engångs, det är nog säkrast : )
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Jag har frusit mina

    både keramik och glasformar och det har fungerat utmärkt varje gång. Jag köpte många billiga pajformar på IKEA när jag skulle ha 30 personer på fest och de skulle få pajbuffé. Snyggare och stadigare än engångs och en hel pappkasse med formar i källaren sedan dess.
    Annika m. Emil & Erik
  10. 5
    Jag har frusit mina både keramik och glasformar och det har fungerat utmärkt varje gång. Jag köpte många billiga pajformar på IKEA när jag skulle ha 30 personer på fest och de skulle få pajbuffé. Snyggare och stadigare än engångs och en hel pappkasse med formar i källaren sedan dess.

Liknande trådar

  1. Toppits 14-deciliters pajformar
    By -ME- in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 13:36
  2. Tårtor som tål att frysas?
    By -ME- in forum Mat & dryck
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-29, 10:14
  3. Pajformar
    By illan in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 12:29
  4. Vad av detta kan frysas in?
    By Marre22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar