Idag har vi varit på Liseberg. Ida har räknat dagarna i två veckor och knappt kunnat somna på kvällarna för hon längtat så. Idag, när vi parkerat utanför Liseberg, kunde hon inte stå stilla och kved "det pirrar så i magen, det var såååå länge sedan vi var här!"

Och så köpte vi för första gången åkpass åt henne, vilket var stort bara det. Och sedan kommer den lilla tuffingen fram! Min lilla försiktiga tösabit är fullständigt galen i saker som går fort! Hon blev alldeles till sig av glädje när vi såg att hon kunde få åka Lisebergsbanan och jag förklarade att det var den stora berg-och-dalbanan, för hon trodde det var Balder (värstingbanan för er som inte är så högfrekventa Lisebergsbesökare)! Men i gengäld åkte hon Lisebergsbanan två gånger på raken, utan att tveka.

Lilleman är en liten fegis, tyckte Sagoslottet var läskigt, men åkte till slut både kaffekoppen och "snabba tåget" (så kallar mina barn barn-bergochdalbanan) och skrattade så han höll på att spricka. Och flygplanen tre gånger...

Kort sagt en lyckad dag i stekande värme. Kan låta jobbigt, men en fördel var att väldigt många hade valt stranden före Liseberg, så det var nästan inga köer!